Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Lichte vergeling week 5 bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lichte vergeling week 5 bloei

    Korting op 420shop
    Hallo dames en heren van het goeie leven.

    Ondanks een prachtige start en een goed begin van de bloei begin ik nu tog weer hier en daar wat vergeling te krijgen bij 1 dame.

    Medium= plagron lightmix
    voeding metrop(1/4 van het schema)
    gen200
    blumat druppelaars

    De 6 dames die op de blumat aangesloten zitten drinken 3-4L per dag.
    Dat klinkt als veel maar de planten zijn met pot groter dan mij als ik ze niet had geknakt.
    Ik zuur het water dagelijks af tot 5,8 voor het het vat in gaat.
    Nu heb ik de ph in de pot weer gecheckt die staat op 5,4 wel wat laag maar volgens papier zou het nog moeten kunnen.

    RSCN4074.jpgAan de plant bovenin bij de top(begin verschijnselen)
    DSCN4079.jpgeraf getrokken halverwege de plant(begin verschijnselen)
    DSCN4080.jpgeraf gevallen waarschijnlijk zat deze ook halverwege hij was me nog niet opgevallen(dood blad)

    Zoals te zien ook wat paarse steeltjes maar over het geheel valt dat wel mee op de dame.
    Nou word er regelmatig wat groeivoeding gebruikt hier op het forum om bepaalde tekorten aan te vullen in de bloeiperiode(als het een tekort zou zijn).

    Nou heeft de metrop mr1 groei een npk van 10-40-20.
    ook heb ik moederplantenvoeding staan met npk 20-20-8

    iemand een id waar het door komt en wat ik eraan zou kunnen doen??
    wat betreft bladproblemen is me verstand 0,1

    greets

    #2
    Re: Lichte vergeling week 5 bloei

    Volgens mij te nat...

    Graag foto's van de plant in kwestie. Geeft een beter beeld dan dat van enkel het blad.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #3
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Lichte vergeling week 5 bloei

        @gamm te nat kan bijna niet want vorige x had ze juist te droog gestaan en helemaal hing. Toen uiteraard gelijk de blumat meer open gezet(misschien tog weer teveel dan). De hele dame in kwestie op de foto krijgen is lastig aangezien ze helemaal bij elkaar gebonden zitten(plantjes zijn 1,8m groot). Dan zou ik haar moeten verwijderen uit me blumat en me hok.

        @QnQ Ok daar zit dus nog een heel verhaal achter. Het was toch zo dat vanaf ph 6.2 bepaalde stoffen slechter worden opgenomen door de plant?. Metrop adviseert dan ook een ph van 5,4-6,2.
        Dat de ph gezakt was naar 5,4 was ook ckr niet de bedoeling ik probeer hem op 6 te houden. Het lijkt wel of de ph van het medium afloopt ipv oploopt heel vreemd mja.

        Ik zal de blumat weer een slagie dicht draaien en kijken hoe de dame erop reageerd.

        thnx beide

        Comment


          #5
          Re: Lichte vergeling week 5 bloei

          Zwavel (S) heeft een gunstige invloed op de waterhuishouding van de plant en bevordert de aanmaak van eiwitten en aminozuren, waarmee de plant vitaminen maakt die noodzakelijk zijn voor ademhaling en stofwisseling. Zwaveltekorten komen overigens, evenals Ca-tekorten, zeer zelden voor in de kweekruimte.
          Symptomen: als zwaveltekort optreedt, is dit vaak een teken dat er een overschot aan andere voedingsstoffen in het medium aanwezig is. Een zwaveltekort lijkt erg op een stikstoftekort en begint (in tegenstelling tot een N-tekort) meestal aan de top van de plant. Er treedt een vergeling van de nieuwe bladeren op en in potten kan de hele plant iets van zijn groene kleur verliezen.
          Oorzaken: als de pH de schuldige is, kan het toevoegen van kalk (Ca) en een betere beluchting van het medium de beschikbaarheid van zwavel vergroten. Zwavel wordt naar verhouding in kleine hoeveelheden samen met N, P en K opgenomen.

          bron: http://www.aqualogic.nl/site/?p=4

          Comment

          Bezig...
          X