Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat is dit? --> Verbrande / Uitgedroogde bladerpunten Graag advies..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat is dit? --> Verbrande / Uitgedroogde bladerpunten Graag advies..

    Korting op 420shop
    Geachte forumleden.... Na een probleemloze 8 weken is er nu paniek

    Setup: 3x Heribei en 1xNorthernLight in een Microkast onder tl licht.
    Zie http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-18w-spaarlamp

    Het is een Bio kweek. Ik gebruik buffertablets, wat bacto wortelschimmels en sinds 2 weken bio bloeivoeding.

    Dit is:
    dag 30 zichtbare bloei

    Probleem:
    Heribei 1 heeft verbrande bladeruiteinden. Het begon alsof er hete lucht over de bladeren had geblazen. Ze droogde gewoon uit. Nu een paar dagen later zijn de oude grotere bladeren nog meer aan het uitdrogen. Je kan het gewoon afbreken en tot stof wrijven.

    - Ik heb geen luchtvochtigheid meter van lucht of aarde. Temperatuur is aan de hoge kant, +- 30 graden rond de toppen, 26 graden rond scrognet

    Foto van 2 dagen geleden. Ik had het blad maar afgeknipt
    blad.jpg De bladeren zien er over het algemeen donder groen uit. Ze zijn erg stug en sterk.


    Foto van vandaag
    blad 1 NB_1.jpg blad 2a HB_5.jpg blad 2 HB_3.jpg blad 2HB_2.jpg bladeren rond hoofdtop HB_4.jpg


    Er staan nog 2 andere Heribei's in het hok en die hebben helemaal geen problemen.....

    Door het bladproblemen topic kom ik op een mogelijk kalium te kort. Maar dan is deze wel erg extreem.

    Iemand enig idee wat hier aan de hand is?


    probleempje 2:Daarnaast zijn er bij de Northern Light kleine roestvlekjes te zien.

    NL_1.jpgNL_2.jpgDit zou een Magnesium te kort zijn?

    alvast bedankt

    #2
    Re: Wat is dit? --> Verbrande / Uitgedroogde bladerpunten Graag advies..

    Je geeft ze teveel voeding
    stop met voeding 1 week
    en geef dan halvering van je dosis voeding

    Comment


      #3
      Re: Wat is dit? --> Verbrande / Uitgedroogde bladerpunten Graag advies..

      @ Abel

      Ik heb toch nog maar even de gebruiksaanwijzing bekeken.BioVoeding_text.jpg Ik heb nu ongeveer 2 keer per week voeding mee gegeven. Begonnen met 1.2 ml per 1.5 liter. Later iets opgevoerd naar 2.0ml/1.5lt water. Dat verdeel ik over 4 planten. Waarvan de NL het meeste krijgt omdat ze in de grootste pot staat. Mogelijk heeft de Heribei 1 te veel gekregen omdat HB 2 & 3 vaak nog vochtige aarde hadden. (ze staan ook achterin de kast).

      Dit is de voeding.
      BioVoeding.jpg

      Na 3 dagen geen water (met voeding) hebben ze vandaag alleen water gekregen.

      thnks voor de reply

      Comment


        #4
        Re: Wat is dit? --> Verbrande / Uitgedroogde bladerpunten Graag advies..

        tekorten.jpgDeze foto heb ik van een ander topic gejat , misschien helpt het je

        Comment


          #5
          Re: Wat is dit? --> Verbrande / Uitgedroogde bladerpunten Graag advies..

          Volgens mij heeft dit niks met voeding te maken, maar met te hoge temperatuur, te lage LV en ze staan misschien op de tocht.
          Je hebt er toch geen fan op gericht ?

          nb.
          Zou ook Calcium icm K tekort kunnen zijn, maar dan moet je toch al aardig je best doen.
          Staan ze wel in goeie grond, en niet te nat ?
          Voeding geef je eerder te weinig dan teveel denk ik, beetje afhankelijk van de kwaliteit van je grond.
          Last edited by QnQ; 6 May 2012, 17:28.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Wat is dit? --> Verbrande / Uitgedroogde bladerpunten Graag advies..

            @ QnQ

            Ik heb geen fan op de planten gericht. Maar doordat ik gebruik maak van 6 TL armaturen met warme VSA's in de kast, heb ik een fan om warmte af te zuigen. Die lucht wordt naar boven geblazen en zal weer rond de kast circuleren. Mogelijk stroomt die lucht naar beneden, langs die ene Heribei.

            Het is zeker warm in de kast.

            Maar er is ook een blad, onder die verbrand zijn, die nog helemaal goed zijn. En Blad 1 (foto) is helemaal aan de andere kant van de kast. Zonder dat omliggende bladeren (van andere platen) iets mankeert.

            Nogmaals wat foto's.

            zie hier blad 1 HB_3.jpg overzicht HB_2.jpg overzicht HB_1.jpg Zie hier het blad onder het verbranden blad HB_4.jpg van boven HB_5.jpg


            @ all
            iig bedankt voor de reacties

            Comment


              #7
              Re: Wat is dit? --> Verbrande / Uitgedroogde bladerpunten Graag advies..

              Ik doe nog maar een update, want het gaat helemaal mis!


              Ik heb 8 dagen lang alleen water gegeven. Maar het werd alleen maar erger.

              Nieuwe diagnose: De buffertablets zijn uitgewerkt en er is geen voeding meer voor de plantjes.....

              Nu gaan ook Heribei 2 en 3 'verbranden'

              Herbei 1
              HB_1.jpg close up HB_1_cu.jpg
              Overzicht:
              OZ.jpg Norther Light vooraan doet het nog goed maar de Heribei's gaan naar de knoppen...
              NL.jpg Northern Light

              Ik ben weer bloeivoeding gaan geven.

              Zal ik de Heribei 1 top er gewoon afknippen? Voordat er niks van over blijft?

              Comment

              Bezig...
              X