pladpunten worden geel bovenin plant.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • wamy
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Mar 2011
    • 301

    #1

    pladpunten worden geel bovenin plant.

    Korting op 420shop
    Hey medekwekers,

    ik heb een bladprobleem met 1 van mijn autoflowers.
    De bladpunten bovenin worden geel en daarna bruin, het gele, trekt verder door het blad naar binnen van de plant.
    Het probleem situeert zich alleen bovenin de plant.
    Het gaat over een Nl autoflower in een 7.5l pot met batmix.
    Ik gebruik de plagron bio voedingslijn.
    Foto's zeggen meer als duizend woorden:

    bladprobleem.jpgBladprobleem, gehele plant.jpg

    Als iemand weet wat er aan de hand is ben ik een blij mens .

    Groetjes wamy
    Last edited by wamy; 17 August 2013, 14:10.
  • spacefrog
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Nov 2012
    • 156

    #2
    Re: pladpunten worden geel bovenin plant.

    Je bladpunten verbranden door een te veel aan voeding. Zou een paar keer enkel water geven en daarna weer gaan voeden maar dan op bijv. 1/3 minder sterk.

    Comment

    • Bombadil
      Gandhi Ganjamaster
      MemberLucky Member
      • Dec 2011
      • 465

      #3
      Re: pladpunten worden geel bovenin plant.

      Heb je de Bladprobleemoplosser al gevolgd? Ook de intro lezen. En dan is het proberen en fixen
      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

      Comment

      • wamy
        Bong Master
        MemberLucky Member
        • Mar 2011
        • 301

        #4
        Re: pladpunten worden geel bovenin plant.

        @ bomba
        Natuurlijk heb ik de "monty" al gelezen.
        De eerste keer was toen ik registreerde .
        Omdat ik er niet uitkom heb ik dit topic gemaakt.
        @space
        Ik dacht al zoiets spacefrog. Toch maar eens nieuwe batterijen gaan halen voor de ferto, kan ik terug wat meten .
        Iedereen akkoord met overvoeding ?

        Groetjes wamy

        Comment

        • donder
          Expert Stoner
          MemberLucky Member
          • Jun 2013
          • 90

          #5
          Re: pladpunten worden geel bovenin plant.

          Ja inderdaad iets te veel voeding!

          mooie pantoffels trouwens

          Comment

          • wamy
            Bong Master
            MemberLucky Member
            • Mar 2011
            • 301

            #6
            Re: pladpunten worden geel bovenin plant.

            hehe, was al van plan om de foto's te photoshoppen maar dacht, wie kijkt er nu naar mijn pantoffels.
            Ik had beter moeten weten natuurlijk .
            Nu terug ontopic: Ik zal ze even enkel water geven en zien hoe het evolueert.

            Groeten wamy

            Comment

            • Heribei
              Advanced Grower
              MemberLucky Member
              • Oct 2011
              • 1140

              #7
              Re: pladpunten worden geel bovenin plant.

              Batmix is al een hele sterke grond qua voeding.
              Ik heb het nog nooit gebruikt maar als ik zo rond lees kom ik erop uit dat dit niet de geschikte grond is voor autoflowers.
              Je gaf aan dan ook nog is bij te voeden naja dan zal dat helemaal te sterk zijn.
              Alleen nog enkel water geven dus vanaf nu zie je dat ie wat lichter word vanaf onder dan kun je wat bij voeden.

              Succes verder.

              Comment

              • belladonna
                Guru of all Growers
                Lucky Member
                • Aug 2008
                • 10674

                #8
                Re: pladpunten worden geel bovenin plant.

                Autoflowe heeft geen voeding nodig dus alles wat jij toevoeg moet er uit via de bladeren en dan krijg je gele bladeren.
                spoelen

                Gr Bella
                God was never on your side..

                Comment

                • Heribei
                  Advanced Grower
                  MemberLucky Member
                  • Oct 2011
                  • 1140

                  #9
                  Re: pladpunten worden geel bovenin plant.

                  Oorspronkelijk geplaatst door belladonna
                  Autoflowe heeft geen voeding nodig dus alles wat jij toevoeg moet er uit via de bladeren en dan krijg je gele bladeren.
                  spoelen

                  Gr Bella
                  Onzin.
                  Ik voed mijn afs niet in het begin, hebben nooit tekens van verbranding vertoond en toch vergelen ze.

                  Comment

                  • wamy
                    Bong Master
                    MemberLucky Member
                    • Mar 2011
                    • 301

                    #10
                    Re: pladpunten worden geel bovenin plant.

                    @ Heribei
                    Ik volg het bio-schema van plagron niet. Ik gebruik alleen de producten.
                    Ik ben pas beginnen bijvoeden nadat de bladeren onderin licht groen werden. Grondje is nu een 7 tal weken oud.
                    @ Bella
                    Ik dacht dat gele bladeren een stikstoftekort was
                    In een 7,5l pot moet ik toch bijvoeden hoor.

                    Groetjes wamy

                    Comment

                    • RollUp
                      Expert Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jul 2011
                      • 1445

                      #11
                      Re: pladpunten worden geel bovenin plant.

                      Ik denk toch dat batmix voor een autoflower is te veel voeding bevat. Voor een ronde op stek of geferminiseerd zaad is batmix al (bijna) genoeg voor een complete ronde. Die plantjes zijn een stuk groter en hebben dus ook meer voeding nodig.

                      Dan ook nog een bijvoeden betekent gewoon overvoeding. Dat is duidelijk te zien.

                      Ik zou nu vooral alleen water geven totdat het er weer gezond uitziet. Vermoed zelfs dat je helemaal geen voeding meer hoef te geven...
                      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: pladpunten worden geel bovenin plant.

                        Hoe groot zijn ze ?
                        Heb je een foto met zij-aanzicht ?

                        Staan ze niet gewoon wat te droog, dan loopt de EC in de grond namelijk ook op.
                        Een flinke plant drinkt nogal wat als de zon erop staat, en met een 7.5L potje zul je ze misschien wel 2-3x per dag water moeten geven als het warm is.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • belladonna
                          Guru of all Growers
                          Lucky Member
                          • Aug 2008
                          • 10674

                          #13
                          Re: pladpunten worden geel bovenin plant.

                          Autoflower leeft zo korte tijd dat er voldoende voeding in de aarde zit alles wat je toevoeg is teveel voor de plant
                          Over voeding zie je aan de gele bladpunten
                          God was never on your side..

                          Comment

                          • wamy
                            Bong Master
                            MemberLucky Member
                            • Mar 2011
                            • 301

                            #14
                            Re: pladpunten worden geel bovenin plant.

                            @roll ben al enkele dagen bezig met enkel water te geven.
                            @Q heb haar net even gemeten, 76cm. Euh ze staat normaal in een serre... Ze heeft al enkele keren te droog gestaan, wist niet dat te ec daarbij ging oplopen .
                            @Bella Ze heeft last van die gele bladpunten, geef nu enkel nog regenwater.
                            Zijaanzicht NLauto.jpg

                            Groetjes wamy

                            Comment

                            • wamy
                              Bong Master
                              MemberLucky Member
                              • Mar 2011
                              • 301

                              #15
                              Re: pladpunten worden geel bovenin plant.

                              Na 6 dagen enkel regenwater is het terug de goede weg aan het opgaan.
                              Nu weet ik nog wel niet wat het probleem was. Overvoed zoals bella zei of te droog zoals qnq al aangaf.
                              Nuja komt allemaal wel goed hoor. Ik ga toch nog maar eens de pot wegen met deze temperaturen .

                              Groetjes wamy

                              Comment

                              Bezig...