Overvoeding en aarde, wat doen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Dieter Krause
    Senior Stoner
    Member
    • Sep 2013
    • 39

    #1

    Overvoeding en aarde, wat doen?

    Korting op 420shop
    Hoi iederen,
    mijn plantjes (SilverHaze) verdragen de aarde niet. Ik heb ze geplaatst in 6,5l potten sterk bemeeste aarde ca. 2-3 weken geleden.
    Zij groien niet meer, maar rijpen. Zal ik spoelen of is dit stress voor de plantjes en ik zal wachten?
    Temperatuur 21° - 27° C
    Luchtvochtigheit tot 75%
    PB100054.jpg
    Groetjes en bedankt
    Dieter
  • Escargot
    Amazing Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4984

    #2
    Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

    Hoe ver zijn ze?
    welke aarde?
    welke voeding?

    Heb het geprobeerd te vinden in jouw kweekverslag
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment

    • Dieter Krause
      Senior Stoner
      Member
      • Sep 2013
      • 39

      #3
      Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

      ver van de licht? ca. 15cm
      De aarde is Composana Qualitätsblumenerde
      geen voeding (water pH 6,5)

      Comment

      • Escargot
        Amazing Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2013
        • 4984

        #4
        Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

        Ik bedoel hoe ver staan ze in de bloei

        Sorry, hield geen rekening met jouw Duitse afkomst
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment

        • Dieter Krause
          Senior Stoner
          Member
          • Sep 2013
          • 39

          #5
          Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

          ^^
          rond 3 weken bloei

          Comment

          • Escargot
            Amazing Grower
            MemberLucky Member
            • Jun 2013
            • 4984

            #6
            Re: Overvoeding en aarde, wat doen?


            Gebrauchsfertiges Kultursubstrat zum Ein- und Umtopfen aller Grün- und Blühpflanzen, ausgenommen Moorbeetpflanzen, Aussaaten und Orchideen. Nach ca. 8 Wochen ist eine Nachdüngung erforderlich.

            180 - 600 mg/l N Stickstoff verfügbar (CaCl2)
            150 - 600 mg/l P2O5 Phosphat verfügbar (CAL)
            200 - 600 mg/l K2O Kaliumoxid verfügbar (CAL)
            Last edited by Escargot; 10 November 2013, 19:35.
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment

            • Dieter Krause
              Senior Stoner
              Member
              • Sep 2013
              • 39

              #7
              Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

              ja, deze

              Comment

              • Escargot
                Amazing Grower
                MemberLucky Member
                • Jun 2013
                • 4984

                #8
                Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

                Je hebt ze drie weken geleden overgezet.
                Dan zouden ze in eerste instantie wel eerder gereageerd moeten hebben.
                Ik weet ook niet of je zomaar deze aarde uitgespoeld gaat krijgen.

                Ik ga even snel inlezen over dit product en kom snel terug.


                Kan jij tussendoor even kijken hoe de plant in z'n aarde staat, te nat oid.

                Ik heb even wat meer informatie bij de potgrond info gezet,wellicht kan iemand anders hier wat mee.




                Kan je eens wat close-ups maken van de bladeren en aarde.
                En voel even aan het blad, vertel dan of deze knisperig (krokant) is of zijn gewone structuur heeft.
                Last edited by Escargot; 10 November 2013, 19:57.
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment

                • Dieter Krause
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Sep 2013
                  • 39

                  #9
                  Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

                  Hoi,
                  zij slapen, vandaar alleen knipsels van andere fotos:
                  Blatt makro.jpgErde, Blätter.jpg
                  Zij zijn niet nat, maar bruiken allen elke week water. Ik gelof, dat het blad "knisperig" was, droog en hard, maar moet ik morgen kijken.
                  Ik heb ook Perlit en de aarde toegevoegt (20%).
                  Last edited by Dieter Krause; 10 November 2013, 21:16. Reden: taal verbeterd

                  Comment

                  • Escargot
                    Amazing Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jun 2013
                    • 4984

                    #10
                    Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

                    Knisperig en hard lijkt idd.op een overvoeding.
                    Bladzouten blijven achter in de bladeren.

                    Maar toch ben ik stronteigenwijs.

                    Ik ben wezen lezen op een Tsjechisch forum.
                    En daar trof ik mensen die erg tevreden over deze aarde waren.

                    Ik ga daarom er ook van uit dat dit het probleem niet kan zijn.

                    Ik ga toch uit van een overwaterings situatie.

                    En wil dit eerst zeker weten.


                    De uitdrukking geplatst ken ik niet.

                    Als dit het toedienen van urine is dan staat daarvoor normaal en maximum van 10%


                    Trouwens nu ik het over percentages heb......
                    Jouw LV is erg hoog voor een bloeiende plant.
                    Last edited by Escargot; 10 November 2013, 20:47.
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                    Comment

                    • Dieter Krause
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Sep 2013
                      • 39

                      #11
                      Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

                      Dank jij!

                      Wat is "stronteigenwijs"? Google-Translator helpt niet
                      Urine? ^^ Ik heb perlite toegevoegt.
                      LV is hoog, maar in het slapkamer zijn tot 75%, ondanks luchtentvochtiger

                      Ik heb 3x water gegeven en deze tijd. De eerste drie centimeter aarde zijn altijd zeer snel drogen. maar aangezien ze niet nieuwe worteln maken is overwatering mogelijk.
                      Darom geen water tot de bladeren afhangen?
                      Last edited by Dieter Krause; 10 November 2013, 21:20.

                      Comment

                      • Escargot
                        Amazing Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jun 2013
                        • 4984

                        #12
                        Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

                        Het kan zijn dat het drink gedrag van de plant zich aanpast aan de LV.

                        Als zij gemakkelijk het water uit de lucht kan vangen, waarom dan wortels maken.

                        Ik heb hier vanmiddag toevallig een stukje over geschreven.

                        Pak eens een flinke saté prikker. (nu weet ik niet of jullie saté kennen)

                        Kijk dus maar op deze ink.



                        Als dit van pas komt heb ik dit stukje dus niet voor niets geschreven.

                        Dat zou me blij maken

                        Je kan heel envoudig zien of de aarde (te vochtig is)

                        Bij lichte vochtigheid verkleurd het houtje ee
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment

                        • Dieter Krause
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Sep 2013
                          • 39

                          #13
                          Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

                          Het zelfde principe als bij brownies Goed idee. Zal ik morgen maken.

                          Comment

                          • Escargot
                            Amazing Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jun 2013
                            • 4984

                            #14
                            Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

                            Brownies, thuh, het is een gebalanceerd concept,met uitstekende resultaten.

                            Technisch hoogstandje....

                            Brownies, grrrrr


                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment

                            • Dieter Krause
                              Senior Stoner
                              Member
                              • Sep 2013
                              • 39

                              #15
                              Re: Overvoeding en aarde, wat doen?


                              Ik heb een prikker gepakt. De aarde is droog tot het grond.
                              De bladeren zijn soft maar ook droog en ruw.
                              Aarde.jpgBlad A.jpgBlad B.jpgKleijntje.jpg
                              Ik find zij behoeven water, zal ik toch een dag wachten?

                              Comment

                              Bezig...