Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

2 verkleuring, 1 verdorren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 verkleuring, 1 verdorren

    Korting op 420shop
    hallo iedereen,
    na jaren gebruiken, wou ik ze een keer zelf gaan groeien, dus op een goede dag een tentje gekocht endit zijn mijn eerste 5 plantjes,
    ik heb vijf zaadjes gekocht bij de kiwi (growshop in amsterdam). ik kom zelf niet uit amsterdam dus telkens daarheen terug gaan voor vragen schiet niet op.
    dus zodoende ook deze topic, ik heb namelijk hulp nodig

    ik heb een lv van gemiddeld 50/70 procent, met een temp tussen 18 en 23.
    de plantjes zijn nu ong 2/3 weken oud. ik begon met 5, is er alleen eentje doodgegaan bij overpotten (kak!)

    ik had bij 2 een paarse steel, dit ging weg toen ik voeding begon te geven (fishmix)
    echter nu is er een aan het verdorren! HELP!
    en twee andere beginnen een lichte verkleuring te krijgen. wat ik allemaal vreemd vind aangezien ik voor alle 4 hetzelfde doe que voeding en grond
    ik ben nu begonnen met alleen water geven, dat advies vond ik op dit forum
    het kan zijn dat er teveel voeding is bijgekomen, of dat ik teveel water geef, dus wou morgen nog water geven en dan ff 2 daagjes niks

    op dit moment met 18/6 bezig met 2x55watt
    en groei in een mix van cheap potgrond en voedingsgrond van de growshop

    iemand advies?

    verdorde.jpguitslag.jpgvoeding.jpg

    #2
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3
      2 verkleuring, 1 verdorren

      Hoeveel fish heb je gegeven per liter?

      Comment


        #4
        Re: 2 verkleuring, 1 verdorren

        Je lampen staan wat ver van je plantjes af aangezien ze toch wat strek tonen.

        Ze staan te nat en je hebt ze veel te vroeg voeding gegeven. Het enige dat ze eventueel in deze fase kunnen gebruiken is wortel stimulator. Je bent je planten aan het verdrinken en het vergiften. Het kleintje gaat gewoon dood, de grote probeert zichzelf te redden door zen wortels af te sluiten en energie uit zen onderste bladeren te trekken.

        Ik zou de plantjes zo voorzichtig mogelijk uit die grond halen en ze verse voeten geven.

        Je aarde lijkt me ook redelijk grof, voor je deze in de potten doet alles los maken volgende keer
        Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

        Comment


          #5
          Re: 2 verkleuring, 1 verdorren

          qua voeding heb ik gewoon gevolgd op wat op het pak stond, zo`n 3ml p/L alleen volgens die kerel van de growshop kon dit gewoon
          die strekking klopt, toen ze nog jonger waren had ik de lamp verkeerd, dit is al opgelost

          zodra de volgende ochtendcyclus begint, zal ik kijken of ik ze kan overpotten zonder ze te killen, ik dan ook ff de aarde losmaken inderdaad.
          ik hou jullie op de hoogte, thanks alvast!

          Comment


            #6
            Re: 2 verkleuring, 1 verdorren

            Hoeveel temperatuur verschil is er tussen de donker- en lichtperiode? Want paarse stengels betekend stress.

            Comment


              #7
              Re: 2 verkleuring, 1 verdorren

              klopt, de stress kwam door een maat van mij door verkeerde ph waarde van me water, toen begon ik die fish voeding te geven, aangezien dit basisch is..
              toen trok het weg. Ben blijven geven, ik dacht dat dat geen kwaad kon...

              Comment


                #8
                Re: 2 verkleuring, 1 verdorren

                op advies van Rodigan & Corsaxx ben ik (voorzichtig) gaan overpotten, gelijk maar grotere potten genomen
                en zoals Corsaxx zei heb ik de grond eerst losgeschud en hiermee een half bos aan hout eruit gehaald.

                me meissie werkt in de buurt van de growshop, had toch nieuwe grond nodig dus liet haar even verhaal halen. De `second opinion`kwam redelijk op hetzelfde neer.
                echter hier zeiden ze dat je in het begin 24/0 licht moet geven ipv 18/6 ? dit heb ik nergens gevonden=iemand opmerking over?
                alleen wanneer het dan 18/6 moet worden ?
                en dat ik weer gewoon water moest gaan geven.. dit was al duidelijk

                toch maar op ieders advies de lamp hoger gehangen, voor me gevoel is het nu te hoog, ze hangen nu op 37cm
                lichthoogte.jpg
                hiervoor had ik ze op 10cm hangen, gaat om 2x55w

                en die verdorde heb ik ook maar in pot gezet, hoop dat ie weer tot leven komt!

