Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem overvalt plant en eigenaar!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem overvalt plant en eigenaar!

    Korting op 420shop
    Hoi medegrowers,

    Vandaag constateerde ik een probleem dat met de verstrijkende minuten erger wordt. Gisteren was er een van de onderste bladeren die verwelkte en dacht dat dit wel normaal was. Oud en wat nog.Het betreft een Northern light auto fem.
    Maar toen ik zonet thuiskwam van het werk zag ik bij een ander blad al een lichte vorm van verkleuring, diepgroen dat wat lichter werd. Nu een uurtje of twee later is er nog een blad aangetast en beide vertonen ze tussen de nerven bruine vlekken naast de algemene lichterwording.
    Van begin af aan had het plantje telkens het nieuwe bladeren ontwikkelde, dat deze overdreven licht groen waren. Eens ze volledig ontplooid waren, trok dit lichte groen weg. Niet zoals bij andere planten het geval is, waar dit over het hele oppervlak van het blad gebeurd, maar telkens wat meer en dit van buiten naar binnen van het blad toe.Nu is dit laatste verbeterd sinds de laatste twee dagen en laten de nieuwe groeischeuten een normaler lichtgroen uitschijnen.
    Ik heb hier al 1 en ander gelezen over bladproblemen maar gezien men eerste kweek en de geringe ervaring, vind ik sommige verschillen iets te subtiel om zelf een oordeel te vellen.

    Het plantje is een 7 tal weken oud en had in vergelijking met haar zusje geen vertraagde groei. De ander dus wel maar schijnt verder nergens last van te hebben.
    Ik heb nog maar tweemaal een 1/4 van de voorgeschreven hoeveelheid voeding gegeven(npk 8/8/8 met alle sporenelementen erin toegevoegd). dit vorige week zaterdag, en dit weekend. Verder heeft ze af en toe water gehad, vaak denk ik te weinig maar tot dusver heeft nog geen enkel ander plantje hiervan symptomen laten zien.
    De aarde die ik gerbuik bestaat uit 2/6 dcm huis en tuin met lava, 3/6 potgrond met perliet, 1/6 vivimus voor fruit en klein fruit ook van dcm, handje beendermeel en wortelstimulator in korrelvorm(ondiep ingewerkt na het verpotten).Voor al men planten in potten heb ik hetzelfde aardemengsel genomen. Dit
    Hoop dat dit zowat een beeld schetst van de situatie en hoop snel op hulp!

    Foto's
    IMG_0335.jpgIMG_0334.jpgIMG_0333.jpgIMG_0332.jpgIMG_0331.jpgIMG_0330.jpgIMG_0329.jpgIMG_0328.jpgIMG_0327.jpg

    Verdere relevante info in men kweekverslag

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...to-buitenkweek
    Mvg Bongool.

    #2
    Re: Bladprobleem overvalt plant en eigenaar!

    Bedankt voor jullie massale input!

    Comment


      #3
      Re: Bladprobleem overvalt plant en eigenaar!

      Oh shit, te laat om m'n reactie te plaatsen dus, je verwachtte instant hulp.
      Geluk ermee he..
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Bladprobleem overvalt plant en eigenaar!

        haha reacties blijven welkom QnQ, ik zit nogal op warme kolen en weet me geen raad .

        Comment


          #5
          Re: Bladprobleem overvalt plant en eigenaar!

          heeft iemand onkruid of mos bestreden?
          Last edited by HJM; 23 July 2013, 11:07.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: Bladprobleem overvalt plant en eigenaar!

            @Hjm:Voor zover ik weet niet. Buurman spuit wel tegen ongedierte in zen moestuin. Zal straks ens vragen of iet tegen kruid sproeit. Gz

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            huidige situatie, symptomen op meerdere bladeren
            DSC07709.jpgDSC07708.jpgDSC07707.jpg.
            Ondertussen wel wit papier rond pot bevestigd zodat deze niet meer te warm wordt, geen idee of het de oorzaak is maar met dit hete weer zal het geen kwaad kunnen acht ik.

            Comment


              #7
              Re: Bladprobleem overvalt plant en eigenaar!

              Na spoeling met regenwater en relocatie uit de volle zon, gaat ze niet verder achteruit.
              De nieuwe groeischeuten zijn zelfs niet meer gelig , maar terug licht groen.
              DSC07726.jpgDSC07725.jpgDSC07723.jpgDSC07722.jpgDSC07721.jpgDSC07720.jpgDSC07719.jpg.

              Comment


                #8
                Re: Bladprobleem overvalt plant en eigenaar!

                Da's een ijzertekort. Blokkades waarschijnlijk door een te hoge bodem pH. Spoeling met regenwater was een goed plan
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                Comment


                  #9
                  Re: Bladprobleem overvalt plant en eigenaar!

                  Bedankt voor de bevestiging, ze lijkt nu terug op de goede weg.
                  Ik update later nog hoe het haar vergaat.
                  GZ

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladprobleem overvalt plant en eigenaar!

                    slotje

                    Comment

                    Bezig...
                    X