Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Raar plantje..

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Raar plantje..

    Korting op 420shop
    Hey there!

    Als beginneling heb reeds vorig jaar geprobeerd om een plantje groot te krijgen. Jammer genoeg kwam hij nooit boven de grond.
    Dit jaar, nadat ik veel gelezen heb over hoe en wat, wou ik het nog eens opnieuw proberen.
    Rond 5januari ben ik dan gestart en heb ik opnieuw een zaadje (white widow feminized) in de aarde gestopt. Al gauw, 3 dagen nadien, kwam er iets boven de grond uit, maar dat leek niet echt op hetgeen boven de grond zou moeten uitkomen.
    Desondanks ben ik er vanaf gebleven en heb hem zijn werk laten doen, maar dat scheen ook ni te helpen.
    Toen ik na een week dacht dat het niets zou worden, ben ik langzaam gaan graven en heb ik een rare ontdekking gedaan.
    Ik heb nog nooit gezien dat planten ook ondersteboven kunnen groeien..
    Zijn blaadjes zaten aan de onderkant en zijn wortel was krom omhoog gegroeid!! (vandaar dat lelijke stengeltje :p)

    Ik heb dus onmiddellijk ingegrepen en heb hem maar behoorlijk gezet. Zijn blaadjes waren zelfs al een beetje open gegaan onder de grond.
    Het was niet zo gemakkelijk hem trg recht te zetten, hij was nog heel klein en zijn wortel was krom gegroeid.
    Uiteindelijk groeide mijn plantje, niet zo snel, maar dat was logisch, toch? (onderontwikkeling wortelsysteem)
    Momenteel is hij zo'n 4 cm groot, heeft een stevig stengeltje (lamp staat op < 10cm) en 2 kleine blaadjes. Hij groeit bij een gemiddelde temperatuur van 25 graden. (26-27 met lamp, 21-22 zonder lamp)
    Ik geef hem iedere dag gewoon een beetje lauw water uit de kraan.

    Nu, deze morgen toen ik opstond heb ik weer een nieuwe ontdekking gedaan. De 2 eerste echte kleine wietblaadjes hebben zich omhooggericht, recht de lucht in.
    Is dit een goed teken of toch niet? Want ik heb echt geen idee wat ik nu nog kan doen.
    Ik heb reeds even opgezocht naar een dergelijk geval, maar kon niet meteen iets vinden..

    Ik zou het echt op prijs stellen indien jullie me hierbij kunnen helpen.

    be cool!

    #2
    Je had best eerst je zaadje ontkiemd in een glas met water en dan naar behoren in de grond gestopt.

    Normaal gezien groeien de blaadjes naar het licht toe (dus naar boven) en de wortels naar het water toe (dus naar beneden). Redelijk bizar dat je zaadje zich zelf niet gedraaid heeft in de grond om correct te groeien...

    Welke licht cyclus hanteer je? Want het is normaal dat de blaadjes recht naar het licht zich richten (vaak doen ze dit als ze wakker worden : als het licht wordt nadat het donker is geweest).

    En geef je wortel stimulans aan je plantje? Dit zou je kunnen proberen om het wortelsysteem zich wat sneller te laten ontwikkelen.

    Grow in peace

    Comment


      #3
      ik hanteer de 18u licht cyclus om de plant te laten groeien. Ik heb wortelstimulans gebruikt in de vorm van poeder, hoeveelheid gebruik naar verluid van de verpakking.

      De blaadjes gaan terug toe en dit terwijl ze altijd hebben opengestaan. Ze zijn nog mooi groen en voor de rest ziet dit plantje er gezond uit.

      De eerste foto is er een waar de blaadjes nog mooi openstaan.
      De andere foto's geven de huidige situatie..

      alvast bedankt op te reageren..
      Attached Files

      Comment


        #4
        Plantje ziet er hetzelfde uit als mijn plantje nu... En mijn is 4 dagen oud

        Heel jammer van de verloren tijd. Maar vanaf nu zal het enkel nog vooruit gaan!

        Je kan best de lamp wat dichter op het plantje hangen

        Comment


          #5
          Idd.. zo zag mijn plantje er ook uit.. totdat die mooie groeie blaadjes terug gingen sluiten. Echt raar, geen idee wat ik moet doen. Lamp staat op max 10cm, als ik em korter hang krijg ik het niet afgekoeld.

          Als ik eerlijk moet zijn denk ik dat mijn plantje om zeep is
          De blaadjes lijken mss ook iets meer verrimpeld.

          Comment


            #6
            Ah, dus die twee blaadjes zijn terug dicht gegaan?

            Mja, sinds het in het begin al mislukt is zou 'k m gewoon weg gooien en opnieuw beginnen.

            Mijn plantje is zo na 4-5 dagen, dus je bent zo terug op been.

            Grow in peace

            Comment


              #7
              Het is van int begin mis gegaan, maarja, hij had zich volledig herpakt..

              mja, geen slecht idee. Maar dat gaat pas zijn voor over 2 weken dan.
              Ik ga toch nog proberen hem te redden. Volgens mij ist nog niet te laat.

              Dus als iemand mij nog tips kan geven om dit plantje op been te houden, gewoon doen dan.

              Comment


                #8
                Nieuwe ontdekking:

                Omdat ik dacht dat het toch mis ging gaan, heb ik zonet het plantje voorzichtig helemaal uit de grond gehaald.
                Ik heb gezien dat het oude worteltje aan het afsterven is (diegene die eerst omhooggroeide) en er is een piepklein nieuw worteltje zich aant vormen. Het is dus waarschijnlijk bij de vorming van het nieuwe worteltje dat die blaadjes niet meer genoeg voeding krijgen op het moment en daardoor minder groen en verrimpeld gaan uitzien.
                Het nieuwe worteltje is nog geen 5 mm en ik heb het plantje dan ook maar onmiddellijk en heel voorzichtig in de grond gepland. Hopelijk gaat dit nieuwe worteltje zich snel ontwikkelen zodat hij die 2 afstervende blaadjes op tijd kan redden..


                Ik zal jullie op de hoogte houden.

                Be cool

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door SaRs! View Post
                  Welke licht cyclus hanteer je? Want het is normaal dat de blaadjes recht naar het licht zich richten (vaak doen ze dit als ze wakker worden : als het licht wordt nadat het donker is geweest).
                  In welke cyclus je zit doet er niet echt toe. Als je bladeren raar gaan doen qua stand en het ligt aan het licht dan is het omdat je lampen te ver staan. Tenzij in de bloei, dan gaan je planten hun bladeren wat oprichten naar het licht toe om wat extra op te vangen .

                  Greetzzz

                  Comment

                  Bezig...
                  X