Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad krult op (naar buiten/randen omhoog), vrucht zet uit, alles gaat open week 7-8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad krult op (naar buiten/randen omhoog), vrucht zet uit, alles gaat open week 7-8

    Korting op 420shop
    Halloooo allemaal!

    Ik lees al een hele lange tijd mee en heb hier echt heel veel opgestoken . Echter zit ik nu met een probleem waar ik mee met mn handen in het haar zit!

    Sinds een kleine anderhalve week geleden ongeveer (week 5 bloei), zijn de bladeren gaan opkrullen (ik kan helaas geen fotos maken). Ze zijn dus naar boven gaan krullen, het lijkt erop alsof de huidmondjes wijd open willen staan. En sinds een week zijn de toppen ook wijd gaan staan, dus geen mooie compacte toppen als dit zo door gaat!

    De gegevens:

    Amnesia Haze
    600w op 60cm
    28gr max (dit heb ik gemeten op bladhoogte bij de plantjes zelf)
    20gr min (sinds anderhalve week, daarvoor zakte temp soms naar 18gr)

    Voeding van aptus en alles gewoon volgens het boekje (basisvoeding, ph- bloei, enzymen, Ca/Mg ook meegegeven, P boost, K boost, Topbooster)

    Ik heb de Ph en Ec van het medium opgemeten (gedemineraliseerd water 2 delen, 1 deel aarde, half uur in laten trekken, en 24u erna ook)
    Ph 6.0
    Ec 1.6

    De dames zagen er helemaal tiptop in orde uit, geen rare fratsen gehad. Heb ze behandeld tegen spint en meeldauw.
    Het enige is dat ze wat paarse steeltjes hadden en dat hebben ze nu nog een klein beetje.

    Nu ging ik ervanuit dat het kwam omdat het te warm was voor de dames, maar dit kan denk ik niet het geval zijn (zie gegevens temp). Er is genoeg frisse lucht (actief ingeblazen) een fan die over en een beetje op de plantjes blaast (ook de plantjes waar niet direct op wordt geblazen krullen op en liggen lager dan de rest).
    Ik heb ze een aantal keer achter elkaar gespoeld zonder voeding, wel met kalium en Ca/Mg boost en 1x met topbooster erbij. Maar zonder basisvoeding. Ec was steeds +-1.3
    Dit heb ik gedaan omdat ik dacht dat ze dus te weinig vocht hadden en ze daarom zo gingen uitzetten.
    Laag ec, extra voeding opnemen, meer verdampen dus een koeler plantje dacht ik. Helaas heeft niet geholpen!

    Kort samengevat; bladeren krullen nu extreem op (sommige) en zitten bijna rond:s
    en de toppen beginnen bij sommige uit te zetten, waardoor het dus lelijke topjes worden straks

    Wieeeee kan mij helpen! Alvast hartstikke bedankt en ik hoop echt dat dit weer een leerzame les wordt voor mij en voor vele anderen!

    #2
    Re: Blad krult op (naar buiten/randen omhoog), vrucht zet uit, alles gaat open week 7-8

    Als je blad kano's aanmaakt (dus de zijkanten omhoog krult) dan staat je lamp er te dicht op. Dus je lamp naar 80cm verhogen dan zou het minder moeten worden...

    En foto's zijn veel duidelijker....

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Blad krult op (naar buiten/randen omhoog), vrucht zet uit, alles gaat open week 7-8

        Een fan richt je tevens niet op de bladeren!
        Dit zorgt voor bladeren die uitdrogen en die bijgevolg opkrullen.

        Gooi die ventilator er dus maar uit. Lukt perfect zonder hoor.
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment


          #5
          Re: Blad krult op (naar buiten/randen omhoog), vrucht zet uit, alles gaat open week 7-8

          Hmmmm goede om op te Letten

          Comment


            #6
            Re: Blad krult op (naar buiten/randen omhoog), vrucht zet uit, alles gaat open week 7-8

            Ventilator tussen lamp en plant kan ook maar mits je actieve inlaat hebt zal er wel luchtcirculatie genoeg zijn.

            Comment


              #7
              Of de ventilator indirect gebruiken (tegen de wand laten blazen zodat de lucht circuleert).

              Ventilator er uit gooien vindt ik geen goed idee, maar ja ieder z'n methode

              Comment


              #8
              Ik kwam alleen even kijken wie er zo stoned is.

              (topic van 2014)
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Donboe
                Donboe commented
                Editing a comment
                Ik dus Q
            Bezig...
            X