Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

help me snellll ! :D

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

help me snellll ! :D

Korting op 420shop
    ziezo.

na een tijdje dit probleem te hebben, het begon met de onderste bladeren die een lichte kleur begonnen te krijgen.
    de rest meer naar boven staan héél mooi, mooie groene kleur, groei gaat goed, geen achterstand (ondertussen bloei).

ik heb 9 dames, die van het begin het volledig voedingschema van hesi volgen.
    het probleem is pas echt opgedoken toen ze een 4 tal dagen op 12/12 stonden en de eerste haartjes te zien waren.
    ik dacht dus tijd voor bloeivoeding ivm stikstof tekort.
    vanaf toen op bloei voeding overgeschakeld.
    planten hangen absoluut niet slap en krijgen om de 2 dagen ongeveer een 300ml water (met telkens voeding, alleen power enzym, geef ik 2 maal in de week), hangt af van het gewicht van de pot.
    had ph- groei en bloei van hesi gekocht ... maar de voeding blijkt ook een ph- in zich te hebben en zuurt héél goed af (getest met aquarium ph meetvloeistof) altijd 6.0 of ietsje minder. dus die gebruikt ik niet.
    ow ja, planten staan in de light mix vanaf het zaadjes waren (van plagron)

enkele foto's want ik kom er maar niet uit ... WP_000027.jpgWP_000034.jpgWP_000035.jpgWP_000037.jpg

alvast bedankt jongens !

ps: al m'n lieve dametjes vertonen dit probleem ! dit is 1 van de 9
    Last edited by dolly; 11 July 2013, 00:08.

Re: help me snellll !

Voedingstekort lijkt me wel uitgesloten, je bent al met voeding bezig. Neem aan dat je het schema van hesi ook aanhoudt?

Het kan zijn dat doordat de onderste bladeren weinig licht krijgen, deze afsterven. Is een redelijk normaal verschijnsel. Ben benieuwd wat de rest zegt...
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Een kleine dosis groeivoeding kan misschien geen kwaad. Maar je aarde kan ook wat te nat zijn, waardoor je tekorten hebt.

Die onderste blaadjes krijgen waarschijnlijk ook niet genoeg licht. 't Is een combinatie van hé. Succes verder.
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

...ik dacht dus tijd voor bloeivoeding ivm stikstof tekort...
        Ehm..
        Stikstof zit in groeivoeding !

Maar ik denk haast dat dit waterschade is ofzo.
        De aarde ziet er nu mooi droog uit, kan het zijn dat je teveel water in 1x geeft ? Dan staan de wortels te lang nat.

Toch raar, want ik vind 0.3 liter in 2 dagen erg weinig voor zulke planten.
        Als ze zo groot zijn zou je denken dat ze wel 0.5L per dag drinken, dan zouden ze juist té droog staan nu.

btw, die dorre bladeren die op de aarde hangen kun je weghalen, dat trekt alleen schimmels en beestjes.
        En volgende keer ff een broek aantrekken als je op de foto gaat, oké ?

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ok ...

Vandaag zo een vernevelaar onder druk spuit gaan halen,zo'n ding voor onkruid enz om beter water water te kunnen geven ...

Ik zoals gewoonlijk m'n emmer gevuld met water , voeding ... er vanuit gaande dat het 10l is ...

Begin men spuit te vullen 5l ... Meer dan de helft uit de emmer ... Is kut ! Is dus een emmer van 7l !!!
          Domme ik ... Altijd voeding voor 10l in de emmer gedaan !

Is overvoeding dus !!!
          Heb geen ec meter ...
          Vandaag enkel afgezuurd bloei water gegeven ! Zonder voeding . tot wanneer kan ik nu best geen voeding geven ? Zichtbare kentekenen ?
          Spoelen is geen optie bij aarde ? ...

Lach maar jongens ...

Comment

Je kunt rustig een dag of 3-4 alleen water geven, en daarna weer beginnen.
            Maar op die foto's zie ik geen overvoeding.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
            X