Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem; geel en sterven af aan de onderkant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem; geel en sterven af aan de onderkant

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,

    Kan iemand mij hierbij helpen?

    Ik heb duidelijk een bodemprobleem , ik heb gewoon universele potgrond gebruikt zonder iets toe te voegen.
    staat nu een HPS op en heb nog maar een handvol keer meststoffen toegediend (plagron bloei&groei , green sensation 2x gebruikt)
    Zou het geld verspilling zijn om deze plant te houden en kan ik nog iets doen om hem te redden.

    Bedankt!!IMG237.jpgIMG238.jpgIMG239.jpgIMG240.jpgIMG241.jpgIMG242.jpg

    #2
    Re: Bladprobleem

    De bladeren worden geel en sterven af aan de onderkant. Is miss niet zo heel duidelijk door het licht.

    Comment


      #3
      Re: Bladprobleem; geel en sterven af aan de onderkant

      Verplaatst en titel iets aangepast voor betere beschrijving, indien je verdere aanpassing wilt: PM.

      Welke soort en hoeveel weken?

      Comment


        #4
        Re: Bladprobleem; geel en sterven af aan de onderkant

        voeding gaan kopen!

        Comment


          #5
          Re: Bladprobleem; geel en sterven af aan de onderkant

          Volgens mij zie ik overvoeding, overbewatering en te hoge temperatuur, maar 't is moeilijk beoordelen van foto's met hps licht.
          Green sensation al gebruikt, je zit dus al minimaal in week 6 echte bloei ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Bladprobleem; geel en sterven af aan de onderkant

            Hij is van 28mei seedling.En temperatuur en en luchtvochtigheid zijn vrij stabiel, onder de 30graden 50%.
            Ik gebruik ook een hydrometer , laat hem altijd op dry komen voor ik water geef. en echt nauwlijks iets van voeding gegeven.
            4keer grow plagron , en nu tijdens de bloei 3keer bloeivoeding , altijd maar 1-2ml. en 2 keer green sensation gegeven , ook maar halve portie.
            Tis een vision seed lowryder.

            Ik heb ook geen hydrokorrels op de onderkant of perliet gebruikt.. dus ik dacht zelf aan wortelverstikking?

            Comment


              #7
              Re: Bladprobleem; geel en sterven af aan de onderkant

              Hier nog wat betere fotos.
              IMG243.jpgIMG244.jpgIMG245.jpgIMG246.jpgIMG247.jpg

              Comment


                #8
                Re: Bladprobleem; geel en sterven af aan de onderkant

                BUMP ,

                Mijn 2de plant heeft nog nooit iets van mestoffen gekregen en ziet er perfect gezond uit , nooit iets gehad van mest..

                Zou de aarde is flushen en geen mestoffen meer geven een goede oplossing zijn iemand??

                thx!

                Comment


                  #9
                  Re: Bladprobleem; geel en sterven af aan de onderkant

                  volgens mij een ph probleem ik zou je temeratuur ook wat naar beneden schroeven, en is een bodem staal nemen en ik zie een kleine over voeding lijkt mij volgens mij ook eens te droog gestaan en dan te veel water gekregen foto's zijn niet heel duidelijk grtz subby

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladprobleem; geel en sterven af aan de onderkant

                    Zou hier iets rookbaar afkomen? en zou het de moeite zijn om te laten staan? of kan ik tegen eind augustus een rotte plant verwachten?
                    Ik heb enkel PH sticks voor men water.. een EC en PH meter is wat duur voor een noob zoals ik ..

                    Comment


                      #11
                      Re: Bladprobleem; geel en sterven af aan de onderkant

                      Plant is bijna ondertussen helemaal geel.. er zit wel al wat toppen aan.. kan iemand me aub vertellen of deze ook gaan rotten tegen het einde aan?
                      IMG249.jpgIMG252.jpgIMG253.jpgIMG250.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: Bladprobleem; geel en sterven af aan de onderkant

                        Wou toch nog even het resultaat laten zien. toch nog vrij goed gelukt.
                        Weet iemand of dit iets nuttig is om te kopen als noob? http://www.organicearth.eu/fertomete...028ee0381669ae
                        foto (1).jpgfoto.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: Bladprobleem; geel en sterven af aan de onderkant

                          Heb ook zo 1ne,is wel handig,geeft aan hoe sterk je grond nog bemest is..
                          Groen lampje is ok,oranje lampje begin ik stilletjes men voeding op te bouwen,rood lampje moet je proberen te vermijden.
                          Werkt prima voor mij.

                          mvg

                          ps:Bij bv dutch headshop,staat de fertometer 10euro goedkoper.
                          Last edited by stiff; 3 September 2012, 07:06. Reden: optie

                          Comment


                            #14
                            Re: Bladprobleem; geel en sterven af aan de onderkant

                            Ik heb er ook een, een paar weken in de pot gehad, maar ik kreeg het lampje niet van oranje af.
                            Ik kan er niks mee, reageert te laat is mijn mening, misschien is het handig als je zelf de eigenschap hebt vaak te veel of te weinig te voeden ofzo.
                            Die van mij ligt ergens op zolder te verstoffen, ik vond het zonde van m'n geld. Ik had beter 'n tensio-meter extra kunnen nemen.

                            Leuk dat het nog gelukt is met je plantje
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Bladprobleem; geel en sterven af aan de onderkant

                              noobie zoals je zelf zei heb je bijna geen voeding gegeven, juiste conclusie was uiteindelijk voedingstekort. maar was redelijk moeilijk in the schatten op je slechte fotos.

                              als je wat meer voeding gegeven had gingen de bladeren terug groen komen, in ieder geval een tekort is niet goed voor de opbrengst maar je plant gaat er niet dood van, toppen ontwikkelen alleen niet zo sterk dan

                              Comment

                              Bezig...
                              X