Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

eerste kweek, eerste problemen , thx....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweek, eerste problemen , thx....

    Korting op 420shop
    IMG_0356.jpgIMG_0357.jpgIMG_0358.jpgIMG_0359.jpgIMG_0360.jpgIMG_0361.jpgIMG_0362.jpgIMG_0363.jpgIMG_0364.jpg

    #2
    Re: eerste kweek, eerste problemen , thx....

    en wat is dus het probleem? zie niet direct zware problemen hoor, ik had last van overbewatering XD bladpuntje van mij cheese kwam bruin , was zo opgelost door enkele dagen geen water te geven

    Comment


      #3
      Re: eerste kweek, eerste problemen , thx....

      probleem is misvormde blaadjes(geen structuur in alle nerven) en bij de kleintjes krijgen maar met moeite blaadjes.

      ---------- Post added at 18:17 ---------- Previous post was at 18:00 ----------

      Ik ga al de doorschijnende potten met zilverpapier ombinden, om licht naar wortels te vermijden

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: eerste kweek, eerste problemen , thx....

          ik denk ook dat het die 24 zijn. Planten stoppen in een 24/0 cyclus met groeien, na enige tijd.
          nachtrust voor de groei is wel belangrijk een 18u licht en 6uur donker zijn meest gebruikelijke groei uren.
          24/0 cyclussen kan je gebruiken om moeders te behouden
          grtz
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: eerste kweek, eerste problemen , thx....

            24/0 cyclus doe ik hier ook na de winter voor de allereerste plantjes voor het voorjaar buitengebeuren, levert geen problemen op en doe het al jaren.

            Comment


              #7
              Re: eerste kweek, eerste problemen , thx....

              Ik heb de raad opgevolgd en al begonnen op 18-6, ik wou dit uitstellen om zeker te zijn dat alle kleintjes nog goed uitkwamen.
              Ik laat weten of het helpt.
              thx

              Comment


                #8
                Re: eerste kweek, eerste problemen , thx....

                vul de pot nog iets verder aan met aarde??
                Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

                Mike's 5x special kush #1 (RQS)

                Comment


                  #9
                  Re: eerste kweek, eerste problemen , thx....

                  Heb 18-6 gestart, maar heb wel 3 zaailingtjes laten gaan, mits ze er hopeloos uit zagen.
                  Nu heb ik wel ontdekt dat er onderaan wat schimmel is ook dat er zich een soort mos groeit langs de grond, enig idee wat dit kan zijn???
                  IMG_0366.jpgIMG_0367.jpg

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste kweek, eerste problemen , thx....

                    Waarom zet je ze niet zaai-en-stek grond ?
                    Zo te zien zit er veel te veel voeding in de grond die je nu gebruikt.
                    Die grote ballen erin zijn leuk, maar ik zou er wat minder in doen, of iets kleiners gebruiken, Perliet, Seramis, of ongeparfumeerde kattebakkorrels bijvoorbeeld.
                    Foto 7 ziet er uit alsof-ie al seppuku heeft gepleegd.

                    Licht bij de wortels is niet goed.
                    Mos in je potten is niet goed, heb je ze wel ontsmet voor gebruik ? Plus ze staan te nat of hebben te nat gestaan.

                    Waarmee zuur je je water af, en hoe meet je de pH ?
                    Last edited by QnQ; 26 April 2012, 16:40.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste kweek, eerste problemen , thx....

                      nu heb ik inderdaad andere grond aangekocht, growmix(plagron) en ga enkel korrels leggen op de bodem.
                      Potten zijn niet ontsmet!
                      heb water in het begin afgezuurd met azijn(ergens gelezen) en doe het sinds een week met PH- van HY-PRO
                      Foto 7 is 1 van de drie plantjes die niet langer op deze wereld zijn, voor zover het een plantje genoemd kon worden.
                      De potjes die doorschijnend zijn, worden vanavond nog afgeplakt.
                      Ze zulle inderdaad eens te nat hebben gestaan, omdat ik voor de 1ste keer kweek en het nog wat zoeken is met water geven.
                      Ze staan nu bijna 3 dagen droog.
                      Zuurtegraad word gemeten met PH-test kit.

                      ---------- Post added at 17:56 ---------- Previous post was at 17:51 ----------

                      nu heb ik inderdaad andere grond aangekocht, growmix(plagron) en ga enkel korrels leggen op de bodem.
                      Potten zijn niet ontsmet!
                      heb water in het begin afgezuurd met azijn(ergens gelezen) en doe het sinds een week met PH- van HY-PRO
                      Foto 7 is 1 van de drie plantjes die niet langer op deze wereld zijn, voor zover het een plantje genoemd kon worden.
                      De potjes die doorschijnend zijn, worden vanavond nog afgeplakt.
                      Ze zulle inderdaad eens te nat hebben gestaan, omdat ik voor de 1ste keer kweek en het nog wat zoeken is met water geven.
                      Ze staan nu bijna 3 dagen droog.
                      Zuurtegraad word gemeten met PH-test kit.

                      ---------- Post added at 17:57 ---------- Previous post was at 17:56 ----------

                      nu heb ik inderdaad andere grond aangekocht, growmix(plagron) en ga enkel korrels leggen op de bodem.
                      Potten zijn niet ontsmet!
                      heb water in het begin afgezuurd met azijn(ergens gelezen) en doe het sinds een week met PH- van HY-PRO
                      Foto 7 is 1 van de drie plantjes die niet langer op deze wereld zijn, voor zover het een plantje genoemd kon worden.
                      De potjes die doorschijnend zijn, worden vanavond nog afgeplakt.
                      Ze zulle inderdaad eens te nat hebben gestaan, omdat ik voor de 1ste keer kweek en het nog wat zoeken is met water geven.
                      Ze staan nu bijna 3 dagen droog.
                      Zuurtegraad word gemeten met PH-test kit.

                      Comment


                        #12
                        Re: eerste kweek, eerste problemen , thx....

                        succes dat het maar allemaal goed mag komen daar
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

                        sigpic

                        Comment

                        Bezig...
                        X