Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele bladeren, iemand een idee?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele bladeren, iemand een idee?

    Korting op 420shop
    Hey,

    ik heb ongeveer n half jaartje geleden drie zaadjes geplant (NL5 Haze Mist). Ze staan in een kast van ongeveer 80x100x220. Er hangt een 600w high pressure sodium lamp boven en ik gebruik een slugfan van ongeveer 40x40x40. De temeratuur in de kast is meestal een beetje hoog, zo rond de 27 graden. Ze krijgen 2 keer in de week een liter water, af en toe met een beetje mest erbij. In het begin groeiden alle planten prima, maar na een paar weken begonnen er twee langzaam te verwelken. De derde bleef goed, maar nu, na ongeveer 5 maanden, begint deze ook gele bladeren te krijgen en uit te drogen. Heb een paar foto's bij de post geupload. Dacht zelf aan ofwel een temperatuur probleem of een magnesium tekort (misschien ook door te hoge PH in de grond?) Heeft iemand misschien een idee wat t is en of t te fixen is?? Bedankt!
    Attached Files

    #2
    volgens mij is dat niet zo heel erg.. ik heb geloof ik ergens gelezen dat de plant hun voeding uit hun bladere hale als ze tekorten hebben,, dus mooi laten hangen, dan haalt de plant daar zn voeding uit hopelijk lukt t

    Comment


      #3
      Last edited by Vdb; 14 December 2008, 14:46.

      Comment


        #4
        Ik kan het hoofdprobleem niet direct bij naam noemen maar een van je problemen is alleszinds een Magnesiumtekort. Kan ik zien aan de vlekken op het blad boven dat geel blad centraal op de 2de foto.
        Ik raad je aan van even dit topic te bekijken voor het oplossen ervan:
        http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...pje-t2511.html

        Greetzzz

        Jona

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Wietje101 View Post
          Hey,
          ik gebruik een slugfan van ongeveer 40x40x40.
          http://www.canna.nl/info-koerier/magnesium_tekort.html
          Ik zie geen roestvlekken, welke typerend zijn voor Mg tekort. Lijkt meer op een S tekort, vreemd.
          Last edited by zion; 16 December 2008, 18:32.

          Comment

          Bezig...
          X