Bladeren verbrand?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Mucke
    Senior Stoner
    Member
    • Jun 2013
    • 35

    #1

    Bladeren verbrand?

    Korting op 420shop
    Hoi hierbij een vraag?
    heb onlangs een super skunk autoflower, maar na die hete dagen zijn de bladeren volgens mij verbrand!
    maar kan ook iets anders zijn, had eerst knoflook op de aarde gelegd.
    inmiddels als weer weg gehaald, wellicht dat het daar door kwam.
    Kan iemand dit?
    groetjesss..,,,
    Attached Files
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #2
    Re: Bladeren verbrand?

    Das idd gewoon hitteschade. komt niet meer goed, niet van wakker liggen nieuw blad gaat weer prima. keep on cruzing

    Comment

    • Mucke
      Senior Stoner
      Member
      • Jun 2013
      • 35

      #3
      Re: Bladeren verbrand?

      Ja dat dacht ik ook al, maar het blad ook gewoon laten zitten?Is mijn eerste x voor mij.
      En onder ook nog een blad.
      Wel bedankt voor jou reactie.

      Comment

      • Mucke
        Senior Stoner
        Member
        • Jun 2013
        • 35

        #4
        Re: Bladeren verbrand?

        Maar ik zie ook dat sommige bladeren er slapjes bij hangen.
        denk soms dat ik te weinig water geef!!
        maar ben ook voorzichtig dat ik niet té veel geef..
        Heb er een metertje in, maar doe geeft aan Dry.
        maar ik geef ze naar mijn mening genoeg water.
        Maar ik moet de plant natuurlijk gewoon zijn gang laten gaan denk ik.
        Attached Files

        Comment

        • stafford
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Sep 2009
          • 2382

          #5
          Re: Bladeren verbrand?

          Waarom maken jullie nog telkens dezelfde fouten

          hoeveel water geef je de plant?
          Zitten er gaatjes onder in de potjes?

          geef water totdat je pot zwaar is ben niet bang als het water eronder uit komt,er kan niks gebeuren.
          Als je aarde uitdroogt heb je een groter probleem.

          verder zie ik wat schade door beestjes, niet erg is altijd buiten.
          knoflook moet je niet op je grond leggen pers het sap eruit en laat dit trekken in water,laat het 2uur staan en nevel het in de morgen of avond over de plant tegen beestjes.

          ik zouw ook iets grotere potjes gebruiken omdat je grond heel snel uitdroogt in deze kleine potjes

          gr stafstaf

          Comment

          • Mucke
            Senior Stoner
            Member
            • Jun 2013
            • 35

            #6
            Re: Bladeren verbrand?

            Hoi,
            ik meen hier ergens te hebben gelezen dat je beter te weinig dan te veel water mocht geven?
            maar heb ze nu neer water gegeven, maar een vraagje met dat bestuiven met knoflook, gaat de plant er niet na smaken?
            Maar wel bedankt voor de tips!!

            Comment

            • Mucke
              Senior Stoner
              Member
              • Jun 2013
              • 35

              #7
              Re: Bladeren verbrand?

              Hoi,Snap het even niet meer.. Hihihiiii, heb net gelezen als de streeltjes niet slap hangen maar wel de blaadtjes, dan heb je té veel water gegeven. Hangen de steeltjes ook slap, dan heb je té weining water gegeven.
              Maar ik ga nu kijken wat de plant doet. Heb ze wat extra water gegeven. Met dit weer hier was het weer eens over de 30 graden.
              Zou het ook kunnen zijn de ze niet genoeg voeding krijgen?
              Heb alleen extra goede potgrond gebruikt waar voeding voor een half jaar in zit.
              Het zijn autoflowers, ze hebben mij gezegd dat ik niet extra voeding hoef te gebruiken, maar ja voor alles is de eerste keer dus moet het ook allemaal even vragen.


              Groet....

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: Bladeren verbrand?

                Zet eens wat nieuwe fotootjes van de hele plant dan.
                Ik ben niet zo van de gebarentaal.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • Mucke
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Jun 2013
                  • 35

                  #9
                  Re: Bladeren verbrand?

