Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Zou iemand me kunnen vertellen of de bladverkleuringen worden veroorzaakt door hitte?

    -ik gebruik geen ph-meter, gewoon kraanwater

    -De planten staan op het dakterras, de temperatuur schat ik rond de 35 graden(zo warm was de aarde ook), kan een tikkeltje warmer zijn, mijn voeten deden zeer van de hitte van het beton.

    -ik had een paar dagen terug 3 witte vliegjes, die ik direct heb vermoord, en de planten elders gezet, nu geen teken van vliegjes.

    -Ik heb 1x 1 gram houtas op een liter of zo toegevoegd, en vandaag vanwege mijn paniek dacht ik dat het slim was om bruistablet vit. c(lagere ph) en bruistablet multi(mangaan oid) toe te voegen.

    -De plekjes zijn 3 of 4 of 5 dagen terug begonnen, ze staan sinds bijna 1 week ook buiten dus.

    20130620_102503.jpg20130620_102510.jpg20130620_102519.jpg20130620_102532.jpg

    Groeten,
    Dooieplant
    12
    Je bent een rund als je met bruistabletten stunt
    91,67%
    11
    35 graden is te warm voor je plantjes
    8,33%
    1
    weet ik niet
    0,00%
    0

    The poll is expired.


    #2
    Re: Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

    Hoi,

    Denk dat jouw paniek met bruistabletten je plantjes goed de das heeft omgedaan.

    De aarde goed spoelen met water of ze direct nieuwe verse aarde geven?

    Waarschijnlijk vind je hier wat forumleden die je erwat meer over kunnen

    vertellen.

    Suc6, de hippie
    The seeds of today are the flowers of tomorrow

    Comment


      #3
      Re: Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

      Yep, je geeft te veel.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

        sadist
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Re: Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

          Zonder pH meter een bruistablet toevoegen om de pH waarde te verlagen?
          Klinkt niet helemaal logisch.
          Maar kom je maakt je nickname helemaal waar

          Wel jammer van je plantje...
          Hopelijk komt die er nog door.

          Comment


            #6
            Re: Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

            >Denk dat jouw paniek met bruistabletten je plantjes goed de das heeft omgedaan.

            Hoi oerhippie, ik heb ze niet dagelijks bruis gevoerd. Hiervoor heb ik 1x een halve bruis op 2 liter ofzoiets gegeven, en daarvan 100ml per plantje erin gedaan. Dus de plekken op het plantje waren er al voordat ik gisteren het voor de 2e keer voerde aan die kleine plantjes.

            Vitamine c blijft toch gewoon ascorbine zuur. Je kan toch ook citroensap gebruiken om de ph lager te krijgen als ik het goed herinner? de verpakking zegt vrij van gluten en lactose... maar het is idd niet heel slim geweest achteraf..

            Ik persoonlijk denk dat de hitte er misschien wat mee te maken heeft... In de middag verbrandde ik mijn poten als ik op het beton liep, en de aarde van de planten was bijna net zo heet.

            Ik leg ze even een paar dagen op de eerste hulp binnen, onder 6 spaarlampjes, eens kijken of het wat uitmaakt.

            >saddist
            Hoi angel777, ik twijfel om die krengen op te knakken, 7 bruis tabletten erover te verdelen, te begraven, water te geven en jou een foto ervan op te sturen terwijl er nog een stukje blad uit de aarde steekt

            >Zonder pH meter een bruistablet toevoegen om de pH waarde te verlagen?

            Er zit hier ongelovelijk veel kalk in het water, als je 1 liter water kookt in de water koker dan heb je als het gekookt is 1mm kalkaanslag op de bodem, ik ga ervanuit dat de ph hier boven de 7 ligt, en ja das een pure gok. Morgen komt de ph meter en dan kan ik doorgeven wat die te melden heeft.

            Ik heb nog 5 of 6 zaadjes, dus deze actie kost me in het ergste geval 2 weken vertraging, wat duurt dat lang zeg met wiet voordat het klaar is...

            Groeten
            Dooieplant

            Comment


              #7
              Re: Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

              Je kunt de pH van je leidingwater opzoeken op de site van je leverancier
              Zonder meter kun je beter helemaal niets er aan doen, een verschil van 1 pH is meteen 10x zo zuur, stel dat je er "maar" 1 puntje naast zou zitten.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

                Heb je hier wat aan? ik heb inmiddels ook een flesje ph- besteld bij een aquariumboer, en wacht als een waakhond op me ph-meter die vandaag binnen komt,
                Ik lees dat citroensap ook niet helemaal goed is voor de zouten in de boden of zo, van daar de ph-.


