Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

typisch gevalletje magnesium tekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    typisch gevalletje magnesium tekort?

    Korting op 420shop
    Bij het licht verhogen van de EC gebeurde dit. Ongeveer week 5 van bloei. Northern X.
    Ik denk een typisch geval magnesium tekort. (Foto opnieuw geplaatst!);
    vfi53c.jpg

    Met bitterzout of kieseriet? Ik had gelezen dat je dit niet lang mocht geven, dus niet continu?
    Een theelepel per liter water? En dan maar meteen voor de planten die ook niks hebben? Want maar een paar hebben er last van.

    Ik denk dat het gewoon een tekort is en niet van een te hoge EC? Een enkele plant heeft ook nog groene plekken. Licht groene plekken van chlorophyll o.i.d?
    r0b6ur.jpg

    Het zijn de midden oude bladeren. Die onder de top zoals te zien. De oude zijn nog groen en die nieuwe ook. Tevens bevatten de planten het mozaiek virus. Maar dat heeft hier geen invloed op denk ik.
    Last edited by Draaier; 10 February 2014, 16:35.

    #2
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

      Zo'n pigment vlek is idd TMV. Daar kun je niets aan doen en het is ook niet erg (dacht ik).

      Comment


        #4
        Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

        Ja dacht ik ook al. Is ook niet zo heel erg want ze hebben het goed gedaan. Nu nog steeds hoor. Maar die bruine vlekjes horen er niet in. Een tekort of iets kalk/magnesium.

        Comment


          #5
          Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

          Die bruine vlekjes kan ik niet zien op de foto. iig als je een sporenelement tekort hebt dan is vaak de ph van de bodem verkeerd. Of je werkt met verschillende voedingsmerken.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

              Weet er nog iemand wat van dje bruine plekken? Kan het samenhangen met de mozaiek? Denk het niet he?

              Comment


                #8
                Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

                Ik had ook zo iets dergelijks, bleek trips te zijn.



                Verstuurd vanaf mijn GT-I9500 met Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

                  Indien andere bladeren er ook last van krijgen kan het duiden op een calciumgebrek.
                  sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                  Comment


                    #10
                    Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

                    Een fotootje zonder HPS licht had veel duidelijker geweest, zo op 't eerste gezicht ben ik met HJM mee.
                    Het zijn stekken zeker ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      5ovazc.jpg
                      b7yuj6.jpg
                      Zoals te zien nog al erg. Maar dit was dan wel een van de ergste . sommige hebben er geen last van. De grotere lijkt het wat minder, wellicht toch overbemesting? De blaadjes krullen wel erg ver om vinden jullie niet? Gelukkig wel nog de goede kant :p .

                      Dit is een blad op de 2 foto's voor de duidelijkheid!
                      Last edited by Draaier; 10 February 2014, 20:48.

                      Comment


                        #12
                        Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

                        En toch doet me dit sterk denken aan een calciumtekort.
                        Ben er zelf vroeger ook vaak mee geconfronteerd geweest, dus weet ik hoe het er uit ziet.
                        Sedert ik biotabs gebruik heb ik er gedurende gans de kweek geen last meer van. Tip om te onthouden voor een volgende kweek!

                        Beetje thomasslakkenmeel of zeewierkalk toevoegen zou er moeten voor zorgen dat het niet verder uitbreidt.

                        Je water mag nog veel kalk bevatten, indien de buffer in de aarde opgebruikt is, dan zie je deze symptomen opduiken.
                        sigpic
                        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                        Comment


                          #13
                          Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

                          Yup, Calcium.

                          Ja stekjes maarja daar zit expres mozaiek in
                          Ja, nou, nee, niet expres, waarom zouden ze dat doen ? Zodat je geen optimale oogst kan hebben ?
                          Het is te wijten aan onzorgvuldigheid van de stekkenboer.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Yup, Calcium.


                            Ja, nou, nee, niet expres, wa. om zouden ze dat dooblt je geen optimale oogst kan hebben ?
                            Het is te wijten aan onzorgvuldigheid van de stekkenboer.

                            Ja zodat je misschien niet verder gaat met de stekken zelf. Maar is ook weer beetje onlogisch idd.

                            Het is nu te laat voor bladvoeding wellicht? want de toppen zijn al het ontwikkelen maar ze moeten nog 2-3 weken en er moet toch echt nog wat bij. De volgende komt wss wel uit zaad.
                            Kalk kan ik makkelijk toevoegen. Maar stel het is nu WEL een magnesium tekort en ik voeg kalk toe. Wordt het dan niet extreem erg? En kunnen de bladeren nog bij trekken met een kalk tekort? Aangezien het 'mobiel' is werk wel toch?
                            Kan ik misschien beter 50/50 doen sommige kalk sommige magnesium? Of allebei toedienen (en danweer een ander tekort krijgen :p ).

                            Nouja een kalk tekort lijkt mij echt stug maar heb iig geen ervaring (vaneege het water hier).
                            Maar ik ga het wel tevoegen! Jullie horen nog. Ook de planten zonder gebrek maar doen dan.
                            Last edited by Draaier; 11 February 2014, 12:23.

                            Comment


                              #15
                              Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

                              Geloof me, het is magnesiumtekort.
                              De reeds beschadigde bladeren zullen niet bijtrekken maar het probleem zal niet verder uitbreiden.

                              Wat ik deed was een eetlepel thomasslakkenmeel toevoegen aan een liter water en roeren totdat alles opgelost was. (Dit kan wel een tijdje duren.) Van dit water neem ik dan 10 ml die ik toevoeg aan een liter water en doe er vervolgens de benodigde voedingen bij en geef het aan m'n planten. Heeft in het verleden altijd gewerkt.

                              Veel geluk ermee!
                              sigpic
                              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                              Comment

                              Bezig...
                              X