Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem,,

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem,,

    Korting op 420shop
    Ik ben een aantal weken geleden begonnen met mijn eerste binnenkweek onder spaarlampen.
    Het probleem wat ik nu heb; van de bovenste bladeren kleuren de stengels rood, ook zie ik op alle bladeren lichter gekleurde vlekjes (erg kleine, misschien een halve mm doorsnede), ook hangen alle bladeren wat slapjes, vooral de kleine blaadjes bij de beginnende toppen (ze staan nu in bloei)
    Ik heb gelezen tussen het topic voedingstekorten, maar zit te twijfelen wat het is. Misschien kunnen jullie me helpen?
    Alvast bedankt zodat ze hopelijk weer gezond verder door hun niet meer zo lange leven kunnen

    #2
    Enkele foto's posten en we kunnen je verder helpen.Dat de stengeltjes rood zijn op sommige plaatsen kan geen kwaad,kan te maken hebben met te grote temperatuurschommelingen.Kan ook dat ze voeding nodig hebben en dat de plant daardoor voeding uit de bladeren zuigt.Maar zoals ik al zei:fotootje posten om meer duidelijkheid te hebben. Peace Out

    Comment


      #3
      Hier komen een paar foto's:
      3e foto zie je de lichtere vlekjes die ik bedoel.
      Ik geef nu 1ml/L B'cuzz bloeistimulator, heb ook nog terra flores staan.
      Attached Files

      Comment


        #4
        Besproei je je planten soms met een plantenspuit?Dan kan het ook gewoon kalk zijn uit het water.Hoeveel water geef je ze?Welke soort is het eigenlijk want lijkt veel op de mijne (amnesia)

        Comment


          #5
          Ik besproei ze niet, het is big bang. Ik geef per plant ongeveer 750mL water per dag, ik geef ze 's morgens 1 keer water en 's middags.
          Ik heb ze net water gegeven, ik merkte bij de plant in kwestie (m'n andere plant gaat een stuk beter, bladeren hangen stuk minder slap en stengels zijn een stuk minder verkleurd) dat het water vrij snel helemaal door de grond heen zakte, en onder uit de pot liep. Ik heb nu even een bakje eronder gezet zodat het water in elk geval niet door mn kast heen loopt. Ik heb wat water in het bakje gedaan, zodat de grond wel vochtig blijft en niet gelijk uitdroogt.
          Last edited by Atmospherix; 25 November 2008, 15:49.

          Comment


            #6
            Je geeft ze teveel water naar mijn mening,geef ze eens een dag geen water en kijk eens wat ze doet,denk dat het daaraan ligt.Velen onder ons geven ze om de dag water(ik niet)Door teveel water kan je ook wortelrot krijgen.

            Comment


              #7
              Probleem is opgelost, omdat het water dwars door de aarde heen liep kreeg de plant te weinig water en tegelijk ook te weinig voeding. Het plantje staat er weer vrolijk bij en groeit gelijk ook 2x zo snel
              Toch bedankt StevOOOhh

              Comment


                #8
                Misschien komt het omdat je groeimedium ooit eens uitgedroogd was en weet dat ze daardoor veel van haar opnamecapaciteit verliest! Dus misschien eens kijken of je geen nieuwe zak aarde voor handen hebt om hier een daar wat aan te brengen. Niet dat het nog nodig is nu je een oplossing hebt maar zo heb je weer iets bijgeleerd
                Dat het water door de aarde heenliep, mag ik dan besluiten dat de aarde heel nat was of net heel droog (dat het dus geen water kon vasthouden)?

                Greetzzz

                Jona

                Comment


                  #9
                  Dat kan inderdaad, aangezien de aarde een keer behoorlijk uitgedroogd was, toen ik zelf de planten geen water kon geven en diegene die het zou doen dat vergeten was.
                  Ook ben ik erachter gekomen waardoor er licht gekleurde vlekjes op m'n bladeren zitten, heb bladluis gevonden. Straks even wat halen hiertegen en dan zou dat zo opgelost moeten zijn

                  Comment


                    #10
                    Als het bladluizen zijn kan je altijd eens lieverheersbeestjes proberen. Die eten ze heel graag namelijk . Al twijfel ik wel of je nu nog makkelijk lieveheersbeestjes zal vinden maar je weet maar nooit . Dit enkel maar als je er geen geld wil tegen smijten natuurlijk. Het gemakkelijkste is om gewoon even naar de winkel te terten

                    Greetzzz

                    Jona

                    Comment

                    Bezig...
                    X