Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren verbrand?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren verbrand?

    Korting op 420shop
    Hoi hierbij een vraag?
    heb onlangs een super skunk autoflower, maar na die hete dagen zijn de bladeren volgens mij verbrand!
    maar kan ook iets anders zijn, had eerst knoflook op de aarde gelegd.
    inmiddels als weer weg gehaald, wellicht dat het daar door kwam.
    Kan iemand dit?
    groetjesss..,,,
    Attached Files

    #2
    Re: Bladeren verbrand?

    Das idd gewoon hitteschade. komt niet meer goed, niet van wakker liggen nieuw blad gaat weer prima. keep on cruzing

    Comment


      #3
      Re: Bladeren verbrand?

      Ja dat dacht ik ook al, maar het blad ook gewoon laten zitten?Is mijn eerste x voor mij.
      En onder ook nog een blad.
      Wel bedankt voor jou reactie.

      Comment


        #4
        Attached Files

        Comment


          #5
          Re: Bladeren verbrand?

          Waarom maken jullie nog telkens dezelfde fouten

          hoeveel water geef je de plant?
          Zitten er gaatjes onder in de potjes?

          geef water totdat je pot zwaar is ben niet bang als het water eronder uit komt,er kan niks gebeuren.
          Als je aarde uitdroogt heb je een groter probleem.

          verder zie ik wat schade door beestjes, niet erg is altijd buiten.
          knoflook moet je niet op je grond leggen pers het sap eruit en laat dit trekken in water,laat het 2uur staan en nevel het in de morgen of avond over de plant tegen beestjes.

          ik zouw ook iets grotere potjes gebruiken omdat je grond heel snel uitdroogt in deze kleine potjes

          gr stafstaf

          Comment


            #6
            Re: Bladeren verbrand?

            Hoi,
            ik meen hier ergens te hebben gelezen dat je beter te weinig dan te veel water mocht geven?
            maar heb ze nu neer water gegeven, maar een vraagje met dat bestuiven met knoflook, gaat de plant er niet na smaken?
            Maar wel bedankt voor de tips!!

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Bladeren verbrand?

                Zet eens wat nieuwe fotootjes van de hele plant dan.
                Ik ben niet zo van de gebarentaal.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Bladeren verbrand?

                  Hoi,
                  Je hebt helemaal gelijk, nieuwe foto,s dan!
                  Volgens mij is ze wat opgeknapt!!
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladeren verbrand?

                    Die leuke metertjes in je aarde zijn misschien leuk, maar ook erg goedkoop. Dit is ook terug te zien in de kwaliteit. Deze metertjes geven eigenlijk een onbetrouwbare waarde. Als je de meter ergens anders in je aarde steekt krijg je weer een andere waarde.

                    Je kan beter aan het gewicht van je pot voelen of er nog genoeg water in de pot zit. Dit kost je even om aan te leren, maar dan kan je nauwkeuriger water geven. Zorg ook dat er gaten onderin de pot zitten. Je hebt nu kans dat de bovenkant kurkdroog is terwijl de wortels onderin veel te nat staan.

                    Succes!
                    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                    Comment


                      #11
                      Re: Bladeren verbrand?

                      Het lijkt toch of er ook iets mis is met de aarde.
                      Er zit teveel voeding in, of de pH is compleet van het pad.
                      Als je regenwater hebt, zou ik dat voortaan geven.

                      Til de pot even op, als die vrij licht is, zou ik er een paar liter water ingooien, zodat het ook flink onderuit komt.
                      Even een keertje spoelen. Liefst op een warme dag, zodat ze niet al te lang nat staat.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Bladeren verbrand?

                        Hoi,
                        er zitten gaten in de potten.
                        en met die metertjes dat is ook zo ja.
                        goedkoop is ook miskoop!!
                        dank jullie wel, zal over een paar dagen weer een foto maken.
                        maar als jullie die foto zien denken jullie eerder te veel of te weinig water?
                        Als het te weinig is dan maak ik ze eens flink nat!!
                        Ben bang als er te veel water in zit dat ze dan helemaal niet meer groeit of zo!
                        Zal eens gaat wegen met die potten kijken als ik het gevoel krijg!
                        Thanxxxxx

                        Comment


                          #13
                          Re: Bladeren verbrand?

                          Er lijkt inderdaad wel iets mis met de pH (of te hoge EC).
                          Geef wat meer info over je medium, voeding die je al zou gegeven hebben, je gietwater, ...
                          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: Bladeren verbrand?

                              Op termijn een afzuursetje kopen zal goedkoper uitvallen dan Spa water :p Regenwater is uitstekend.
                              6 tot 8 maanden dat is nogal de moeite :p Kan volgens mij niet echt kloppen. Denk niet dat je meteen moet gaan bijvoeden, misschien later in de bloei. Eventueel wel wat kalk bijvoegen? Fossiele zeewierkalk bijvoorbeeld.
                              Je hebt ook wel vrije goeie online growshops met goedkope levering hoor
                              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                              Comment

                              Bezig...
                              X