Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help, bladeren hangen!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help, bladeren hangen!

    Korting op 420shop
    Ik heb dit per ongeluk bij info gezet,, maar hoort dus hier(a)

    Heej, ik heb een wietplant gekregen, deze stond buiten in een emmer. Doordat ze bij een lantaarn stond kreeg ze geen toppen. Ik heb der nu thuis staan.. vanochtend keek k en de bladeren waren bijna allemaal slap en de toppen ook! Ik heb meteen een andere pot gehaald en overgepot.. dit keer met een gaatje in de onderkant.. het stonk nogal naar sloot.. k heb er nieuwe mest in gedaan en laat m afdruipe komt gewoon paar liter uit :o

    Wat moet ik nu doen? Gewoon uit late druipe en tijdje geen water meer geven en hopen op t beste.. of zal ik de plant overal flink veel water geven zodat al het water dat er nu in zit uit loopt en dan nog tijdje late druipen zodat het meeste water eruit is?

    !!ik heb er een emmer water doorheen gegoten en goed af laten gieten, verschil was te ruiken! het stonk,, scheelt wel denk k zo.. maar ik heb niet genoeg potgrond.. hij staat in een best grote bak.. wat denken jullie? kan ik naar t bos gaan en wat aarde gaan scheppen? of is dit niet slim? k dacht van wel omdat daar veel stoffen in de grond zitten. (moedertje natuur(a))
    aan de andere kant t is wel natte grond maarja alles is al nat.. en ze heb gewoon aarde nodig die fris is denk k ook.. wat denken jullie? !!

    greetzz

    (zelfde als bij info)

    Ik heb nu paar plaatjes geschoten



    laatste beetje klein ik had tijd te kort!

    #2
    als die grond nat staat dan gewoon op laten drogen teveel water is zeer slecht hij staat gewoon verzopen.

    Comment


      #3
      Die foto maakt veel duidelijk. Je moet gewoon veel droge aarde aanbrengen zodat het water wat in die droge aarde gezogen wordt. Je hebt toch al een grote pot dus vul em gewoon met verse aarde .
      Hopelijk komt alles op tijd goed!

      Greetzzz

      Jona

      Comment


        #4
        Slecht en goed nieuws.. Overpotten is gelukt.. plant staat er alleen niet vrolijk bij.. bijna alles is afgestorven. Het is helemaal verdroogd.. er staan echter nog wel een paar bladeren goed! misschien als ik der nu goed verzord dat alles naar die toppen gaat daar en ik grote toppen krijg!

        Maar wat moet ik doen? de dooie bladeren wegknippen of lekker laten hangen?

        Ziet er wel triest uit, maar ik weet niet of het goed is om te knippen, en als ik knip, komen er dan nieuwe bladeren of moet ze het dan doen met 5 bladeren ofzo?

        En als ik ga knippen, moet ik dan een schaarje pakken en gewoon goed afspoelen met water, of moet ik met alcohol ofzo ontsmetten?

        greetz

        Comment


          #5
          Last edited by Jona; 26 November 2008, 17:43.

          Comment


            #6
            Toch bedankt! Ik laat hier een paar fotos zien:

            Mooi is anders







            En wat bedoel je met een binnenkweekje?? Late groeien op lampenkracht??

            Ik ben zelf nog niet echt van plan om een hele growbox te maken, maar ik kan wel mijn lampen aan latenstaan.. alleen ik weet niet of dit genoeg is?? ik heb 6 20 W lampen en 1 25 W lamp in me kamer.. er staat een verwarming en dan me ramen (niet dat er zoveel licht komt)
            Zou ik het halen met deze lampen?

            Greetz

            Comment


              #7
              Volgens mij ziet dit er uit als einde oefening

              Grtz

              Comment


                #8
                Plantje krijgt zo te zien veel te weinig lummen, en schreeuwt om voeding!!!
                grtz


                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  vuilbak sorry hoor denk dat het voordeliger is om opnieuw te beginnen met de juiste apperatuur anders volgend jaar zomer weer een kans.

                  endex einde oefening

                  Comment


                    #10
                    Deze ziet er hopeloos uit. Denk niet dat je hem nog kan redden.
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #11
                      volgens mij kun ge die nog wel redden
                      dit is een basisregel voor alle planten, ge bruik steeds een pot me gaatjes in onderaan zoda het overtolige water eruit kan,
                      schaal onder de pot zetten voor het overtollige water

                      Comment


                        #12
                        Veel succes dan maar
                        grtz
                        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #13
                          Al zon 2-3 weken geleden dat dit inciddentje gebeurde.. eerst week dat ik der had was ik er natuurlijk helemaal verliefd elke keer kijke enzo.. maarja nu beetje hoop opgegeven..

                          had der in de logeerkamer gegeve zonder water voor t raam. 1 keer tusse door water gegeve en de grond is nog steeds beetje vochtig..

                          tot mijn verbazing zate er een paar stampers aan










                          Naar mijn mening zie je t t beste bij de laatste ..


                          greetz

                          Comment


                            #14
                            nou je hebt maar weer geluk!

                            als je die kant nou gewoon goed verzord heb je kans dat het zo doorgaat

                            suc6 nog he

                            Comment


                              #15
                              Ik heb heel wat op deze topic gepost en dan ook goed gevolgd maar als ik die laatste foto zie dan mag je wel zeggen dat er een klein mirakel gebeurd is
                              Misschien die hoofdstam weghalen? Die kapotte dan wel natuurlijk, kan toch enkel maar schimmel opkomen of andere beesterijen die je niet wil hebben.
                              Het verbaast me telkens weer hoe sterk onze geliefde planten toch maar weer uit de hoek komen want imo was het een verloren zaak.
                              Well done!

                              Greetzzz

                              Jona

                              Comment

                              Bezig...
                              X