                  Hoi,
                  Je hebt helemaal gelijk, nieuwe foto,s dan!
                  Volgens mij is ze wat opgeknapt!!
                  Attached Files

                  Comment

                  • RollUp
                    Expert Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jul 2011
                    • 1445

                    #10
                    Re: Bladeren verbrand?

                    Die leuke metertjes in je aarde zijn misschien leuk, maar ook erg goedkoop. Dit is ook terug te zien in de kwaliteit. Deze metertjes geven eigenlijk een onbetrouwbare waarde. Als je de meter ergens anders in je aarde steekt krijg je weer een andere waarde.

                    Je kan beter aan het gewicht van je pot voelen of er nog genoeg water in de pot zit. Dit kost je even om aan te leren, maar dan kan je nauwkeuriger water geven. Zorg ook dat er gaten onderin de pot zitten. Je hebt nu kans dat de bovenkant kurkdroog is terwijl de wortels onderin veel te nat staan.

                    Succes!
                    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: Bladeren verbrand?

                      Het lijkt toch of er ook iets mis is met de aarde.
                      Er zit teveel voeding in, of de pH is compleet van het pad.
                      Als je regenwater hebt, zou ik dat voortaan geven.

                      Til de pot even op, als die vrij licht is, zou ik er een paar liter water ingooien, zodat het ook flink onderuit komt.
                      Even een keertje spoelen. Liefst op een warme dag, zodat ze niet al te lang nat staat.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • Mucke
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Jun 2013
                        • 35

                        #12
                        Re: Bladeren verbrand?

                        Hoi,
                        er zitten gaten in de potten.
                        en met die metertjes dat is ook zo ja.
                        goedkoop is ook miskoop!!
                        dank jullie wel, zal over een paar dagen weer een foto maken.
                        maar als jullie die foto zien denken jullie eerder te veel of te weinig water?
                        Als het te weinig is dan maak ik ze eens flink nat!!
                        Ben bang als er te veel water in zit dat ze dan helemaal niet meer groeit of zo!
                        Zal eens gaat wegen met die potten kijken als ik het gevoel krijg!
                        Thanxxxxx

                        Comment

                        • Rodigan
                          Super Grower
                          MemberLucky Member
                          • May 2012
                          • 1536

                          #13
                          Re: Bladeren verbrand?

                          Er lijkt inderdaad wel iets mis met de pH (of te hoge EC).
                          Geef wat meer info over je medium, voeding die je al zou gegeven hebben, je gietwater, ...
                          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                          Comment

                          • Mucke
                            Senior Stoner
                            Member
                            • Jun 2013
                            • 35

                            #14
                            Re: Bladeren verbrand?

                            Ik heb nog geen voeding gegeven, heb wel speciale potvoeding.
                            staat erop voor 6 tot 8 maanden. Normaal voor 2 maanden. Ik heb nu 2 dagen regenwater gegeven.
                            Ga nu Spa water gebruiken die heeft een ph waarde van 6.
                            En heb gevraagd of ik autoflowers voeding moest geven en het antwoord was toen NEE, autofowers hebben voldoende dat wat in de aarde zit. Dat waren de mensen waar ik de zaadtjes heb gekocht!
                            maar als ik voeding ga geven is tomaten voeding ook goed?
                            wij hebben hier Géén growshop in de buurt daarom..
                            Alweer bedankt voor het delen van de informatie!!!!
                            Zal morgen eens een foto maken weer..
                            Groetjesss..xxxxxx

                            Comment

                            • Rodigan
                              Super Grower
                              MemberLucky Member
                              • May 2012
                              • 1536

                              #15
                              Re: Bladeren verbrand?

                              Op termijn een afzuursetje kopen zal goedkoper uitvallen dan Spa water :p Regenwater is uitstekend.
                              6 tot 8 maanden dat is nogal de moeite :p Kan volgens mij niet echt kloppen. Denk niet dat je meteen moet gaan bijvoeden, misschien later in de bloei. Eventueel wel wat kalk bijvoegen? Fossiele zeewierkalk bijvoorbeeld.
                              Je hebt ook wel vrije goeie online growshops met goedkope levering hoor
                              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                              Comment

                              Bezig...