Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Oudere bladeren worden snel geler en sterven af

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oudere bladeren worden snel geler en sterven af

    Korting op 420shop
    Dag allemaal,

    Ik heb nu bijna 2 maanden een moby dick plantje staan en zit nu met een voedingsprobleem. Toen ze nog in een kleinere pot stond, vertoonde ze al symptomen van een voedingstekort. Maar toen ik ze verpotte leek dat te zijn verholpen, dus ik dacht dat er gewoon te weinig voedingsstoffen zaten in de vorige (oudere) potgrond.
    Een week later begonnen de bladeren ineens weer verder geel te worden, en nieuwere bladeren begonnen ook te verkleuren. Ik heb mijn pH altijd rond de 6 gehouden (wel af gezuurd met citroensap, omdat ik niets anders had), maar geen voedingsstoffen toegediend. Ik dacht dat ik het wel zou redden tot de bloei, aangezien ik op potgrond kweek met voedingsstoffen in. Misschien zat ik hier al fout, daarom dat ik het hier ook ff op zet.

    Ik heb via monty's bladprobleem oplosser al wat geprobeerd uit te vinden wat er nu precies scheelt, en ik dacht aan een ijzer of stikstof tekort. Jammer genoeg kunnen er meerdere oorzaken zijn, dus ik weet niet waar ik moet beginnen bij het fixen van de situatie. Ik heb wat foto's gemaakt om zo goed mogelijk de staat van de plant weer te geven.
    Plantje in geheel:
    IMG_2481.jpg

    L: Een voorbeeld van een "nieuwer" blad met het verschijnsel:
    R: Bladeren worden geel en geel sterft af:
    IMG_2485.jpg IMG_2483.jpg

    L: Onderkant van L hierboven:
    R: Stam van plantje:
    IMG_2484.jpg IMG_2486.jpg

    De nog gezond ogende kruin:
    IMG_2487.jpg

    Dus, ik hoor graag jullie bedenkingen. Wat de oorzaak kan zijn, wat ik fout doe, etc...
    Alvast bedankt!
    Attached Files
    Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

    #2
    Re: Oudere bladeren worden snel geler en sterven af

    En je hebt nog helemaal geen groeivoeding gegeven ?
    Wellicht dat daar de oorzaak zit.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Oudere bladeren worden snel geler en sterven af

      naar mijn mening is dit geen stikstof gebrek maar een Magnesium gebrek! zeker niet aangezuurd en kraanwater met ph 8 gegeven

      Comment


        #4
        Re: Oudere bladeren worden snel geler en sterven af

        Het is helemaal goed gekomen. Water beter aangezuurd en een juiste dosis groei (nu bloei) voeding gegeven.

        Bedankt voor de antwoorden!
        Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

        Comment

        Bezig...
        X