Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

stipjes?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    stipjes?

    Korting op 420shop
    Hey

    ik ben net voor de eerste keer zelf een plantje aan het proberen met een aerogarden die ik gewonnen heb en de eerste plantjes die ik erin had gezet heb ik al weggegooid omdat ze verbrand waren (teveel voeding)
    ik heb nu een ph/ec meter gekocht en hou alles nauwlettend in de gaten, ph 5,5-6,5, ec tussen 1 en 1,5

    ik gebruik de Hesi voeding startkit voor hydro en ph min op basis van salpeterzuur
    eenmaal per week pomp ik het reservoir leeg en hervul ik met gedemineraliseerd water en de voeding

    gestart op 15/6 met de gekiemde zaadjes ( feminised aitoflower ak49 en white widow van vision seeds) en nu zitten er vlekjes op sommige blaadjes , de ene plant erg, de andere een beetje maar het breid uit

    het zijn zeker geen beestjes en heb al in alle topics gezocht ik vind het niet

    op de onderste blaadjes minieme witachtige puntjes
    en bij de plant die het ergst is aangetast allemaal bruine vlekjes
    hierbij foto's, magnesium tekort, calcium tekort,???? komt het door het gedemineraliseerd water?

    ook heb ik op de stam van 1 plant knobbeltjes gevonden
    wat is hier allemaal ad hand

    ps dit is de derde keer dat ik dit post, sorry, hopelijk staat het nu op de juiste plaats!image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

    #2
    Re: stipjes?

    Je moet je planten ook niet op zijn kop zetten.

    Is je voeding wel gemaakt voor gedmineraliseerd water? Als het er vanuit gaat dat je kraanwater gebruikt dan zou je inderdaad wel eens een calcium/magnesium tekort opgelopen kunnen hebben.

    Maak je de onderkant van die stam misschien nat met voedingswater en dan met een wortel stimulator erin? Misschien dat je stam aan het wortelschieten is.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: stipjes?

      hihi
      kreeg de foto niet gedraaid, upload via iphone, rare dingen

      ik weet het niet met de voeding, ik dacht dat dat beter was, zal dan idd kraantjeswater gaan geven...kan ikk dit nog rechtrekken dan, dat het plantje niet sterft?

      aan de stam niets gedaan, maar hij zit natuurlijk in de spons in het water met daarin stimulator dus ja,...
      dit is dan eigenlijk niets erg?

      Comment


        #4
        Re: stipjes?

        Oorspronkelijk geplaatst door Evi View Post
        aan de stam niets gedaan, maar hij zit natuurlijk in de spons in het water met daarin stimulator dus ja,...
        dit is dan eigenlijk niets erg?
        Erg is dat niet nee.
        Als dat het geval is, dan worden die witte "knobbeltjes" gewoon nieuwe wortels.
        Best toch even bedekken met aarde, wortels houden niet zo van licht.

        greetz
        HOMMEL
        Leren = Experimenteren

        Comment


          #5
          Re: stipjes?

          Heb je niet gewoon een beschrijving van die voeding waar in staat wat voor water je moet gebruiken? Ik gebruik BioNova voeding en daar staat bijvoorbeeld specifiek in de beschrijving dat als je "zacht" kraanwater gebruikt dat je dan wat van hun Ca 15 moet toevoegen. Laat staan als ik gedemineraliseerd water of regenwater zou gebruiken. Aan de andere kant, als je voeding nou juist gemaakt is voor gedemineraliseerd water dan zou alles al in de voeding moeten zitten.

          Die vlekken gaan niet meer weg, maar als je de boel weer op orde hebt zouden de nieuwe bladeren die vlekken niet meer moeten krijgen.

          Die stippen zal dan inderdaad wel zijn dat je stammetje aan het stekken is waar die wortelstimulator erop komt. Lijkt me verder geen probleem. Die wortels groeien toch niet verder omdat ze in het licht staan. Let wel op dat het niet stiekem toch een schimmel is ofzo.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: stipjes?

            Merci!

            Comment


              #7
              Re: stipjes?

              gok op kalcuimgebrek, maar ,....d

              Comment

              Bezig...
              X