Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladeren vergelen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

bladeren vergelen!

Korting op 420shop
    Mijn plantje krijgt last van gele bladeren, kan er zelf niet achter komen wat het nou is. Heb al veel topics bekeken, maar kom nergens het zelfde probleem tegen.
    Ze zit nu in de groeiperiode en ze is ongeveer metertje hoog. Geeft haar groei voeding van bio-bizz. De verhoudingen die op de fles staat hou ik aan. Kan het eraan liggen dat de voeding miss een jaar oud is, heb het wel altijd donker en koel bewaard.
    Attached Files
    dig a hole, plant a seed, wait for rain and wish for weed..

Re: bladeren vergelen!

Ik heb 2 beestjes kunnen vast leggen die op mijn wietplant zitten.
    1 is klein en zwart met doorzichtige vleugeltjes, heb ook een bruin beestje gevonden misschien een wants??
    Wat info zou goed uitkomen!!

thanxx
    Attached Files
    dig a hole, plant a seed, wait for rain and wish for weed..

Comment

Beestjes zijn de natuur en niet elke beestje hoef je te vermoorden hoor.
      Zolang ze niet heel je plant op vreten is het goed
      God was never on your side..

Comment

hallo
        mijn planten worden geel/wit
        weet iemand wat hier de oorzaak van is?
        reeds 3 van de 4 planten hebben hier last van en er zijn reeds 2 van dood gegaan :s
        WP_000484.jpgWP_000481 (1).jpgWP_000482 (1).jpg

Comment

Alleen de nieuwe bladeren verkleuren naar geel-wit. Dus ik vermoed, dat je de laatste keren te veel voeding hebt gegeven.

Comment

lijkt me een ernstig probleem benjamintje, kweet niet wat je allemaal doet of geeft of... Maar plant kan duidelijk weinig voeding meer opnemen en dus krijgt zn scheuten niet meer groen, ph verpest?

ik zou es grondig spoelen want zit toch een blokkade ergens. Geef je ze voeding?

Je kunt het probleem tijdelijk tegengaan door je voeding erop te spuiten zodat ze voeding via het blad kunnen opnemen. Zal het probleem niet verhelpen maar ze zullen alvast niet sterven. Dus ja bladvoeding geven tot je de oorzaak weet. En effe aarde spoelen zodat je cleane start hebt.

Heb je zelf een aardemix gemaakt of welke aarde staat je plant op? En welke voedingen geef je. Sinds alle planten er last van hebben lijkt me toch iets met je aarde te zijn of je voeding geven of mest

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

in geval van special kush, lijkt me dat je plant zn oudere bladeren afstoot en dat er wat ongedierte eventjes zitten eten heeft, dus ja buiten kun je altijd wel es aangetaste bladeren hebben.

Comment

Ze staan dus in potgrond en ik geef ze leidingwater met een beetje citroenzuur
              de ph daarvan zou rond de 6 moeten liggen en ik heb dat ook getest
              verder geef ik ze soms voeding maar ook zeker niet teveel denkik.
              er staat ooknog een wietplant in de volle grond in de tuin die geen citroenzuur,
              geen voeding en enkel regenwater krijgt en die is nu ook geel/wit geworden.

Comment

Misschien komt het doordat de ph teveel afwisselt want meestal
                geef ik citroenzuur maar soms ook niet, en de plant heeft dat misschien niet zo graag :p

Comment

Ijzer tekort, of blokkade misschien ?
                  Staat hier ergens beschreven, in't Engels
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

een maand of twee geleden was er iemand met zelfde probleem met sad, welk soortje is het. Gewoon effe je voeding aanmaken en vier dagen op je bladeren spuiten, vooral de aangetaste bladeren. Na 2-4 dagen zouden ze terug groen moeten trekken. Indien niet dan ligt het niet aan voeding en lijkt me eerder dan een ziekte of iets onder de grond die de wortels aantast zodat opname moeilijker gaat.

anders moet je via google effe je foto vergelijken via hun optie zodat je mss een gelijkaardig probleem treft en de oplossing te weten komt. het is zeker iets dat wel kan voorkomen maar vraag me niet wat de oorzaak is hehe

Comment

vermoedelijk wat QnQ al aangaf, ijzer tekort , maar kan ook tekort zijn van andere microellementen (zoals zinc, mangaan)

oorzaken zijn onder andere te nat wortelmilieu, verkeerde ph (te laag/te hoog), of simpelweg te arme grond en moet er bijgevoed worden.

microellementen toevoegen in gechelateerde vorm maakt ze makkelijk opneembaar , ook als er blokades zijn.

en idd bladvoeding gaat je nu snelste resultaat opleveren.

als je nog niet met bodemleven werkt (bacterien en micorhyzo schimmels) zal deze toevoegen aan je grond ook al veel problemen voorkomen.

Comment

Bezig...
                      X