Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

delete this thread

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

delete this thread

Korting op 420shop
    heropend.

was gesloten wegens het laten flikkeren vanme stekbak...
    nam aan dat het t einde was. allen overleefd 4 cm uit de pot en geknakt en leeft gewoon op foute grond met fout ph water onder fout spectrum
    Attached Files
    Last edited by biorythemz; 23 April 2012, 17:21. Reden: heropening

Re: Stekken (1e keer)

Hoe oud zijn ze nu / Hoe lang staan ze al te wortelen ? Hoe zit het met je temp ? Heb je stekpoeder of iets anders als wortelstimulator gebruikt ?
    Waar heb je ze precies afgesneden (onder/boven/tussen nodes), hoe heb je dat precies gedaan (waarmee eigenlijk..) ?
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Re: Stekken (1e keer)

speciaal mesje gekocht met desinfecterende hangel schoongewassen daarna afgespeold.
      net stekkenbak laten donderen... opnieuw in de aarde.
      aarde was te nat. sommige hebben geworteld...
      trug in de aarde gedaan... nu maar afwachten..
      stekpoeder van pokon.
      het waren onderscheuten hele scheut vanaf zijtak geknipt. temp 20 graden denkik en nog hoger met lamp aan. die ligt op de bak

heb er voor gekozen deze thread verwijderd te laten worden
      bedankt vor de reactie

Comment

Re: delete this thread

oke cool, maar niet meer "desinfecteren" met "desinfecterende" handgel. Alcohol 70% doet dat truucje.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Zwak..
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Helaas kunnen aangemaakte topics niet zo maar gedeleteerd worden, zie de Regels van het forum.
            Berichten aanpassen en dan vragen naar verwijdering:
            Zulke zaken neem je maar op met de admin van het forum.
            Ik ben niet gemachtigd de Regels te overtreden.

Comment

mooie stekjes welke soort is het?heb zelf een paar van deze bakjes staan,voor de eerste keer,maar nu zijn alle bakjes nog mooi groen<de stekjes bedoel ik> behalve een bakje daarin worden de stekjes geelig iemand enig idee,leuk topic ga je zeker volgen

Comment

contaminatie tumble, da's meestal de reden. Schimmeltjes vinden die omgeving ook fijn, en als die aan de winnende hand zijn worden je stekken slap, gelig, verpapt het stengeltje en daar ligt 'tie dan. It's a numbers game, dus slim dat je met verschillende bakjes werkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                  mooie stekjes welke soort is het?heb zelf een paar van deze bakjes staan,voor de eerste keer,maar nu zijn alle bakjes nog mooi groen<de stekjes bedoel ik> behalve een bakje daarin worden de stekjes geelig iemand enig idee,leuk topic ga je zeker volgen
                  geel is geen goed teken. koop bij de action zaaien stekgrond in geperste blokken. is voedingsarm. samen met wortelstimulator kom je er wel. soortje is pp zelf gesneden

---------- Post added at 14:13 ---------- Previous post was at 14:12 ----------

Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
                  Helaas kunnen aangemaakte topics niet zo maar gedeleteerd worden, zie de Regels van het forum.
                  Berichten aanpassen en dan vragen naar verwijdering:
                  Zulke zaken neem je maar op met de admin van het forum.
                  Ik ben niet gemachtigd de Regels te overtreden.
                  ik dacht dat jij admin was, ben je moderator?
                  ik zal even op zoek gaan, ien bij account instellingen ofzo mag best een eigen topic verwijderd worden...
                  maargoed ik zal contact opnemen.

---------- Post added at 14:14 ---------- Previous post was at 14:13 ----------

Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                  oke cool, maar niet meer "desinfecteren" met "desinfecterende" handgel. Alcohol 70% doet dat truucje.
                  wat is er mis mee, handgel is alcohol...

Comment

handgel is een marketingverhaaltje om je beter te laten voelen. Het heeft geen toegevoegde waarde (heb je het ooit in een beetje fatsoenlijk ziekenhuis gezien ?)

Met betrekking tot stekken is het helemaal not done, omdat handgel naast alcohol en water nog een hoop andere stofjes bevat. Die stofjes blijven -omdat het een gel is- aan je mesje of schaartje plakken en breng je dan bij het snijden of knippen in het snijvlak. Die stofjes en de alcohol zijn schadelijk voor cellen (da's tenslotte de bedoeling van desinfectie nietwaar) en wil je daar dus niet hebben. Afvegen is natuurlijk mogelijk maar waarom desinfecteer je dat mesje dan...

wil je schoon stekken snijden of knippen is alcohol 70% de gouden standaard > doop je mesje of schaartje erin, vlam het af en laat het instrument even afkoelen voor je de knip of snee maakt. Het is trouwens ook prima te doen zonder desinfectie maar dan zal je merken dat je meer stekken verliest tijdens het bewortelingsproces.

