Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad krult op

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad krult op

    Korting op 420shop
    Heb sinds een week het probleem dat mijn blad op krult.
    Geen flauw idee hoe dit kan, vandaar dit topic.

    Kan iemand vertellen wat ik verkeerd doe? Zie foto's.

    Alvast bedankt!

    20130810_160837.jpg20130810_160813.jpg20130810_160844.jpg

    #2
    Re: Blad krult op

    Is ze aan het reveggen?

    Comment


      #3
      Re: Blad krult op

      Reveggen?

      Comment


        #4
        Re: Blad krult op

        Ik heb dat ook. Denk dat het komt doordat ik gewoon water uit de kraan gaf in plaats van af te zuren.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: Blad krult op

          Reveggen; vanuit de (prille) bloei terug naar de groei.
          Voor zover ik het kan zien, zitten er vele 3-vingerige bladeren aan/ iele structuur; reveg tekens!

          Bij schaarste aan regenwater krijgen ze hier ook leidingwater, niet afgezuurd (deze buitenkweker doet er niet aan). Nooit gezien bij mijn planten.
          Een revegger met 3/5 -vingerige bladeren (niet breed uitwaaierend, lang gestrekt bijna tegen elkaar aan) heb ik eerder gehad. Deze kreeg ook bladeren die in een rondje groeiden. Gaf aan het eind toch een leuke oogst.

          Comment


            #6
            Re: Blad krult op

            wietefras, dat is echt niet zo hoor.

            Reveggen betekend letterlijk "opnieuw in de groei" het is eigenlijk Re-veggen.
            Dat ontstaan wanneer je een bloeiende plant weer terug zet in het groei ritme (18/6 dus).

            Ik geef ze nog altijd kraanwater als drinkwater en daar is mijn plant nog nooit door re-vegged.
            (ik weet het ik ga binnenkort een ph meter en ph min kopen)

            Comment


              #7
              Re: Blad krult op

              Yeah, die is duidelijk aan het reveggen. Die heeft op kort licht gestaan, is bloeihormoon gaan aanmaken, en daarna weer naar buiten gedaan waardoor ze weer wil gaan groeien.
              Kartels ontbreken ook bij sommige bladeren.
              Ze is dus gewoon even een week of 4-5-6 in de war.
              Niks aan doen, gewoon buiten laten en dan komt het na verloop van tijd wel weer goed.

              Dit krijg je ook als je te vroeg begint.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Blad krult op

                Waarom zou je die kopen als het goed gaat?
                Ik wil je mijn banknummer wel geven als je een teveel euris hebt

                Comment


                  #9
                  Re: Blad krult op

                  Nou kraan water is natuurlijk niet zuur genoeg en daardoor kan de voeding niet optimaal worden opgenomen.
                  Voorheen gebruikte ik ook niet voeding maar heb toch wat gekocht. Nu dus ook ff een ph metertje kopen.

                  Echter merk ik bij deze run dat 1 plantje er niet zo lekke rop reageerd als ik gewoon kraan water geef.
                  Ze staan nu buiten dus ik profiteer nog van de regen

                  Comment


                    #10
                    Re: Blad krult op

                    Laat je niet meeslepen in het "geleuter".
                    Nogmaals mijn mening, ik kan het niet vaak genoeg zeggen:
                    Een buitenkweek is geen binnenkweek, dus toepassingen uit een gecontroleerde omgeving ( tent, hok) gelden niet in de "echte" buitenwereld.

                    Comment


                      #11
                      Re: Blad krult op

                      Geef al 10 jaar kraan water , heb alleen vertometer sinds een jaar of 2 , die gekrulde blaadjes heb ik vaker gezien, niks mis mee !!!! krijg je vaak dikke toppen in !!!! toprot gevoelig dat wel , en die VALE heeft gelijk !!!! de hard way , sterke planten ,je zelf niet op kosten jagen !!!!NU ZIT IK OP HET FORUM EN HEB NOG NOOIT ZOVEEL GELD UITGEGEVEN AAN DIE ZOOI !!!!!! LAAT JE NIET MEESLEPEN IN HET GELEUTER !!!!

                      Comment


                        #12
                        Re: Blad krult op

                        @Cookaap

                        Las dat een hoge pH vergroeingen kon geven en ik heb een paar keer flink kraanwater gegeven waarna ik dan vergroeide bladeren kreeg. Zal wel toeval geweest zijn dan.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: Blad krult op

                          Vale en buddha ik moet jullie gelijk geven ja. Ze doen het goed op kraanwater waarom zou ik dan afgezuurd water gebruiken?
                          We willen te veel

                          Misschien nog es een testje doen met een stekje bijv. 1 met en 1 zonder afgezuurd water.

                          Wietfras, maakt niet uit joh. Er zijn zoveel manieren om het je plantje moeilijk te maken

                          Comment


                            #14
                            Re: Blad krult op

                            Die gekrulde bladeren zijn volgens mij niet altijd het gevolg van ,water of voeding of iets wat je verkeerd doet tijdens de kweek , maar je ziet dat bij sommige soorten iedere keer terug komen, ik heb er wel een schurft aan zulke planten, zijn erg gevoelig voor schimmel en toprot door de gesloten structuur van de plant , beetje vochtig najaar en dan kon ik ze in de kliko gooien , maar ik snap wat jullie bedoelen met re- veggen !!! dat gebeurd als je een zomer hebt met gemiddelde temperatuur en dan een hete na zomer dan knallen ze door de bloei heen en komen weer in het groei stadium , gevolg fluffiefluffie , dat zijn echt 2 verschillende dingen !!!! mocht ik dat nou helemaal helemaal verkeerd hebben , lees ik dat hier ook graag !!!grtz BUDHA

                            Comment


                              #15
                              Re: Blad krult op

                              Dat zou ook kunnen. Ik heb inderdaad niet bij al mijn planten die gekrulde bladeren. Ik dacht dat wellicht sommige soorten gevoeliger waren voor pH schommelingen dan andere. Ik had bij 2 planten echt heel extreme vergroeingen direct na een plens kraanwater terwijl er bij de andere niets of nauwelijks iets te zien was. Misschien was het ook wel gewoon door teveel water.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment

                              Bezig...
                              X