                Naam. waarde
                pH 7,0-7,5 -
                Hardheid 28,32 oF
                Organisch materaal 0,1-1,0 mg/l
                Nitriet 0,02-0,04 mg/l
                Nitraat 10-30 mg/l
                Mangaan 0,01-0,03 mg/l
                Ammoniak 0,00-0,03 mg/l
                Lood 0,00-0,01 mg/l
                Vervuildheid? 0,2-0,6 NTU
                ? 400-700 mS/cm
                Alkaliteit 28-30 oF
                Chloor 15-30 mg/l
                IJzer 0,02-0,04 mg/l
                Chroom 0,00-0,01 mg/l
                residueel chloor gem. 0,25 mg

                Comment


                  #9
                  Re: Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

                  pH 7-7.5 valt best mee, hier is het 8.0
                  Wel jammer dat je daar chloor in je water hebt, da's in Nederland normaal niet meer, hier gebruikt men daar UV licht voor.
                  Chloorwater kun je dus best 24u van te voren tappen en open laten staan zodat het chloor wat vervliegt, en daarna pas verder gebruiken.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

                    Goeie tip QnQ.

                    Als de plantjes al op sterven staan vanwege zon licht!, zullen ze waarschijnlijk gelijk aan de diaree gaan en overgeven bij te veel chloor..(misschien waren die multivitamine bruistabletten niet eens zo een gek idee)

                    Ik heb gewoon plantjes die bij het riag in therapie moeten.. Samen bij de rest van de vage vrouwen.

                    Ik geef de krengen nu precies ph 5.8 water. Gisteren even de pot doorgespoeld met ph 5.8. Vandaag ff geen water.

                    Mijn plan valt wel in duigen eigelijk, ik wou stekjes maken van deze grietjes, maar nu eerst maar wachten of ze overleven.. Ze zijn nu bezig met 6 blaadjes tegelijk maken...

                    Ik denk niet eens dat ik het gedult heb om ze to groot te maken en stekkies ervan, binnen 2 weken gooi ik ze in de bloei, want me longen verliezen ook hun geduld.

                    Comment


                      #11
                      Re: Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

                      De plantjes zijn nou bijna 2 weken oud, maar ik heb niet de indruk dat ze hard aan het groeien zijn, en ook heb ik de indruk dat er iets mis is

                      Kan iemand iets ontdekken aan de foto's?

                      20130627_134445.jpg20130627_134504.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

                        ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn plantjes:

                        foto 2.jpgfoto 1.jpgfoto 2.jpg

                        Het kwam waarschijnlijk door de hitte. Ik had ze toentertijd te vochtig in kleine stekpotjes staan. doordat de grond te vochtig was kon de zon met gemak de potjes+grond verwarmen. Ik heb ze toen zsm overgepot naar 12L potten, zodat ze minder snel warm worden. Zorg dus dat ze niet te nat staan, dan warmen ze namelijk veel gemakkelijker op!

                        verder geen voeding geven. nu hebben ze waarschijnlijk al teveel gekregen! misschien is het verstandig om te spoelen nu ze nog in de kleine potjes staan. na het spoelen overpotten en even wachten met water geven.

                        uiteindelijk zijn de mijne er prima bovenop gekomen. don't worry! het plantje wat het ergst vergeeld was heeft wel een kleine groei achterstand opgelopen, maarja...

                        hier een kleine time-lapse:

                        IMG_2985.jpgIMG_3016.jpgIMG_3021.jpgIMG_3034.jpgIMG_3034.jpgIMG_3068.jpgIMG_3069.jpg

                        suc6 ermee!!
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Re: Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

                          Ze hebben het overleefd. Ik vermoed dat de luchtvochtigheid bij kleine plantjes heel belangrijk is, want sinds ik die omhoog heb gegooid 2 dagen terug zijn ze meer gegroeid als de hele week daarvoor.

                          Vraagje:
                          wanneer kunnen deze in de bloei?

                          11-20130703_162436.jpg12-20130703_16402.jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

                            Als de wortels kreperen helpt een hogere LV in zoverre dat het plantje nu vocht opneemt met de bladeren.
                            Het lijkt er op dat er vanaf het begin al iets niet goed zit in je aarde.
                            Denk dat je het daar moet zoeken.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

                              De plantjes zien er in ieder geval beter uit als eerst

                              Comment

                              Bezig...
                              X