Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

    Korting op 420shop
    Nou de topic zegt het al denk ik.
    Ik heb hier sinds vanmiddag een vreemd geel blad in de toppen Ik denk zelf aan een probleem in de Ph.
    En dat hierdoor de plant geen ijzer op kan nemen.

    Ik heb gisteren uitgebreid gezocht hiernaar.(dit in verband met het probleem van Stafford)
    Hij heeft hetzelfde probleem, echter is het bij hem lager op de plant.

    Ijzer.jpgIjzer2.jpgVoedings en ijzerprobleem.jpg

    De plant geeft ook witte stipjes op het blad, lijkt mij een voedingskwestie, echter vandaag heb ik ze al een volledige dosis voeding meegegeven. (2E KEER IN HUN LEVEN)
    Overvoeding kan het dus niet zijn.

    Voedingsprobleem.jpgVoedingsprobleem2.jpg


    Kan iemand een advies geven hierin...
    Of onderschrijven dat dit idd. het probleem kan zijn.

    Bij voorbaat dank.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    #2
    Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

    Nou zuur je zelf goed je gietwater af? Dat ene blaadje lijkt me vrij onschuldig. Ongedierte i.v.m. die witte stipjes?
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3
      Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

      Het lijken wel huidschilfers hiho

      Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

        Tsjaa, je ziet in wat voor problemen ik nu ben gekomen door hevige Ph schommelingen dus dit is nu niet meer het moment om met je Ph te rommelen.
        Ik zal ff afwachten of het probleem zich uitbreidt of dat het gewoon iets anders is. Ik heb hier zelf nog niet mee te maken gehad dus kan je ook niet echt goed advies geven.

        Comment


          #5
          Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

          Toch bedankt Ron
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment


            #6
            Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

            Die witte stippen komen van bladzuigers, insecten dus. Denk aan bijv. bladluizen, trips, cicades. Al deze beesten zitten in je plant en buiten doe je er niks aan, de plant kan het wel hebben.

            En 1 blad, tenminste ik zie er eentje hoeft nog geen ijzerprobleem weer te geven.
            Pas op met van alles erin te stampen om het probleem te verhelpen, meestal werkt het averechts!

            Ik kan wel uitzoeken welke plant je bedoelt en wat je ze te drinken geeft, maar daar heb ik geen zin aan op het moment.
            Hier staan ze buiten, krijgen regenwater en ik heb me nog nooit druk gemaakt en zal het ook nooit doen wat tekorten aangaat. Ik weet het, ik ben een simpele kweker zonder ernstige zorgen om een paar insecten of een paar kapotte/gele/bruine bladeren.
            Eerlijk gezegd heb ik er ook geen lood sjoege van en het interesseert me ook geen ene reet; nogmaals ik ben een buitenkweker en gebruik geen technieken van binnenkweken .
            Last edited by ceBep; 15 August 2013, 21:02.

            Comment


              #7
              Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

              Graag gedaan, blijf dit wel ff volgen. Kan ik ook weer wat van opsteken.

              Comment


                #8
                Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

                Tot nu toe heb ik alles zo simpel mogelijk gehouden.
                En nee het is niet alleen maar op dit blad, het breidt zich uit over de twee planten die ik in dezelfde pot heb staan.
                De gele plekken komen alleen voor op de toppen, de jonge scheuten dus.
                Ook op de zijtakken.
                De grootste van mijn planten heeft nergens last van gehad.

                Tot op nu toe heb ik geen onverhoopte acties ondernomen en ben ook niet van plan dit te doen.
                De plant staat goed vochtig, dus de eerst te onderneming moet zowiezo uitgesteld worden tot hetzij morgen of overmorgen.

                Al met al heb ik een dag of twee om dit rustig aan te kijken en te zoeken naar een oplossing.
                Als het zich snel uitbreid, vul ik de informatie natuurlijk aan.
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment


                  #9
                  Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

                  Ik zie alleen 5-vingerige bladeren op deze foto's, dus je plantje voelt zich al langere tijd niet wel mocht dit zo zijn.
                  Van iets meer afstand genomen foto('s) zou ook meer zicht geven op een probleem, eventueel.

                  Comment


                    #10
                    Pan voll.jpg


                    Pan Onder.jpg

                    En dit is een foto van gisteren de top met de aantasting is bovenin, toen was er echt niets aan het handje.

                    Pan 2 top.jpg
                    Last edited by Escargot; 15 August 2013, 22:04.
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                    Comment


                      #11
                      Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

                      Okay, het fenomeen wortelnijd en schemerlicht heb ik hier staan als test. Kan er verder niks over zeggen, want het loopt nog steeds.

                      Over jouw mogelijk ijzerprobleem kan ik ook niks meer melden op dit moment. Ik zou morgen weer foto's posten om te laten zien hoe het ze vergaat.

                      Comment


                        #12
                        Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

                        Joh ik zit zelf ook niet stil.
                        Ik zocht mij gisteren al rot wegens Stafford zijn probleem en wat zie je, een dag later komt hetzelfde probleem bij mij voorbij.

                        Dus al met al, ik heb al een dag voorsprong

                        Trouwens is de eerst en de laatste keer dat er planten in de zelfde kuip gaan hoor, dan worden ze maar wat groter.
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment


                          #13
                          Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

                          Snel denken en doen, volgens jouw titel: pH meten (alhoewel ikzelf niet in die BS geloof, draag ik mijn klein steentje bij)
                          Eenmaal gecheckt ben je een stap verder om je titel te weerspreken of te bevestigen!

                          Comment


                            #14
                            Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

                            Water 6,2 bodem nog steeds 6,8 wil maar niet zakken, denk dat het de voeding moet zijn.

                            Ligt wel net boven de grens voor optimale Ijzeropname....
                            Ik hoorde echter dat 7 wel ok was dus maakte me tot vandaag ook niet echt zorgen
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment


                              #15
                              Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

                              Voeding zuurt normaal gezien af... En geef ook niet te veel water. Nu volgens mij zit je niet met een ijzertekort hoor
                              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                              Comment

                              Bezig...
                              X