Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Omhoog/Omlaag Krullende bladeren na start toevoegen Plagron GreenSensation

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Omhoog/Omlaag Krullende bladeren na start toevoegen Plagron GreenSensation

    Korting op 420shop
    Goedenavond,

    Ik heb voor het eerst 2 planten buiten in de volle grond staan (Haze), ze zijn wat laat de grond ingegaan (1 juni).
    ik heb vanaf begin bijgevoed met plagron alga grow, daarna in de bloei Plagron alga bloom gebruikt, wat resulteerde in 2 flinke planten (2,20m hoog)
    Op enkele gaatjes in bladeren, zagen de planten er prima uit tot nu.
    Eergisteren ben ik begonnen met het toevoegen van plagron green sensation (booster). Vandaag bij thuiskomst viel me op dat veel bladeren naar beneden/boven zijn gekruld.
    Naslag leerde mij dat het eigenlijk "vanalles" kan zijn.
    Toch wil ik de fotos plaatsen en uw mening afwachten daar ik een adequate oplossing voor mijn probleem zoek , en niet voor een probleen wat er op lijkt , maar het toch niet is.
    (Teveel voeding is mijn vermoeden als ik overal lees wat het kan zijn, echter ik heb er geen verstand van, zijn de planten nog te redden?)

    alvast bedankt voor de moeite om te antwoorden

    mvg

    JandeBlower
    DSC_0244.jpgDSC_0256.jpgDSC_0254.jpg
    Last edited by JanDeBlower; 30 September 2013, 18:06. Reden: vergeten tekst

    #2
    Re: Omhoog/Omlaag Krullende bladeren na start toevoegen Plagron GreenSensation

    naar mijn idee lijk je wel claw te hebben. Voortkomend uit ph probleem.

    benieuwd wat de rest zegt..


    greetzz Mafferd

    Comment


      #3
      Re: Omhoog/Omlaag Krullende bladeren na start toevoegen Plagron GreenSensation

      Ph zou inderdaad kunnen, maar lijkt me niet vanwege de biologische voeding van Plagron.

      Dit soort dingen zie je ook vaak bij hoge temperaturen. Maar ja, dat zal het vast ook niet zijn.

      Overvoeding lijkt mij niet van toepassing, dan zal je ook andere tekenen van overvoeding moeten hebben. Die zie ik niet...

      Komen we weer terug bij de Ph. Je zou de ph van je aarde kunnen meten (beetje grond in gedemineraliseerd water, koffiefilter en meten maar). Als dit een waarde geeft van 7 of hoger, zou je kunnen spoelen met afgezuurd water (rond de 6.0)
      Last edited by RollUp; 30 September 2013, 18:42.
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

      Comment


        #4
        Re: Omhoog/Omlaag Krullende bladeren na start toevoegen Plagron GreenSensation

        Oorspronkelijk geplaatst door RollUp View Post
        Overvoeding lijkt mij niet van toepassing, dan zal je ook andere tekenen van overvoeding moeten hebben. Die zie ik niet
        Dank je voor jullie reacties Mafferd en Rollup. Rollup, bedoel je geel wordende bladeren , willekeurige gaatjes in bladeren? Dit komt nl wel sporadisch voor.

        Comment


          #5
          Re: Omhoog/Omlaag Krullende bladeren na start toevoegen Plagron GreenSensation

          Die gaatjes in je bladeren komt door hoogstwaarschijnlijk ongedierte. Niets om je zorgen om te maken. Geel wordende bladeren zijn meestal een teken van ondervoeding. Alhoewel een grote plant altijd wel wat bladeren afstoot, volgens mij.

          Tekenen van overvoeding zijn oa verbrande bladpunten, wijkende bladpunten, opstaande randen van bladeren en als laatste teken ook nog vergeelde bladeren.
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

          Comment


            #6
            Re: Omhoog/Omlaag Krullende bladeren na start toevoegen Plagron GreenSensation

            Wederom dank Rollup. dagje aangekeken en het wordt er niet beter op, eerder slechter. al je genoemde kenmerken zijn aanwezig op beide planten, en ook de bladeren gaan er ongezond uitzien vind ik. Mijn eerste reactie toen ik ze net aantrof was: te drogen hangen, niet meer te redden. Klopt dit? is dat de beste "oplossing"? ik had ze graag nog 2 weken laten staan.
            DSC_0260.jpgDSC_0259.jpgDSC_0258.jpg

            Comment


              #7
              Re: Omhoog/Omlaag Krullende bladeren na start toevoegen Plagron GreenSensation

              In gezonde toestand zou deze plant nog een ruime tijd moeten staan. Tot midden november vermoed ik, zelfs misschien tot eind november.

              Ik denk wel dat we hier over overvoeding spreken. Haze soortjes hebben relatief weinig voeding nodig en houden van droge grond.
              Denk dat de 2 kenmerken in mijn vorige zin weinig van toepassing zijn geweest.
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

              Comment


                #8
                Re: Omhoog/Omlaag Krullende bladeren na start toevoegen Plagron GreenSensation

                Dankje voor de feedback Gamm, is het laten staan tot half/eind november nu nog mogelijk dan?(ook al laat ik de planten met rust?)
                of haal ik beter de planten uit de grond en drogen?
                Last edited by JanDeBlower; 2 October 2013, 15:05.

                Comment


                  #9
                  Re: Omhoog/Omlaag Krullende bladeren na start toevoegen Plagron GreenSensation

                  ik zou ze gewoon laten staan... nu drogen heb je niets aan!! zit zelfs nog nie echt thc op...

                  Comment


                    #10
                    Re: Omhoog/Omlaag Krullende bladeren na start toevoegen Plagron GreenSensation

                    ik heb ze ook laten staan, daar ik het ook sonde vond ze nu al weg te halen. thc begint te komen, toppen groeien ook nog steeds, en zien er gezond uit.
                    DSC_0265.jpg

                    Comment

                    Bezig...
                    X