Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Nog een ander bladprobleem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nog een ander bladprobleem?

    Korting op 420shop
    yo yo,
    mijn bladprobeem is erger aan het worden!
    eerst was ik ervan overtuigd dat het een N tekort was, en dat dat ofwel ligt aan te weinig N, of aan water met een te hoge pH waardoor de N die wel aanwezig is niet opgenomen kan worden.
    Nu heb ik pas 1 keer (met groene thee) afgezuurd water kunnen geven en ik zie dat de problemen toch wel iets gecompliceerder beginnen te worden. Namelijk ook bruine vlekken op het blad die zich uitbreiden. Oja en de wantsen hebben me inmiddels net als de bladluis ook gevonden

    Maargoed die beestjes vind ik wel iets op, maar met het blad heb ik toch een beetje hulp nodig!
    N tekort, Mg tekort, Mn tekort.. misschien een combo? ik kom er even niet meer uit! Het betreft vooral de grote bladeren aan de onderkant, bovenin is op het licht opkrullen van de vingers na alles aight.

    P1020438.jpgP1020439.jpg

    totaalplaatje:
    P1020445.jpg

    mil gracias
    I plant a little tree in my front yard
    precious little tree in my front yard

    #2
    Re: Nog een ander bladprobleem?

    Nou het kan ook gewoon zijn dat de plant dat blad afstoot. Heb ik ook met mijn planten. Deze bladeren worden helemaal geel en vallen daarna op de grond. (Correct me if i'm wrong)

    Comment


      #3
      Re: Nog een ander bladprobleem?

      Je moet rekening houden dat als je nu afgezuurd water geeft, dit effect weer deels wordt opgeheven door de Ph waarde van je medium. Ik acht de kans erg groot dat de ph waarde van je aarde te hoog is waardoor er alsnog geen goede opname is van de voedingsstoffen.

      Je zou kunnen kijken of je de Ph waarde kan meten van je aarde en dan eventueel spoelen (op dit forum genoeg over te vinden).

      Succes!
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

      Comment


        #4
        Re: Nog een ander bladprobleem?

        Als jij je plant evenveel te eten geeft als je grasveld, weet ik de oorzaak wel.
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          #5
          Re: Nog een ander bladprobleem?

          damn.... dit begint er wel een beetje gehavend uit te zien.

          P1020448.jpgP1020449.jpg
          I plant a little tree in my front yard
          precious little tree in my front yard

          Comment


            #6
            Re: Nog een ander bladprobleem?

            Zo'n grote plant heeft gewoon regelmatig goeie cannabisvoeding nodig als ze in zo'n klein kuipje staat.

            Om tekorten snel te verhelpen in de groei is bladvoeding de aangewezen manier.
            Ik gebruik daar Biobizz Fishmix met Ecostyle Vital voor, maar er zijn 10tallen merken en manieren.
            Dit werkt met een paar dagen al, maar bladvoeding alleen is niet genoeg tot het eind en kun je ook niet in de bloei geven.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Nog een ander bladprobleem?

              fosfor tekort of blokkade.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: Nog een ander bladprobleem?

                Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                fosfor tekort of blokkade.
                Nu je het zegt lijken wat symptomen daar wel op! Er zijn ook wat steeltjes een beetje rood aan het worden.
                Een tekort lijkt me alleen niet waarschijnlijk, aangezien ik door de aarde best een lekker handje beendermeel heb gedaan. Zou de blokkade kunnen komen door watergift van een te hoge pH?
                Morgen even naar het tuincentrum voor een pH meetsetje
                I plant a little tree in my front yard
                precious little tree in my front yard

                Comment


                  #9
                  Re: Nog een ander bladprobleem?

                  hoop dat het snel betert met je plant! hoe groot is ze inmiddels?
                  Knowledge Speaks, Wisdom Listens

                  Comment


                    #10
                    Re: Nog een ander bladprobleem?

                    nou voorlopig gaat het nog iedere dag slechter! het blad van de vorige foto is inmiddels helemaal opgefrommeld... en meer bladeren worden geel met van die bruine vlekken!

