Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

2 blaadjes van klein stengeltje opgegeten.. wat nu gedaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 blaadjes van klein stengeltje opgegeten.. wat nu gedaan?

    Korting op 420shop

    #2
    Re: 2 blaadjes van klein stengeltje opgegeten.. wat nu gedaan?

    Tussen een vloeitje draaien en oproken ?
    Zet er eens een foto bij ofzo.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: 2 blaadjes van klein stengeltje opgegeten.. wat nu gedaan?

      20120612_125240.jpg20120612_125303.jpg20120612_125314.jpg

      Comment


        #4
        Re: 2 blaadjes van klein stengeltje opgegeten.. wat nu gedaan?

        Hopelijk overleven je plantjes de slakkenaanval!

        Wat je kunt proberen om een volgende aanval van slakken af te slaan, is onder de rand van de pot (aan de buitenkant) rondom een laag vaseline te smeren. Dan heb je daar een rand zitten die te glad is voor de slakken om nog verder omhoog te kunnen komen.

        Comment


          #5
          Re: 2 blaadjes van klein stengeltje opgegeten.. wat nu gedaan?

          Plaats een petfles over die plantjes met paar gaatjes in de fles voor lucht,
          natuurlijk bodem van de fles snijden of gaat niet lukken en strooi
          wat slakkenkorrel.
          Komt nog wel goed met die plantjes, onderschat de kracht van zo'n plantje niet.

          Comment


            #6
            Re: 2 blaadjes van klein stengeltje opgegeten.. wat nu gedaan?

            ziet er best goed uit maar zou je sjop stick nog weg laten je kunt nog vanzelf aanvullen met grond
            als je ze nu al gaat ondersteunen iets of wat wordt je stam alleen maar slapper van, heb de mijne ook zo staan en die overleven buiten de regen evenzeer
            en idd slakkenkorrels en ev. nog netje er over moest je lasten hebben van vogels, katjes weet ik veel goed aanstrakken
            en het is veilliger dan ooit

            Comment


              #7
              Re: 2 blaadjes van klein stengeltje opgegeten.. wat nu gedaan?

              Ik doe kopertape rond men potten..

              Comment


                #8
                Re: 2 blaadjes van klein stengeltje opgegeten.. wat nu gedaan?

                En zo hebben we alweer een hoop tips gehad die je op dit forum zelf had kunnen vinden, zodat je dit had kunnen voorkomen.
                Die stokken met kabelbinders erom is idd ook wat optimistisch en ongeveer 10 weken te vroeg.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  DSC02550.jpgDSC02551.jpgDSC02560.jpgDSC02552.jpgDSC02553.jpgDSC02554.jpg

                  Comment


                    #10
                    Re: 2 blaadjes van klein stengeltje opgegeten.. wat nu gedaan?

                    Gewoon de aarde bijvullen tot aan de ronde blaadjes, dan staat ze steviger, en kun je de aarde ook afdekken, zodat ze niet de hele dag zeiknat staan.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: 2 blaadjes van klein stengeltje opgegeten.. wat nu gedaan?

                      Worden ze mooi dik van de stammetjes lekker laten gaan zal nu gaan aandikken
                      Eens een paffer, altijd een paffer........

                      Comment


                        #12
                        Re: 2 blaadjes van klein stengeltje opgegeten.. wat nu gedaan?

                        Okidoki! Heb juist de pot bijgevuld met aarde tot 2,5 cm onder de onderste blaadjes en het ziet er inderdaad al veel beter uit!
                        En hoe bedoel je,

                        Comment


                          #13
                          Re: 2 blaadjes van klein stengeltje opgegeten.. wat nu gedaan?

                          Op de laatste drie foto's staan ze veel te nat, als je dat zelf gedaan hebt, moet je veel minder water geven.
                          Ik dacht dat het kwam doordat ze al een paar dagen zo in de regen stonden.

                          Je kunt sowieso beter de potten afdekken en ze gewoon buiten laten staan.
                          Ben je bang dat ze kou vatten 's nachts ?
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: 2 blaadjes van klein stengeltje opgegeten.. wat nu gedaan?

                            Ja, enorm bang, heb er soms nachtmerries van!
                            Ik geef ze momenteel om de 2 dagen wat water door er met de tuinslang ongeveer 5s op te sproeien (in zachtste stand uiteraard).
                            En de foto's zijn getrokken net nadat ik ze water gegeven heb..

                            Comment


                              #15
                              Re: 2 blaadjes van klein stengeltje opgegeten.. wat nu gedaan?

                              Even een kleine post van mijn 2 plantjes die nu 2,5 weken oud zijn.

                              Hier enkele foto's van mijn plantje dat door de slakkenattack nog wat achter zit.
                              Ziet dit er volgens iemand nog wat in orde uit? Want die blaadjes hebben precies wel een rare vorm..

                              DSC02572.jpgDSC02569.jpgDSC02588.jpg

                              En door het onweer van gisteren is een blaadjes van mijn andere plantje doorboord door een hagelsteen..
                              Volgens mij kan dit niet veel kwaad en zal de plant gewoon verder haar werk doen. Tenzij hier iemand anders over denkt..

                              DSC02561.jpgDSC02565.jpg

                              Sorry voor de misschien domme vragen, maar het is de eerste keer in mijn leven dat ik zo'n vadergevoel heb
                              Vandaar dat ik ze ook zo goed mogelijk wil opvoeden zodat hen later een mooie toekomst te wachten staat

                              Comment

                              Bezig...
                              X