Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mijn wiet lijkt wel sla!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn wiet lijkt wel sla!

    Korting op 420shop
    Hallo mede growers,

    Het blad van mijn jonge dames ziet er niet zo fris meer uit de laatste dagen.....

    IMG_20130811_204743.jpgIMG_20130811_204748.jpgIMG_20130811_204759.jpgIMG_20130811_204827.jpgIMG_20130811_205003.jpgIMG_20130811_205028.jpgIMG_20130811_205115.jpgIMG_20130811_205138.jpg

    Het is vandaag de twintigste dag boven de grond, heb ze een keer getopt en ik vind dat ze verder prima groeien. Het oudere blad zag en ziet er over het algemeen wel gewoon goed uit... alleen maar licht omhoog krullende tandjes maar verder wel strak en geen kreukels.

    foto van 7 augustus
    IMG_20130807_200644.jpg

    Ben al aan het zoeken geweest naar soortgelijke gevallen op fora en waar dit het meest op lijkt vindt ik, is dat ze last hebben van “zweten” waardoor ze geforceerd te veel moeten verdampen en daardoor te veel voedsel op nemen als ik het goed heb begrepen???

    Kan iemand mij hiermee helpen? Wat zou dit zijn?

    Ik had tot vandaag aan toe de ventilator op de plantjes gericht, afwisselend zwenkend en vast. Had de ventilator op stand 1 en gedimd tot 75%. Samen met de mist maker geeft dat wat verkoeling.
    Heb de ventilator nu wat hoger gericht en nog iets verder gedimd, luchtcirculatie is nog wel goed. Ook heb ik de lamp(400watt groeilamp) van 35cm naar 40cm verplaatst.
    Voeden deed ik al niet echt veel, in totaal 3x canna cure en 3x een lichte dosis canna vega. PH tussen 5.8 en 6.2
    Nu maar even helemaal niet meer voeden maar alleen water met eventueel een drupje rhizo en enzymen?

    temp met licht aan is 25-28 en op warme dagen 30 lv is 60-70 gemiddeld... soms 50
    in het donker is het 20-22 met een lv van 70-85 gemiddeld





    Cheers!
    Last edited by shakeiteasy; 11 August 2013, 20:44.

    #2
    Re: Mijn wiet lijkt wel sla!

    De punten die scheef wegtrekken is een teken van overvoeding. Welke grond gebruik je?

    Dat blad kan ook ontstaan door warmte. Wellicht in combinatie met overvoeding.
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

    Comment


      #3
      Re: Mijn wiet lijkt wel sla!

      Ik gebruik de special mix light van Gold label, daar zit voor 10 dagen voeding in. Ze staan daar ook een dag of 10 in nu... wellicht wat te veel voeding idd, 3x en ook nog canna cure.

      Maar even een paar dagen op water dan, gister hebben ze alleen water met enzymen gehad. Kan ik wel gewoon doorgaan met enzymen en rhizo?

      Heb de lamp weer iets verhoogd naar 45-50cm nu, alhoewel het juist de afgelopen dagen weer wat koeler was 25-28C. Nu is het 26C met lv65%
      Ik wil de plantjes zo klein en breed mogelijk laten groeien dus probeer de lamp zo laag mogelijk te houden, en ik zie echt nergens verbranding. Tijdens de hete dagen hing de lamp op 35cm en dat ging pima.
      Last edited by shakeiteasy; 11 August 2013, 21:08.

      Comment


        #4
        Re: Mijn wiet lijkt wel sla!

        Overvoeding

        Waarom geef je enzyme mee? Dit is totaal nuttloos.
        Dat hoeft pas na de 1e kweek, dus bij de niewe ronde op de aarde.
        Zet de dode wortel resten om in suikers.

        Rizo hoeft maar zeer laag,bouwd de e.c basis op ook.
        Cannacure heeft niks met voeding te maken.

        Je lamp hoger te hebben gehangen is ind beter.
        En toppen zovroeg is ook niet bepaald slim..

        Ze trekken bij wel maar hang die lamp niet zo laag meer.
        En zirg dat de lucht on en uitvoer voldoende is.

        Gr staff

        Comment


          #5
          Re: Mijn wiet lijkt wel sla!

          't Is gezegd, overvoeding en te warm.
          Met de pH zou ik ook niet onder de 6 gaan op aarde. Rizo brengt de pH al flink omhoog, waardoor je veel moet afzuren, met als gevolg dat de kalkbuffer in de grond snel oplost.
          Ik zou 4-5 dagen alleen water geven en daarna met halve dosis voeding beginnen.
          Cannacure kun je prima wekelijks spuiten, da's geen probleem.

          leaflet-cannacure-bladbespuiting.pdf
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Mijn wiet lijkt wel sla!

            Ok, erg bedankt allemaal voor alle antwoorden met nuttige info, ik leer iedere dag weer bij!

            De komende dagen maar even geen voeding meer voor ze dus.
            Dankzij het weer dat meewerkt is de max temp nu zo’n 25-26C ter hoogte van de nieuwe scheuten bovenop de plant. Lv weet ik met licht aan op 60-65 te houden.
            Afzuiging verhoogd van 45% naar 50% en de vertilator wat meer over de plantjes heen laten zwenken ipv vol op de plantjes. Ook heb ik in een andere hoek een kleine ventilator op de lamp gericht zodat er wat warmte afgevoerd kan worden.

            Ze groeien nog steeds prima, vandaag alweer duidelijk een stukje groter, en ze drinken steeds meer terwijl de temperatuur wat gedaald is.

