Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Puntjes hangen naar beneden

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Puntjes hangen naar beneden

Korting op 420shop
    Ik zit nu met mijn black jackjes in de tweede week bloei. De bladeren zijn mooi groen maar enkel het puntje van de meeste bladeren hangen naar beneden. Weet iemand hoe dat zou kunnen komen?
    Greetz

Jazeker dat weten wij!
    Licht aan je zuurtegraad. Als je kraantjeswater geeft (pH rond de 7 ligt die meestal) dan krijg je dat als resultaat. Dus je moet je water gaan afzuren. Dat kan met pH- (een flesje voor 500liter kost misschien 5euro bij je tuincentrum, zeg dat het voor je aquarium van je vissen is omdat je met heel basisch water zit uit je kraan en je vissen hebben het niet graag ). Wat je ook best koopt om te weten of je oké zit met je pH waarde is zo'n setje waarmee je de zuurtegraad kan meten. Kost een 10tal euries en je bent zeker dat je niet teveel afzuurt of te weinig. Je kan er 80 metingen mee uitvoeren op een halve pH precies, wat mij voor nu genoeg lijkt. Wat ik zou doen is een spoelen met water die je wat afzuurde (test eerst je kraantjeswater en ga dan water afzuren evenveel onder de 6 als je kraantjeswater erboven was en ga hier wat mee doorspoelen, zo kom je op pH 6 uit). Dan geef je voortaan altijd afgezuurd water rond de 6, dan komt het oké .
    Hopelijk je van dienst te zijn geweest,

Greetzzz

Jona

Comment

Als ik hier niet mee geholpen zou zijn dan kan niets me helpen denk ik. Bedankt Jona voor de goeie uitleg. Laterz
      Greetz

Comment

puntjes hangen, PH?, te nat? , te droog?, LV te laag? Temps?

Graag wat meer info en misschien een fototje.

Greetz, Vdb

Comment

Ik begrijp wel wat hij bedoelt denk ik, lag bij mij aan mijn zuurtegraad. Ik schat de kans 90% dat het dat is

Comment

Footer Left Ad

Collapse
          Bezig...
          X