Comment

Al dat gedoe met desinfecterende spullen enzo. Heeft niet zo veel zin tenzij je in een volledig steriele omgeving werkt.
                      Een gewoon schoon scherp mesje gebruiken, stekje in de stekgel dopen, in de plug steken en gaan.
                      Overigens als ik stek gebruik ik gewoon kraanwater met PH van 8 en het gaat buitengewoon prima.

Al dat semi wetenschappelijke geneuzel....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                        handgel is een marketingverhaaltje om je beter te laten voelen. Het heeft geen toegevoegde waarde (heb je het ooit in een beetje fatsoenlijk ziekenhuis gezien ?)

Met betrekking tot stekken is het helemaal not done, omdat handgel naast alcohol en water nog een hoop andere stofjes bevat. Die stofjes blijven -omdat het een gel is- aan je mesje of schaartje plakken en breng je dan bij het snijden of knippen in het snijvlak. Die stofjes en de alcohol zijn schadelijk voor cellen (da's tenslotte de bedoeling van desinfectie nietwaar) en wil je daar dus niet hebben. Afvegen is natuurlijk mogelijk maar waarom desinfecteer je dat mesje dan...

wil je schoon stekken snijden of knippen is alcohol 70% de gouden standaard > doop je mesje of schaartje erin, vlam het af en laat het instrument even afkoelen voor je de knip of snee maakt. Het is trouwens ook prima te doen zonder desinfectie maar dan zal je merken dat je meer stekken verliest tijdens het bewortelingsproces.
                        de handgel word erna afgespoeld.
                        kep een nieuw messensetje gekocht, deze word nu alleen voor planten gebruikt mocht ik ooit een zieke plant krijgen disinfecteer ik het mesje\

---------- Post added at 18:39 ---------- Previous post was at 18:38 ----------

Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd View Post
                        Al dat gedoe met desinfecterende spullen enzo. Heeft niet zo veel zin tenzij je in een volledig steriele omgeving werkt.
                        Een gewoon schoon scherp mesje gebruiken, stekje in de stekgel dopen, in de plug steken en gaan.
                        Overigens als ik stek gebruik ik gewoon kraanwater met PH van 8 en het gaat buitengewoon prima.

het gaat hier helaas niet zo goed.
                        gele bladeren emt roestplekken.
                        wel nu wortels van 3 mm dik gezien met nog 2 mm pluis eraan bij een stekje van 4 cm.
                        deze wortel groeide boven de grond.

ik hoop dat het goed gaat komen. anders moet ik snel zaden kopen ontkiemen en voorgroeien....

ik gebruik overigens geen pluggen. aankoop aantallen zijn mij te hoog.
                        ze zitten in potgrond, heb voor de volgende ronde kiem en zaaigrond beschikbaar. die zal ik dan in de bovenste helft doen met in de onderste helft light mix. of universele potgrond
                        Last edited by biorythemz; 21 April 2012, 18:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd View Post
                          natuurlijk heb je een punt Buizerd, voor ons hobbyisten is dergelijke optimalisatie eigenlijk een beetje flauwekul. Alleen zit ik nu eenmaal zo in mekaar dat ik dingen op een gegeven moment ook echt wil weten, en echt wil optimaliseren. Want dat schept weer nieuwe mogelijkheden om verder te prutsen. En dat vind ik leuk Een van die leuke experimentjes betrof het laten bewortelen van de topjes die je eraf trekt bij toppen. Dat ging op -jawel- gesteriliseerde steenwolblokken in een ultraschoon (maar niet steriel want zo goed als onmogelijk thuis) bakje. En dat lukte moreweeds bezigheidstherapie zeg maar, dat scheelt me een boel geld aan te dure pillen

Oorspronkelijk geplaatst door biorythemz View Post
                          de handgel word erna afgespoeld.

Comment

ik deed de handgel erover vanwege dat dit mesje jaren oud was. bacterien uit de kraan die krijgen ze tog wel binnen.

Comment

niet als jij dat niet wil EN goed oplet

Comment

Bezig...
                              X