            Tot nu toe kan ik zeggen dat het probleem niet lijkt te verergeren en dat de twee achterste er meer last van lijken te hebben dan de drie voorste.

            Ik hoop dat ze snel weer normaal gaan doen

            Over een paar dagen zal ik weer wat foto’s posten.



            Het is mn eerste keer, erg spannend allemaal.

            Nogmaals bedankt voor de reacties!

            Comment


              #7
              IMG_20130817_125359.jpgIMG_20130817_125409.jpgIMG_20130817_125418.jpgIMG_20130817_125423.jpgIMG_20130817_125431.jpgIMG_20130817_125449.jpgIMG_20130817_125458.jpgIMG_20130817_125508.jpg
              Last edited by shakeiteasy; 17 August 2013, 12:58.

              Comment


                #8
                Re: Mijn wiet lijkt wel sla!

                Je kan nog gerust overpotten.
                Daarbij van die ene keer toppen krijg je echt niet 20 hoofdtoppen was dat maar zo
                Maar ziet er wel goed uit hoor jij oogst wel wat

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn wiet lijkt wel sla!

                  Thx Heribei, vergeten te vermelden maar dit was de tweede keer dat ik getopt heb, twee keer terug getopt tot de derde node. Nu heb ik dus 20 hoofdtoppen. Ook vergeten te melden is dat ik tot nu toe alle zijtakken heb verwijderd. Bij tomaten en pepers heten dat diefjes en daar verwijder ik ze ook altijd, dat geeft grotere vruchten. Nu is het zo dat die planten op een gegeven moment uit zich zelf gaan vertakken, wiet doet dat niet als ik het goed heb... daar zijn de scheuten die uit de oksels komen de vertakkingen... waarschijnlijk had ik die het beste gewoon moeten laten groeien. Ik zat al te wachten; wanneer gaat die wiet nu eindelijk eens vertakken??

                  Overpotten is een goeie idd, ik zit nu te twijfelen tussen overpotten of optimaal proberen te voeden.
                  Als ik ga overpotten naar 40l moet ik de potten bestellen omdat 25l de grootste zijn bij mijn growshop, dat gaat dus weer een paar dagen duren terwijl ik eigenlijk bijna wil gaan bloeien, en ik ben een beetje bang dat ik de 15 liter kluit niet mooi bij elkaar kan houden bij het overpotten. Misschien zal ik de potten dan voorzichtig om de kluit heen weg zal moeten snijden?

                  Een filmpje die ik pas gister voor het eerst zag maar me wel een beetje gerust heeft gesteld is deze

                  Dus....overpotten naar 10liter per top(=40liter) of optimaal voeden wat in 3 1/2 week al twee keer mis is gegaan....
                  beide proberen is geen optie omdat ik wil dat ze allemaal min of meer gelijkmatig gaan.

                  Het gaat om pure power plant, white label... idiot proof...
                  Last edited by shakeiteasy; 17 August 2013, 15:20.

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn wiet lijkt wel sla!

                    Uhhm ik zeg over potten.
                    Ik doe het alleen als ik zeker weet (te denken haha) dat ik kluit heb!
                    Ik kiep de pot in ze geheel om en hou me hand zeg maar om de stam.
                    Moet je wel zeggen dit kan zwaar zijn weet niet of je het tilt met 1 hand?

                    Dat diefen verklaart dan waarom die er zo leeg uit ziet.
                    Ik weet niet hoe groot je ruimte is maar zou toch zeker nog wel proberen haar wat te laten groeien zo dat je nog wat leuks oogst.
                    Voortaan wiet niet meer vergelijken met tomaat haha, gewoon lezen op internet je vind de antwoorden soms makkelijk en soms met een beetje moeite maar hee je moet er wel wat voor over hebben he

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn wiet lijkt wel sla!

                      Beetje off topic inmiddels maarja

                      De plantjes hebben kluit genoeg, heb ze 17 dagen in deze potten.

                      Het plan wat ik nu bedacht heb is om enigszins de situatie na te bootsen waarbij de plantjes direct bij het ontkiemen op 12/12 worden gezet. Nu heb ik 5 stammen in de grond ipv 20. Mijn 20 uitlopers die ik heb wil ik zoveel mogelijk gaan verspreiden, hoe precies dat weet ik nog niet maar heb ze inmiddels oa al gebogen. Mijn tent is 1,2x1,2x2m.

                      Volgens mij zou ik nu moeten willen dat ze nog zo’n 50-70cm gaan groeien vanaf deze hoogte...?? Zou ik ze dan nog een keer moeten over potten?
                      Eigenlijk zou ik ze dan nu misschien al in bloei moeten zetten maar ik laat ze toch nog maar even een paar dagen groeien.
                      Ik ga de plantjes niet nog een keer toppen en ook niet meer dieven, volgens mij is dat het beste in deze situatie nu toch?

                      Je hebt gelijk, wiet is geen tomaat. Het liefst zou ik verschillende dingen willen proberen en dan het resultaat vergelijken maar dan zou ik ook vijf lampen willen hebben.

                      Last edited by shakeiteasy; 17 August 2013, 20:43.

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn wiet lijkt wel sla!

                        Leg er een kippengaas over en steek je uitlopers hiertussen Dat zal denk ik het snelste en met het minste stress gaan. Een beetje een primitieve vorm van scrog, weliswaar
                        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                        Comment

                        Bezig...
                        X