Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

DRINGEND: Gele baadjes EN hangende uiteinden

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    DRINGEND: Gele baadjes EN hangende uiteinden

    Korting op 420shop
    Gegroet:
    Ben 2 weekjes bezig en er zijn 2 probleempjes met m'n 2 van mijn 4 vrouwtjes:
    De onderste blaadjes zijn gelig (dit is beperkt tot 2 blaadjes per plantje) en de topjes van ALLE blaadjes haken naar beneden.
    Plagron batmix is de soil en ik gebruik enkel wortelstimulator. Had gehoord dat deze mix genoeg geeft voor de groei, moet ik misschien extra voedingsstoffen toedienen? Had gehoord dat de batmix zou moeten voor 6 weken voeding geven maar ik heb er nu wel mijn twijfels over.
    Of ligt het aan de pH van m'n water (heb ik nog niet gemeten).
    Wat denken jullie?

    Greetzzz en indien mogelijk hypersnel antwoord!

    Jona

    #2
    hoi wat is de luchtvochtigheid?

    Comment


      #3
      Heyo Spaghettio .

      Heb je soms een foto?
      Wat is de lv en de temp.? Geef je genoeg water?

      Peace

      Comment


        #4
        Hi

        wortelstimulator is ph verhogend, ik denk dat je ph- nodig bent m.a.w. afzuren

        hoeveel geef je ze ? hoeveel ml per 10 liter?

        greetz,
        Sens
        Last edited by knockie; 27 October 2008, 19:48.

        Comment


          #5
          staan ze buiten of staan ze binnen?

          Comment


            #6
            binnen met lamp 400W

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door sensie View Post
              wortelstimulator is ph verhogend, ik denk dat je ph- nodig bent m.a.w. afzuren
              Last edited by bobo; 27 October 2008, 21:00.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
                op batmix hoeft men niet af te zuren omdat men met een grotere buffer heeft dan op standaard potgrond (al dan niet voor cannabis).
                Bobo, ik snap niet goed waarom je dan niet hoeft af te zuren? Wat heeft de buffer te maken met wel/niet afzuren? Afzuren zorgt er toch voor dat de buffer niet uitgeput raakt?

                Greetz,
                Micks

                Comment


                  #9
                  waarschijnlijk omdat de batmix door zijn samenstelling zelf de ph van het gietwater verlaagd. maar er niet van uit gaat dat deze op abnormale waarden liggen welke je bereikt bij het continue meegeven van bijv. Rhizhotonic. deze verhoogd wanneer je de op de fles beschreven dosering aanhoudt je ph waarde van je kraanwater van bijv 7.3 zomaar naar rond ph 9

                  denk dat de batmix dat niet volledig kan compenseren....


                  *ik geef normaliter in de bloei 2.5ml tot maximaal 5ml rhizotonic op 10 liter gietwater..
                  Last edited by knockie; 28 October 2008, 05:39.

                  Comment


                    #10
                    Bedankt voor jullie reacties, ik probeer zo snel mogelijk een fotootje te posten. Heb ze inmiddels in grotere potten gezet want de worteltjes kwamen er van onder al door. Ik ga ook eerstdaags een ph meter gaan halen want ik weet totaal niet wat m'n ph is.
                    Ik gebruik de aangegeven hoeveelheid 10ml op 1l als wortelstimulator (zo'n groen flesje, effe naam vergete). Ik hou jullie op de hoogte en ga zo snel mogelijk meer info geven omtrent Lv, pH etc...

                    Greetzzz

                    Comment


                      #11
                      hoe groot waren je oude potten en hoeveel liter zijn de nieuwe? Ik neem aand dat de nieuwe extra toegevoegde grond een normale ph heeft

                      als de worteltjes er al onderdoor komen dan heeft de wortelstimulator wel zn werk gedaan.

                      doordat je nu grotere potten in gebruik hebt hoop ik dat het probleem zich door de grotere buffercapaciteit sneller opgelost is.

                      Ik zou als ik jou was nu gaan beginnen water te geven zonder wortelstimulator en dit af te zuren naar ongeveer ph 5.0

                      zodra je op elke liter potgrond 2 liter van dit water doorspoeld dan wordt het reultaat een ph waarde van tussen de 5.0 en wat je nu hebt.

                      Ik schat in dat je ph op dit moment op tenminste boven de 7.3 ligt waar deze symptonen zich meestal in uiten. en je zit met de tijd (dus niet overwateren) op 2 liter van dit gietwater per liter potgrond. Dan zou hierna theorethisch je ph waarde van je grond hoogst waarschijnlijk net boven de 6 (wel op de oude grond rond de stam gieten)

                      als je dit in een rustig tempo doet dan denk ik dat de planten zich zullen herstellen.

                      wel is het raadzaam om een ph meter aan te schaffen of een wegwerpkitje te halen bij bijvoorbeeld intratuin!!

                      greetz
                      Sens
                      Last edited by knockie; 29 October 2008, 15:58.

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Micks View Post
                        Afzuren zorgt er toch voor dat de buffer niet uitgeput raakt?
                        Je plant staat gemiddeld 10 weken op de batmix, zal zeker je buffer niet uitputten.

                        Grtz

                        Comment


                          #13
                          Ja jongens, nogmaals bedankt voor de reacties. Heb bij intratuin het een en ander gaan halen: pH meter, aardevochtigheidsmeter.
                          pH ligt in alle 4 de potten (ongeveer 1literpotten, net overpot) rond de 6.4 - 6.9 . Misschien lichtjes te hoog maar toch niet zwaar allarmerend meen ik te verstaan...
                          Het enige probleem die er nog kan zijn is dat de wortelstimulator van Bionova (webroot, of zoiets) te zwaar geconcentreerd is. Ik nam, zoals voorgeschreven op het flesje, 10ml per 1 liter water. Is dit dan teveel? (staat heel duidelijk zo op het flesje...).
                          De onderste blaadjes gaan nu van geel naar heel lichtgeel de laatste paar uren, ik vrees dat die verloren zijn. Moet ik misschien voor 2-3 dagen enkel water geven zodat ik de misschien te sterke concentratie wat wegspoel?

                          Graag meer tips en advies!

                          Greetzzz

                          Jona

                          Comment


                            #14
                            keertje spoelen kan geen kwaad.

                            ik gebruik zelf rhizotonic van canna dus zou het niet weten

                            10 ml per liter klinkt wel erg veel, zou haast denken dat het eigenlijk per 10 liter is maargoed

                            succes
                            greetz,
                            sens

                            Comment


                              #15
                              ja, ik ga eens goed spoelen met water aan het begin van hun dag dan. De overbodigheden wegspoelen lijkt me een goed idee, die wortels groeien als gek precies
                              Dat zal dus de oorzaak geweest zijn...
                              Ik hou jullie op de hoogte!

                              Greetzzz

                              Comment

                              Bezig...
                              X