Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele bladeren + bruine vlekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele bladeren + bruine vlekken

    Korting op 420shop
    Hallo mede tuinierders,

    Sinds 1.5 week begin ik last te krijgen van veel gele bladeren. Veel ervan heb ik al verwijderd maar ze blijven terug komen.
    Nu zie ik ook dat er op een paar van die bladeren ook bruine plekken op komen.
    Ik gebruik zelf Plagron Grow mix grond en geef regenwater. Moet er wel bij zeggen mijn plant staat echt de hele dag in de zon kan dat er iets mee te maken hebben?
    Kan zo ook geen beestjes vinden ik zoek er echt veel op.

    Wie kan me helpen want ben bang als zo door gaat me plant de bloei niet gaat halen.
    Attached Files

    #2
    Re: Gele bladeren + bruine vlekken

    Lijkt me een vrij duidelijk stikstoftekort. Je pot is groot genoeg en als je aarde niet te nat staat, dan is bijvoeden de boodschap!
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3
      Re: Gele bladeren + bruine vlekken

      Yep, beetje voeding, en die gele bladeren eraan laten zitten tot ze eraf vallen.
      De bladeren zijn kleine voorraadkastjes, en als de plant voeding tekort krijgt, gaat ze die voorraadkastjes leeghalen.
      Als jij halverwege die kastjes eraf trekt, pakt ze gewoon een volgende.
      Groeivoeding dus.

      Die schaal eronder zet je niet vol met water hoop ik ?
      Die bruine vlekken kunnen komen doordat de wortels een tijdje te nat staan.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Gele bladeren + bruine vlekken

        beetje voeding doet wonderen en niet te veel water al is het nog zo warm vele denken oh het is warm veel water plant doet toch zijn eigen ding met warmte

        Comment


          #5
          Re: Gele bladeren + bruine vlekken

          Heren bedankt voor jullie reactie. Zal jullie advies opvolgen.
          Zal de volgende keer ook wat groei voeding toepassen en inderdaad niet teveel water geven.

          Comment


            #6
            Re: Gele bladeren + bruine vlekken

            Als je gaten voldoende in je pot hebt kun je niet teveel water geven.
            Overbewatering is kut (mits dichte potten zonder gaten)
            Uitdroging van de aarde is nog kutter!

            Geef water en voel aan je pot als ze zwaar word,is het perfect.
            Gewoon wat water geven ff laten inzuigen en voelen,is ze nog licht,
            Geef je weer wat en voel je weer totdat het zwaarder word dan stop je.

            Succes

            Comment


              #7
              Re: Gele bladeren + bruine vlekken

              Zo is het. Als het 30 graden is buiten ga ik 2-3x per dag met de gieter langs de planten, ze drinken dan veel meer.
              Maar die schaal eronder kun je dan beter omkeren, zodat er geen sloot water in blijft staan.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Gele bladeren + bruine vlekken

                Moet zeggen dat mijn plant er nu weer goed uitziet. Het is inderdaad te weinig groei voeding + teveel water geweest.
                Ben benieuwd wanneer ze nu de bloei raakt.

                Comment

                Bezig...
                X