                    ik heb dus snel een simpele pH meter gekocht, gewoon een staafje met een metertje wat je in de grond steekt, en die geeft aan dat de pH in de grond ongeveer 6,8 is. dit is een beetje hoog, maar ook zo hoog dat er geef fosfor meer opgenomen kan worden?? ik dacht gelezen te hebben dat dat pas vanaf pH 7 zou zijn.
                    zelf denk ik aan vooral afgezuurd te gaan geven, eerst met pH 6,5, over een paar dagen naar 6,0 om zo de fosfor beter opneembaar te maken. ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er niet genoeg van in de grond zit gezien de flinke hand beendermeel die erin zit, en dus vind ik het ook tricky om nu meer voeding te gaan geven. of is wat tomatenmest misschien een goed idee? die is vrij licht en heeft een npk verhouding 5-2-3..

                    ik sta open voor suggesties!

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nicolasfvb View Post
                    hoop dat het snel betert met je plant! hoe groot is ze inmiddels?
                    de groei zit er wel nog in volgens mij, en ze is nu zonder pot ongeveer 1.40
                    I plant a little tree in my front yard
                    precious little tree in my front yard

                    Comment


                      #11
                      Re: Nog een ander bladprobleem?

                      http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=1817

                      En het is niet pH 7, maar 6,2.
                      Attached Files
                      Last edited by HJM; 15 July 2013, 22:49.
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #12
                        Re: Nog een ander bladprobleem?

                        ok nice, jammer dat ze problemen heeft, de mijne groeit gelijk een beest met dit weer, ik denk dat ze dadelijk 2m wordt :p
                        ik hoop dat het goed komt met je plant
                        Knowledge Speaks, Wisdom Listens

                        Comment


                          #13
                          Re: Nog een ander bladprobleem?

                          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                          Zo'n grote plant heeft gewoon regelmatig goeie cannabisvoeding nodig als ze in zo'n klein kuipje staat.

                          Om tekorten snel te verhelpen in de groei is bladvoeding de aangewezen manier.
                          Er komt zo een vriend van me langs met een beetje Plagron Alga Bloom. Nu zag ik in het reclame filmpje van Plagron dat dit ook als bladvoeding te gebruiken is, maar het ging daar zowel over Bloom als Grow. Ik ben er nu vrij zeker van dat ik met een fosfor tekort of blokkade zit, en in de Alga Bloom zit lekker veel fosfor. Is het aan te raden dit een paar keer op het blad te spuiten en dan voor de iets langere termijn weer een flinke hand beendermeel en ecostyle kruiden en groenten (die heeft een erg lekkere NPK verhouding) op het grondje te knallen? (De komende tijd ben ik er maar erg weinig om de plant te verzorgen, en diegene die water geeft ook niet opzadelen met te veel werk met voeding enzo, die korrels lijken me daar wel een mooi alternatief voor.)
                          I plant a little tree in my front yard
                          precious little tree in my front yard

                          Comment


                            #14
                            Re: Nog een ander bladprobleem?

                            Jou pH meter is erg onnauwkeurig.

                            De grond zal ook wel leeggevreten zijn. Eten geven en afzuren met fosforzuur lijkt mij.

                            Van knallen groeit je plant niet, en beendermeel werkt te langzaam.
                            "ecostyle kruiden en groenten (die heeft een erg lekkere NPK verhouding)" roep jij, en het is inderdaad een roepsel waar je niet over na gedacht hebt.
                            De NPK van dat spul is n.l 4-0-2
                            Er zit dus nauwelijks voeding is, en al helemaal geen P. Ecostyle is volledig van het pad momenteel.
                            Etiketten lezen kan echt geen kwaad hoor.

                            Haal dan liever Pokon voor bloeiende planten, dan krijg je ook geen tekorten en maak je het de 'verzorger' makkelijk.
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                            Comment


                              #15
                              Re: Nog een ander bladprobleem?

                              Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                              Jou pH meter is erg onnauwkeurig.
                              Daar ben ik mij van bewust, maar het gaat me ook meer om een indicatie

                              Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                              De NPK van dat spul is n.l 4-0-2
                              Er zit dus nauwelijks voeding is, en al helemaal geen P. Ecostyle is volledig van het pad momenteel.
                              Etiketten lezen kan echt geen kwaad hoor.
                              I plant a little tree in my front yard
                              precious little tree in my front yard

                              Comment

                              Bezig...
                              X