                Comment


                  #9
                  Re: 2 verkleuring, 1 verdorren

                  Ik meen te zien dat je een TL lamp gebruikt of een T-neon... in ieder geval is 2x 55 Watt niet zo bijzonder veel en hoeft niet zo hoog te hangen.
                  Ik zelf kweek met 2x 36 Watt en deze lamp hangt slechts 4 centimeter boven de plant! dat is voldoende omdat de lamp niet heet wordt.

                  Heb je dus TL of T-neon of spaarlampen: hang je lamp vlak boven je plantjes. Dan strekken ze niet zo (strekken is dat ze heel erg lang worden, internode afstand wordt dan heel groot).

                  Licht op 24/0 i.p.v. 18/6 kan maar ben ik geen voorstander van. Je plant heeft in de natuur die optie ook niet en ik houd van zo natuurlijk mogelijk kweken.
                  Ik zou ze dus lekker op 18/6 laten staan, dat is 1. natuurlijk en 2. je plant heeft de donker (nacht) periode nodig om bij te komen en verdamping te stoppen of juist te starten... even vergeten hoe om dit zat.

                  Verder meen ik te zien op de foto's dat je de planten iets te nat hebt staan, dus minder water geven... hoeveel geef je en hoe vaak geef je ze water? Tevens lijkt het verdorrende plantje overvoed te zijn, hoeveel voeding geef je?

                  Edit: oh ik lees je openingspost nog eens door en zie dat je eerder ook al paarse stelen hebt gehad en dat dit over ging door voeding geven. Dat is op zich prima, naar mijn weten komen paarse stelen met name door een te kort aan voeding. De potgrond die je gebruikt nu welke is dit... zit er voeding in?

                  Kortom: nog behoorlijk wat vragen om je goed te kunnen helpen!

                  Begin als volgt:
                  - Hang je lamp lager (5 tot 10 centimeter is prima als je hete lampen gebruikt zoals een HPS lamp)
                  - Laat je potgrond eventjes goed droog worden, niet voor het oog maar voel even met een vinger in de aarde of het daaronder ook droog is of nog nat
                  - Vermeld even welke grond je nu gebruikt, of je nu wel of geen voeding geeft in deze nieuwe grond uit de growshop en hoeveel + hoe vaak je water GAF (want nu dus even niets geven!)
                  Last edited by Exmember9813; 20 December 2012, 18:45.

                  Comment


                    #10
                    Re: 2 verkleuring, 1 verdorren

                    me bijna dode is weer aan het opleven! WAUW

                    voordat ik reageer op de uitgebreide post van Maxican eerst dit
                    iedereen alvast bedankt voor de waardevolle tips en snelle reacties, word echt gewaardeerd

                    @maxican;
                    ~18/6 hou ik dan maar aan, vond 24/0 al zo raar klinken..
                    ~ik heb de lamp nu weer dichterbij gehangen
                    ~ik heb bij de overpotting nog een keer alleen water gegeven en geef nu komende dagen niet
                    normaal geef ik op gevoel water, geen flauw idee hoeveel ik gegeven heb.
                    foto van de grond heb ik toegevoegd; volgens mij is deze wel goed toch?

                    ff foto van m`n zombie; uit de dood opgestaan en m`n grond
                    en nog ff foto van 1 van de verkleurde
                    nog hetzelfde.jpgvoeding.jpgwasbijna dood.jpg

                    Comment


                      #11
                      Re: 2 verkleuring, 1 verdorren

                      De BioBizz All-Mix die je daar hebt is een biologische potgrond met voldoende voeding voor de gehele kweek als het goed is.
                      Volgens de website van BioBizz moet je de grond eigenlijk 36 uur van te voren even bevochtigen alvorens je hem gaat gebruiken, maar dat maakt nu niet meer uit.

                      Houd even goed in de gaten wat er de komende paar dagen gebeurd met je planten qua kleur (donkerder of lichter van kleur).
                      Verder zou ik ze niet te veel water geven (maximaal 500ml) per 4 dagen en het water niet recht onder de plant geven maar mooi rondom meer naar de buitenkant van de pot.
                      Hiermee stimuleer je de wortels om op zoek te gaan naar het water en daardoor groeit je plant uiteindelijk een stuk sneller.

                      Je hoeft dus even helemaal geen voeding te geven totdat gaat blijken dat er toch niet voldoende in de grond aanwezig is, maar misschien is er ruim voldoende aanwezig in de grond en volstaat alleen water prima tot het einde van de kweek.

