Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele stippen op bladeren rond de nerven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele stippen op bladeren rond de nerven

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,


    ik ben bezig met m'n eerste indoor kweek van 3 haze plantjes. Tot nu toe gaat dit redelijk soepel. Zit nu in de 3e week bloei.
    De planten staan in 14L potten. Kregen tijdens de groei 'Alga Grow' en nu ben ik geleidelijk met 'Alga Bloom' begonnen. (opgebouwd naar 3ml/L kraanwater)

    Alleen heb ik een duidelijk blad probleem. Er vormen zich gele stipjes op de bladeren, vooral rond de nerven. Ik heb een beetje rond gelezen en het lijkt erop dat het beestjes zijn, maar welke is me nog niet helemaal duidelijk. Ik heb met een macro lens foto's genomen aan de onderkant van het blad, en ook goed gekeken naar de planten maar heb nog geen beestjes kunnen vinden. Misschien dat iemand dit herkend ?


    gelestippen.jpggelestippen2.jpgIMG_2466.jpgIMG_2474.jpgoverzichtshotje.jpg

    De planten moeten nog 4 weken bloeien, is dit nog te verhelpen of onder controle te houden? En gaat dit de oogst in gevaar brengen?

    #2
    Re: Gele stippen op bladeren rond de nerven

    misschien iets te gretig geweest met voeding
    af en toe een beurt normaal afgezuurd water is niet verkeerd

    denk niet dat dit beestjes zijn, je hebt al aan de onderkant van het blad gekeken zeg je...
    __________________________________________________ ______________

    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


    sigpic

    Comment


      #3
      Re: Gele stippen op bladeren rond de nerven

      Ik heb de voeding redelijk opgebouwd. Om de waterbeurt voeding gegeven en iets minder dan geadviseerd zelfs. Ik hoop dat het voeding is, dat is relatief makkelijk te verhelpen

      Dank voor je snelle reactie!

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Ik heb trouwens 4 flessen spa blauw staan die ik niet van plan ben op te drinken, is het een idee om dit voorlopig te geven dan ipv kraanwater ?

      Comment


        #4
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X