bladprobleem royal haze aotomatic

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • racingboy
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Oct 2012
    • 7

    #1

    bladprobleem royal haze aotomatic

    Korting op 420shop
    PA250007.jpgPA250008.jpg
    hallo, ben net begonnen met mijn eerste kweek
    zoals je ziet heb ik al wat bladproblemen.
    blaadjes hangen naar beneden en enkele zijn verkleurt (lichtgeel)
    plantjes zijn 20 dagen oud. ze zijn net overgeplant (in royalmix, + roots toegevoegd)
    lamp 150 hps, temp +-28, Lv 60%

    iemand enig idee wat er scheelt?
    Grtz
  • Smowkie
    Elite Grower
    MemberLucky Member
    • Sep 2011
    • 2684

    #2
    bladprobleem royal haze aotomatic

    Als dat royalmix is van plagron zal het wel overvoeding zijn, dat is al voorbemest voor 5 a 6 weken, en in feite al te veel voor zo'n plantje die jij hebt, als je er dan nog eens extra aan toevoegd heb zit je vrij snel met overvoeding...
    Last edited by Smowkie; 25 October 2012, 13:27.

    Comment

    • showtime
      Wicked Stoner
      • Sep 2010
      • 238

      #3
      Re: bladprobleem royal haze aotomatic

      bij gaan voeden als je het mij vraagt,hoe hoog hangt je lamp ?

      Comment

      • Heribei
        Advanced Grower
        MemberLucky Member
        • Oct 2011
        • 1140

        #4
        Re: bladprobleem royal haze aotomatic

        Showtime bijvoeden ben je niet goed ofzo?
        Of denk jij o we zien vergeling we pleuren er gelijk maar voedig bij?
        Vergeling komt niet altijd door te weinig voeding
        En je lampen ligt het denk ik ook niet aan.. Want hij ziet kwa bouw er goed uit (niet gestrekt of andere gekke dingen)
        Ik denk te veel of te weinig water.

        Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

        Comment

        • ikkedus
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Sep 2012
          • 241

          #5
          Re: bladprobleem royal haze aotomatic

          als ik de grond zo zie mag het denk wel wat vochtiger

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: bladprobleem royal haze aotomatic

            Grond kun je volgende keer misschien eerst even inwateren.
            Dan gooi je alles in een cementkuip, en dan voeg je water toe tot het goed vochtig is en mix je alles goed door elkaar.
            Daarna vul je de potten en zet je de zaailingen over. Dan hebben ze overal dezelfde vochtigheid in de pot.

            Ik weet niet wat je precies gedaan hebt qua water, maar het lijkt alsof ze wat droog staan. Daardoor loopt de EC ook wat op.
            Maar misschien is het onder die droge toplaag wel erg nat, dan ziet het blad er ongeveer hetzelfde uit in het begin.
            Til de pot eens op, dan weet je alles.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • showtime
              Wicked Stoner
              • Sep 2010
              • 238

              #7
              Re: bladprobleem royal haze aotomatic

              Bij naderinzien denk ik ook inderdaad vocht

              Comment

              • Zenne
                Big Bongmaster
                MemberLucky Member
                • Nov 2011
                • 386

                #8
                Re: bladprobleem royal haze aotomatic

                Heribei helemaal mee eens.
                128818.jpg ik gebruik zo iets: die kleine fles begint zaad tot de blad aan de randen van de fles raak en daarna gebruik ik die grote fles en met het zelfde methode.( zonder dop)

                Comment

                • racingboy
                  Stekje
                  Nieuw Lid
                  • Oct 2012
                  • 7

                  #9
                  Re: bladprobleem royal haze aotomatic

                  PB150001.jpgPB150003.jpgPB150004.jpgPB150005.jpg

                  hoi, we zitten ondertussen aan dag 46,
                  temperatuur +- 28, Lv 50% en lamp hangt op +- 30 cm
                  de plantjes groeien goed verder, maar de onderste bladeren zijn al helemaal geel.
                  ik heb pas op dag 45 en 46 een eerste keer voeding toegevoegd (1x grow en 1x spray), ervoor enkel water gegeven.

                  weet iemand of dit kwaad kan? ze doen het volgens mij toch redelijk goed
                  Grtz

                  Comment

                  • Heribei
                    Advanced Grower
                    MemberLucky Member
                    • Oct 2011
                    • 1140

                    #10
                    Re: bladprobleem royal haze aotomatic

                    Lijkt wat droog te staan ook als ik zie dat de aarde zo droog is dat het van de rand van de pot af komt...
                    Verder ziet het er netjes uit.

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: bladprobleem royal haze aotomatic

                      Ongeacht de "Royal"mix is beginnen voeden in week 7 natuurlijk erg laat, de aarde is dan leeg, dan ben eigenlijk te laat.
                      Dit los je nu op door wat groeivoeding te geven, maar je plantje staat inmiddels in bloei.
                      Misschien dat een paar keer 50% groei en 50% bloei geven uitbreiding voorkomt.

                      150W HPS moet wel iets lager kunnen denk ik toch, of gaat dat niet ?
                      Mijn 250Watters hangen op 30cm.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • OnlineAlien
                        Expert Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Feb 2009
                        • 90

                        #12
                        Re: bladprobleem royal haze aotomatic

                        aarde is redelijk snel uitgeput, de voorbemesting kun je mss wel 5 weken rekenen in de groei, maar bij de bloei raakt die sneller op en reken maar week of 2-3

                        je plantje lijkt al wat overbemest te zijn vanboven en onderaan een tekort. Ze hebben bloeivoeding nodig maar zo`n klein plantje met een zwak licht kun je best wat regelmatig voeding geven maar dan op halve sterkte. In ieder geval ze hebben bloeivoeding nodig, maar zou pk-13-14 geven want lijkt me nog genoeg groeimest in de grond te zitten en mss kun je dan overbemesten aan groei.

                        het zal beteren met meer bloeivoeding, gewoon zorgen dat je plantje niet verbrandt, wat een probleem is met rijkelijke mixen sinds je niet weet welke stoffen er nog aan overvloed inzit maar blijkbaar weinig kalium fosfor

                        Comment

                        Bezig...