Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren vergelen, N tekort of net teveel/overbewatering?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladeren vergelen, N tekort of net teveel/overbewatering?

Korting op 420shop
    Dag iedereen,

Eerst en vooral mijn excuses indien mijn probleem te wijten is aan een stomme beginnersfout en/of de informatie die ik hier zoek al op vele andere plaatsen te vinden is. Het is nog maar mijn tweede kweekje en vorig jaar verliep alles zonder problemen. Als beginner is het niet altijd gemakkelijk door de vele bomen van informatie het bos nog te zien

Nu goed, het probleem. Ik heb 3 plantjes, twee ervan zijn 'Queen of Africa' en eentje is een 'Thai Fantasy' (http://azarius.nl/seedshop/kannabia_..._kannabia_fem/). Al sinds het begin van de kweek (40 dagen geleden) zat er tussen deze plantjes een enorm verschil in groeitempo, nl. één plantje was altijd al sterk (stevig stammetje) en groeide goed door, een ander zeer slap en vertraagd in groei, het ziet er nu nog steeds maar 10 dagen oud uit. En het derde zit er wat tussenin. Het opvallende is dat ze alle drie op dezelfde plek staan, dezelfde hoeveelheid water (regen) krijgen en op dezelfde grond staan, en dat het sterkste en zwakste plantje de twee QOA's zijn.

Het probleem begon al een week of twee geleden bij het zwakste plantje. Omwille van de omstandigheden die ik hierboven schetste dacht ik dat het louter aan dit plantje lag en misschien de wortels op de een of andere manier beschadigd waren, misschien door te overpotten. Eerst verwelkten de lobblaadjes, vervolgs vergeelden de andere onderste bladeren, beginnend in de punt van het blad, tot het ganse blad geel is en bij de punt begint te verwelken. Zo schuift het geleidelijk aan op naar de bladeren erboven. De nieuwe 'groeischeuten' (weet niet precies wat de juiste term is, je weet wel, in de oksels van je plant) blijven echter groen, ook bij de verwelkende bladeren. Een of twee steeltjes vertonen wat paars, maar het is niet echt zeer uitgesproken. De volledige plant hangt er wat slapjes bij en oogt als ik het vergelijk met mijn plantje vorig jaar wat lichtgroen. Sinds een paar dagen treedt hetzelfde verschijnsel op bij mijn andere twee planten, wat er dus op wijst dat het toch een externe oorzaak is die ik nu moet trachten op te lossen.

Ik heb er Montys bladprobleemoplosser bij geraadpleegd en op zich lijken deze symptomen op een stikstoftekort. De drie plantjes staan in potjes met circa 2/3 universele potgrond, 1/3 aarde uit mijn kippenhok en een vleugje cocosgrond van een growpad. Ik meende dat die aarde uit mijn kippenhok een goed bodempje zou zijn aangezien er daar al twee decennia lang kippen op schijten en we er ook vaak veel plantaardig afval op dumpen (zoals afgemaaid gras). Tevens heb ik vorig jaar mijn plantje in een gelijkaardig mengsel gekweekt en uiteindelijk nog een 3 maanden lang in de volle grond in datzelfde kippenhok gezet, zonder problemen dus. Was dit toch een slecht plan en zitten ze met een tekort? Of is er een ander probleem, zoals bvb. overbewatering, wat ik op zich ook niet kan uitsluiten gezien de overvloed aan regen en stormweer de voorbije weken hier in België.

Ik heb getracht het zo goed mogelijk te beschrijven omdat ik momenteel geen foto's kan nemen. Maar dat lukt misschien wel binnen een paar dagen. Dus indien jullie hiermee geen uitsluitsel kunnen geven zal ik dat doen.

Dank bij voorbaat

Re: Bladeren vergelen, N tekort of net teveel/overbewatering?

Een foto zou de zaak verduidelijken. Zoals je het beschrijft is het idd een N tekort.

Comment

Bezig...
    X