Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladluis oorzaak bladprobleem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladluis oorzaak bladprobleem?

    Korting op 420shop
    Yo yo JD'ers

    Vanmorgen heb ik deze beestjes op mn plant ontdekt (bladluis denk ik):
    P1020432.jpg

    nu ga ik een lekker knoflookje koken en met wat afwasmiddel erop sproeien, maar nu vraag ik mij af of de luizen ook de oorzaak kunnen zijn van het volgende bladprobleem, of dat dit eerder met voeding te maken heeft:

    P1020434.jpgP1020437.jpg

    het betreft vooral de lagere, grote bladeren. via de bladprobleemoplosser van Monty kom ik er niet helemaal uit. ik dacht al aan Ijzertekort, maar dat zou vooral bovenin zijn, Stikstoftekort zou paarse steeltjes met zich meebrengen.. Of is het dan misschien een beetje voedingstekort? dat zou wel raar zijn aangezien ik 2 weken terug nog verbrande puntjes had van lichte overvoeding..

    ben benieuwd naar jullie mening!

    amigo
    I plant a little tree in my front yard
    precious little tree in my front yard

    #2
    Re: Bladluis oorzaak bladprobleem?

    Luizen inderdaad.
    Wat voor grond staan ze in ?
    Als je 2 weken geen voeding hebt gegeven zou ik dat eerst maar weer hervatten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Bladluis oorzaak bladprobleem?

      ze staat in een grondmengsel van bio potgrond, cocos, compost, ecostyle mestkorrels voor groenten en kruiden, beendermeelkorrels en een klein beetje houtas. het idee was dat dit een mengsel zou zijn voor de gehele cyclus.
      vloeibare voeding heb ik dus nog nooit gegeven, de overvoeding van laatst kwam denk ik door de regen het vrijkomen van de voeding van de korrels.
      daarnaast geef ik gelucht kraantjeswater.
      I plant a little tree in my front yard
      precious little tree in my front yard

      Comment


        #4
        Re: Bladluis oorzaak bladprobleem?

        gelucht kraantjes water is onzin in 80% van nederland zit geen chloor in het drinkwater.
        het overige 20% gedeelte wel ik heb me hier in verdiept en flink info over gewonnen en gevonden.

        nou ik zit dus in die 80%

        je moet je plant leren aflezen, wanneer de onderste bladeren,geel gaan verkleuren,mag je beginnen met licht voeding te geven.
        maar dan wel een lage dosis!! dus niet gelijk de max gaan geven, leer je plant te begrijpen,en te kunnen aflezen, ga niet uit van etikketten,want dan ga je mist in.

        mocht je toch teveel geven zul je dit zien aan je bladpuntjes,de eerst volgende x spoel je dus zonder voeding, probeer de ph op 6.2 te houden.
        en ga niet wie een gek water voeren dit gaat uitendelijk tenkosten van je tijd, en remt de plant,wat dus weer een invloed gaat geven op de oogst en dat wil je niet,
        til je pot op en voel of die zwaar is, is die zwaar niks doen, ook al zijn de 1e cms van het aardemengsel droog.

        water & voeding verhaal, zijn nog steeds de meest voorkomende fout wat helaas teveel mensen nog steeds maken
        geef het water ook rondom de steel/stam telkens.

        hopelijk kom je zo een stuk verder,
        gr staff

        Comment

        Bezig...
        X