gele bladeren onderkant normaal of niet?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Mystic ShadowZz
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Apr 2013
    • 8

    #1

    gele bladeren onderkant normaal of niet?

    Korting op 420shop
    hey iedereen,

    mijn allereerste kweekje is nu al een tijdje bezig.
    ik heb zaadjes gekocht van royal queen seeds Northern light en white widow.
    deze in de grond gestoken om te ontkiemen. dan goed laten voorgroeien.
    Dat ging allemaal goed en probleemloos (op wat strekken na..)
    Daarna in potten van 11L verpot op batmix.

    nu staan ze 23 dagen op batmix en 12 dagen in bloei onder een 400W hps
    Ze hebben nog geen voeding gekregen, enkel wat power roots in het begin.
    Maar sinds kort merk ik opvallend veel gele bladeren aan de onderkant..
    heb hier al vele malen gelezen dat dit komt doordat de onderkant geen licht krijgt (wat me logisch lijkt..)
    maar dan lees ik ook dat je dit kan krijgen door voedingstekort of teveel, of stress, of.. ??
    batmix is ongeveer voor 6 weken goed, dus voedingstekort zou het toch nie kunnen zijn?


    willen jullie eens kijken en zeggen of ik me zorgen moet maken?


    dit is de onderkant van de NL's

    NL2 gele onderkant.jpgNL2 gele onderkant2.jpgIMG_0526.jpg

    en deze van een WW

    WW1 stam.jpgWW1 vlekken.jpgWW2 gele onderkant.jpg



    van boven zien ze er nog goed uit
    bovenaanzicht 01:07.jpggroepsfoto.jpginterieur bovenkant.jpgmidden.jpgrechts.jpg


    thx!
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: gele bladeren onderkant normaal of niet?

    Dit soort problemen zie je altijd op batmix, omdat men denkt dat er geen groeivoeding nodig is. (N-tekort dus)
    Die VSA in je kweekruimte vind ik niet zo'n goed idee.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Mystic ShadowZz
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Apr 2013
      • 8

      #3
      Re: gele bladeren onderkant normaal of niet?

      dan zou ik best groeivoeding bijgeven?
      ik heb hier wel een box staan van plagron met terra grow in, mag ik dit gebruiken om het N-tekort op te vangen of moet ik enkel N(stikstof) halen?

      dat was in eerste instantie om de kabel zo kort mogelijk te houden tussen VSA en lamp, maar ik zal die zo rap mogelijk buiten zetten.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: gele bladeren onderkant normaal of niet?

        Yep, ik zou ze gewoon een keer groei geven, daar zullen ze niet dood van gaan.
        Foto 1 tot 5 kunnen ook van natte voeten komen.
        Als het blad op de aarde ligt mag je het weghalen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Mystic ShadowZz
          Stekje
          Nieuw Lid
          • Apr 2013
          • 8

          #5
          Re: gele bladeren onderkant normaal of niet?

          ok thanks, dit ga ik vanavond direct doen.
          kzit in elke pot met een grondvochtigheidsmeter. meestal geef ik water als de meter op iets over de 3 (dry) staat.
          of mag ik die gerust nog ietsje droger laten worden?
          ok thanks again vanavond gaan die blaadjes er af.

          Comment

          • RollUp
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Jul 2011
            • 1445

            #6
            Re: gele bladeren onderkant normaal of niet?

            Ik zou afstappen van de hydrometer. Zover ik kan zien is het een vrij eenvoudig ding, deze heb ik zelf ook geprobeerd. Kost geen drol bij een tuincentrum.

            Mijn ervaring is dat deze niet nauwkeurig zijn. Steek dat ding maar eens ergens anders in de pot, je kan ineens een andere waarde krijgen.

            Het beste blijft om de pot op te tillen. Lichte pot is water geven Je leert vanzelf wanneer je dan water kan geven. Je kan ze beter iets te droog hebben staan dan te nat trouwens.
            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

            Comment

            • Mystic ShadowZz
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Apr 2013
              • 8

              #7
              Re: gele bladeren onderkant normaal of niet?

              ja je hebt gelijk, die goedkope hydrometer werkt niet al te goed..
              bij versteken in de pot inderdaad verschillende waarden.
              kdenk dat ik ook ga beginnen met de potten op te heffen.
              thanks!

              Comment

              Bezig...