                      Comment


                        #12
                        Re: 2 verkleuring, 1 verdorren

                        In de meeste doe het zelf zaken en tuincentra vind je goedkope vochtmetertjes. Prik in de pot en geeft een indicatie van 1 - 10 met 10 als zeiknat en 1 woestijndroog. Heeft me 7.5€ gekost en werkt degelijk. Je hebt ook PH en EC variantjes ervan maar die vertrouw ik zo niet. Er is zelfs een duurder all in one metertje dat PH/vochtigheid en een lumen metertje heeft voor een schamele 15€, maar ook hier denk ik dat het niet betrouwbaar is. Het vochtmetertje werkt echter naar behoren, wanneer de bladeren wat hangen komt die op +-1.5 a 2 te staan.

                        Wanneer je het metertje laat steken en beetje per beetje water geeft zie je het plots uitslaan naar boven. Dan stop je en komt die rond 6 a 7 te staan. Bij mijn 18L potten geef ik dan eerst om de 2 dagen +-0.5L later 1L om de 2 dagen en als ik zie dat het metertje de dag erna al onder de 3 komt geef ik een extra 0.5L tussendoor ipv niets. Werkt hier perfect. Voor zowel water en voeding telt dat ze(je planten) beter met te weinig om kunnen gaan dan te veel
                        Last edited by Fruitboer; 21 December 2012, 19:21.
                        Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                        Comment


                          #13
                          Re: 2 verkleuring, 1 verdorren

                          inderdaad ben ik in de beginnnersfout gestapt door teveel water te geven.
                          super tips van de grond, het van te voren bevochtigen is helemaal nieuw voor mij, ga ik zeker volgende keer gebruiken!
                          ik ga nu komende 2 dagen even niks geven, daarna dus om de plant heen, niet bij de plant
                          dat wortels laten zoeken klinkt inderdaad ook wel logisch

                          begin al helemaal groene vingers te krijgen, leuk!

                          wou binnenkort een 600 wat lamp setje kopen, misschien dan gelijk kijken voor een vochtmeter!
                          maar volgens mij hoef ik die lamp toch pas te kopen als ik richting de bloei ga?

                          en heb uiteindelijk natuurlijk een geurfilter nodig, ben aan het hopen dat ik dat pas nodig heb tegen de tijd dat payday van januari geweest is ..
                          wou ook gaan kijken of ik een soort van scrog kan ga maken, een mens moet toch dromen

                          Comment


                            #14
                            Re: 2 verkleuring, 1 verdorren

                            Groene vingers krijgen is inderdaad super leuk! daar doen we het hier allemaal voor, met als extraatje het zelf gekweekte wietje waarvan we zeker weten dat er geen rotzooi in/op zit

                            Wat betreft de vochtmeter, lamp en filter:
                            Ik zou zelf eerst even afwachten hoe deze kweek verloopt en gewoon tot het einde door gaan met alle spullen die je reeds hebt.
                            De twee stuks T-neon van 110 Watt per stuk geven al vrij veel licht voor de drie planten die je nu hebt. Daar zou je voldoende aan moeten hebben. Qua oppervlakte van je kweektent zou denk ik 600 Watt ook veel te veel zijn.
                            De vochtmeter is een handig hulpmiddel maar ze zijn niet allemaal even goed, een echte goede is vrij kostbaar en ik zou mijn geld zelf liever uitgeven aan iets anders maar iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren natuurlijk.
                            Koolstoffilter zou ik ook zelf nog even mee wachten, je hebt maar drie plantjes en de geur zal waarschijnlijk wel meevallen van dit aantal. Ik kweek zelf nu ook al jaren zonder koolstoffilter omdat ik maar 1 of 2 planten tegelijk in bloei zet.

                            Wanneer je deze kweek hebt afgerond heb je een boel bijgeleerd en ervaring opgedaan. Wil je dan meer of beter gaan kweken kan je dan bepalen wat je wilt en er voor nodig hebt.
                            Vandaar mijn advies: wacht even met aanschaffen tot deze kweek is afgerond en begin dan overnieuw met de kennis die je dan hebt.

                            Het belangrijkste blijft dat je er zelf plezier in hebt natuurlijk! dus wil je wel direct een betere lamp en een koolstoffilter dan kan dat natuurlijk ook, maar wellicht koop je iets verkeerds en blijkt na deze kweek dat je weer iets anders moet kopen. Dat zou zonde van je geld zijn, toch?

                            Comment


                              #15
                              Re: 2 verkleuring, 1 verdorren

                              als je het weet !! waarom doe je het dan !!

                              hoppa :d

                              heb ni alles gelezen van je topic !! maar ik zouw verder gaan met die linkse dame van de 2 fotokes !! die rechtse gooi je maar de kliko in !! beter nieuw zaadje in de grond duwen
                              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                              Comment

                              Bezig...
                              X