Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaailing 2 weken oud bladvergeling, uitdroging en krullen .. HEEELP NEEDED :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailing 2 weken oud bladvergeling, uitdroging en krullen .. HEEELP NEEDED :(

    Korting op 420shop
    Hallo Groen liefhebbers,

    Ik ben S. en volg al een tijdje deze forum, afgelopen zomer Whote Widow onder ons mooi zonnetje laten uitgroeien en bloeien, was er zeer tevreden over.

    Nu het wat kouder is en ik mezelf wil onderhouden, heb ik mijn eerste poging gewaagd om het in een dark room tent te proberen.
    Deze is 60cmx60cmx160cm Hoog,.

    Ik heb nu zaailingen van 3 weken oud, zie foto onderaan.
    2x Critical
    1x Ice
    1x Fruit Spirit

    Als aarde gebruik ik Light Mix van Plagron.

    Het ontkiemproces ging zonder probleem, na 7 dagen heb ik de baby's in de aarde (light mix van plagron) overgepot en misschien niet zo slim, meteen onder de hps 400W gezet.
    De lamp hangt 1 Meter boven de plantjes.
    Zoals je ze nu ziet onderaan op de foto staan ze net 2 weken onder de lamp op die hoogte.
    Ik heb enkel de eerste week bij het water geven, ook een beetje Rhizotonic van Canna bijgevoegd, voor de wortels.
    Vanaf week 2 heb ik 1x water gegeven met Terra Flores van Canna. Light Mix van Plagron zegt dat dit zo hoort daar die minimaal voorbemest is voor max 1 week.

    Het probleem van het krullen van het uiteinde van de blaadjes (de oude) en het verdrogen ervan is begonnen net voor ik voeding (terra flores) heb gegeven (ongeveer na 1 week voorgroei),
    De luchtvochtigheid ligt tussen 35 en 55% en ik zorg ervoor dat de PH van mijn water tussen de 5,8 en 6,2 is.
    De temeratuur ligt tussen 16 en 25 graden (minimum zou beter kunnen).
    Af en toe staat de blazer op om de blaadjes te helpen sterken.

    Zoals jullie op de foto's onderaan zien, zie je dat ik duidelijk problemen heb, de oude blaadjes gedragen zich raar, uitdrogen aan de puntjes en ook begint het daar te krullen.
    Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij hierbij te helpen om dit probleem te voorkomen, om ervoor te zorgen dat die juffrouwen zich kunnen ontwikkelen zoals het hoort?

    Alvast bedankt hiervoor

    S,
    Attached Files

    #2
    Re: Zaailing 2 weken oud bladvergeling, uitdroging en krullen .. HEEELP NEEDED

    Is beetje verbranding door overvoeding, groeit ze wel overheen.
    Hou die voeding dus nog maar ff opzij.

    Suc6 en Smookse

    Comment


      #3
      Last edited by Medical-Spliff; 2 December 2012, 11:22.
      Wil je blowen, moet je het zelf growen

      Comment


        #4
        Re: Zaailing 2 weken oud bladvergeling, uitdroging en krullen .. HEEELP NEEDED

        bedoel je niet terra vegga ? want terra flores is voor in de bloei en hoeveel ml heb je gegeven?

        Comment


          #5
          Re: Zaailing 2 weken oud bladvergeling, uitdroging en krullen .. HEEELP NEEDED

          Oorspronkelijk geplaatst door peuker View Post
          bedoel je niet terra vegga ? want terra flores is voor in de bloei en hoeveel ml heb je gegeven?
          Ja, inderdaad peuker, ik heb Vega gegeven en dus niet flores, op 2 L water heb ik 3,5ML vega gegeven en 8ML rhizotonic.....PH tussen 5,8 en 6,2, ik mik op 6,0
          Wat is jou mening?

          Comment


            #6
            Last edited by peuker; 2 December 2012, 11:34.

            Comment


              #7
              Re: Zaailing 2 weken oud bladvergeling, uitdroging en krullen .. HEEELP NEEDED

              OK, ik word hier al wat wijzer, had beter moeten weten en niet zo snel voeding geven.
              Zal deze even achter slot en grendel plaatsen en afwachten........

              Ik zal strak ook de lamp lager hangen tot 50cm boven de plantjes.
              Ik zal het verloop ook verder posten zodat jullie kunnen meevolgen, alvast bedankt voor diegene die hun mening hier hebben gegeven, meerdere reacties blijven altijd welkom, ik leer ervan bij.

              grtz

              S.

              Comment


                #8
                Re: Zaailing 2 weken oud bladvergeling, uitdroging en krullen .. HEEELP NEEDED

                Lamp idd iets lager zetten en zeker geen voeding 2+mss nog1 week.

                wat is warmte van je rumte en Lv.?

                Comment


                  #9
                  Re: Zaailing 2 weken oud bladvergeling, uitdroging en krullen .. HEEELP NEEDED

                  Ik zie niet in waarom die lamp naar beneden moet, ze heeft t moeilijk genoeg denk k zo, beter laat je die eerst weer beetje groen trekken alvorens die lamp op 40 te hangen eh..

                  suc6

                  Comment


                    #10
                    Re: Zaailing 2 weken oud bladvergeling, uitdroging en krullen .. HEEELP NEEDED

                    klopt ook flier, eens bijgetrokken die lamp op 40 brengen
                    Wil je blowen, moet je het zelf growen

                    Comment


                      #11
                      Re: Zaailing 2 weken oud bladvergeling, uitdroging en krullen .. HEEELP NEEDED

                      Comment


                        #12
                        Re: Zaailing 2 weken oud bladvergeling, uitdroging en krullen .. HEEELP NEEDED

                        Zou best wel eens verbranding kunnen zijn; ik laat gemakkelijk zaailingen 2 weken voorgroeien in zaai&stekgrond (zeer luchtige en voedingsarme grond!) zonder voeding.
                        Dus als jij ze in lightmix gooit en er dan nog eens voeding bij flikkert......

                        Zodra ze boven zijn onder HPS gooien doe ik ook, meteen onder een 600wattert en knallen maar!
                        Afzuren naar 5.8-6.2 is reine onzin gekomen uit de hydrocultuur; kweek je op aarde? Ja? Dan gewoon niet afzuren en kraanwater gebruiken. Kijk hieronder maar waarom:
                        Nutrient_Chart.gif

                        En die fan heb je nog lang niet nodig; ik draai nu een kweek zonder fans draaiend in mijn tent (week 4 groei) en ik heb flinke stammetjes.
                        Denk daarom dat fans in dit stadium eerder je planten uitdrogen.
                        En probeer het temperatuurverschil tussen min. & max. zo klein mogelijk te houden. Als je een kachel hebt in je (mogelijke) kamer, doe 'm aan.

                        Mijn ervaring is, als je planten in dit stadium er zo bij staan word het niks.
                        Ik zou de handdoek in de ring gooien en opnieuw beginnen.
                        Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                        Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                        Comment

                        Bezig...
                        X