Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Blueberry Autoflower.
    Eigenlijk tot zover geen problemen gehad met de plant.

    Alleen de laatste dagen beginnen bepaalde bladeren vreemd te hangen (tot zelfs verticaal).
    Ook de 2 onderste bladeren beginnen licht vergeeld er uit te zien.

    Gewone potgrond met alga bloom.
    Wat me wel opvalt is dat de grond (zijkant) en het schaaltje elke dag volledig droog staan.

    Iemand een idee of dit nog wel de goede kant opgaat?

    IMG_5278.jpgIMG_5280.jpgIMG_5281.jpgIMG_5282.jpgIMG_5283.jpgIMG_5284.jpgIMG_5285.jpgIMG_5286.jpgIMG_5288.jpg

    #2
    Re: Bladprobleem?

    hey dude, als ik het goed zie heb je een terracotta pot, daardoorheen verdampt water, en dat gaat met deze temperaturen en zon natuurlijk extra hard! iets meer water geven, of misschien nog beter: de pot proberen vochtig te houden (afhankelijk van hoe vaak per dag je zin hebt om je plantje te gaan checken )
    wat betreft het verticaal gaan van de bladeren kan ik je niet helpen helaas.
    succes!
    I plant a little tree in my front yard
    precious little tree in my front yard

    Comment


      #3
      Re: Bladprobleem?

      Tijd genoeg... ik schakel vanaf nu dan alvast een tandje hoger met water geven... maar moet dat dan telkens met voedingsstoffen zijn of mag het ook eens gewoon met water?
      Het zijn wel bladeren waar niets van toppen op staat of zo. Mag ik die dan afknippen?

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Tijd genoeg... ik schakel vanaf nu dan alvast een tandje hoger met water geven... maar moet dat dan telkens met voedingsstoffen zijn of mag het ook eens gewoon met water?
      Het zijn wel bladeren waar niets van toppen op staat of zo. Mag ik die dan afknippen?

      En terracotta is dat steen?
      Want de pot is gewoon bruine plastic

      Comment


        #4
        Re: Bladprobleem?

        oh dan heb ik het verkeerd gezien door bruin plastic verdampt geen water..
        bladeren afknippen klinkt een beetje als de symptomen bestrijden ipv de oorzaak.. hopelijk weet iemand anders wat er hier aan het handje is. succes!
        I plant a little tree in my front yard
        precious little tree in my front yard

        Comment


          #5
          Re: Bladprobleem?

          Al ooit eens een kaars in de nacht bij een cannabisplant gezet(op zo'n 1,5/2 meter afstand van de plant), moet je dan eens zien hoe raar de bladeren gaan staan.
          Dus moet je denk ik niet druk maken als de bladeren een beetje draaien, kan zijn dat ze vals licht hebben gehad in de nacht of zich gewoon aanpassen aan de zon.

          En zoals ik het zie zijn de vlekjes alleen op de onderste bladeren hier kan ik je niet bij helpen, maar weet wel uit ervaring dat na een bepaalde periode de onderste bladeren afsterven(dienen dan geen nut meer voor de plant omdat deze dan bijna geen licht opvangen maar laat ze wel zitten, de plant zal de energie eruit halen en gebruiken).
          Last edited by max390; 9 July 2013, 11:47.

          Comment


            #6
            Re: Bladprobleem?

            Hoe kom je op het idee om gezond blad weg te gaan knippen denk ik dan ..plantje is al gestrekt en heeft niet zoveel blad.
            Ga je nog meer zonnepanelen weghalen groeien de toppen helemaal niet meer.

            Bladeren richten zich naar het licht.
            Er zal 's nachts inderdaad wel vals licht op vallen, van buitenverlichting, of vanuit huis.
            Last edited by QnQ; 9 July 2013, 11:36.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Bladprobleem?

              Ik sluit me aan bij QnQ, licht is leven (heb ik helemaal zelf op het internet opgezocht, goed he)
              Lekker laten staan zo.
              Iets meer water geven, ja dat zie je zelf het beste, persoonlijk probeer ik ze zo droog mogelijk te houden,wel vochtig, soms nat, geen moeras dus.
              Ik persoonlijk zie hier geen watertekort, blijf natuurlijk een beginner, de bladeren lijken mij mooi zelfs donker groen en zij lijken mij mooi in opwaartse richting te wijzen.
              Als je dan wat meer water geeft houd het dan bij water, overdoe het zeker niet met de voeding.
              Al met al ik blijf een beginner he, ik struin echter enorm veel op het net en kom nu en dan eens iets tegen.
              Vandaag speur ik het net eens af op vals licht en planten.
              Last edited by Escargot; 11 July 2013, 08:05.
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment

              Bezig...
              X