Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

in het donker door onbedoelde stroomuitval...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    in het donker door onbedoelde stroomuitval...

    Korting op 420shop
    Hoihoi, net een weekje terug van vakantie... een kennis heeft mijn plantjes verzorgd in de tussentijd maar wat blijkt: de schakelaar van het stekkerblok waar de hele zwik op zat aangesloten (lamp, tijdschakelaar, afzuiging) stond UIT... Dus geen licht(cyclus) en afzuiging. Wel voeding en water iedere dag. De reden dat dit niet opgemerkt is, is dat mijn kennis altijd water heeft gegeven op momenten dat de lamp uit had moeten staan en mijn stille afzuiging hoor je normaliter niet. En mijn kat scheen onbedoeld in het kweekhok waar de tent stond even opgesloten te hebben gezeten dus die kan de schakelaar ook onbedoeld hebben omgezet... dat is twee dagen geleden gebeurd. Anyway, schatting is dat de boel twee dagen in het donker heeft gestaan. De bladeren zien er nu zo uit. Sommigen zijn een beetje omgekruld en de blaadjes rondom de toppen zijn gelig. t is misschien een beetje moeilijk te zien op de foto. Vraag is; gaat dit nog goedkomen? Zelf denk ik van wel maar ik wil graag jullie mening horen. Ik zit er niet zo op te wachten om de boel uit de grond te trekken en opnieuw te beginnen. Ik ben atm weer direct begonnen met 12 uur licht/dag geven. Geen extra voeding of water... ik wil de plant niet nog meer stress geven. Alvast bedankt IMG_20140221_122632.jpgIMG_20140221_123150.jpg
    Last edited by Harry Balls; 21 February 2014, 13:01.

    #2
    Re: in het donker door onbedoelde stroomuitval...

    Komt volgens mij wel nog goed hoor.

    Controleer de volgende dagen je planten wel goed op ballen.
    De kans zit er in dat er herma's ontstaan.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #3
      Re: in het donker door onbedoelde stroomuitval...

      te lang licht is een groter probleem. Nu hebben ze gewoon ff lang geslapen. Denk ook dat het wel goed komt.

      Die planten op foto 2 hebben iig veel te veel water, ff niets meer geven totdat het zichzelf oplost.

      Comment


        #4
        Re: in het donker door onbedoelde stroomuitval...

        Ok, bedankt voor de snelle reacties, jullie bevestigen wat ik dacht. Ik houd de boel ff in de gaten de komende dagen.

        Comment


          #5
          Re: in het donker door onbedoelde stroomuitval...

          Zoals cookaap zegt met licht uit slapen ze en heeft het water en voeding zich lekker opgehoopt in je pot, maar dit komt zeker goed.
          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

          Comment


            #6
            Re: in het donker door onbedoelde stroomuitval...

            Na de eerste 12 uur licht cyclus is er inderdaad weer verbetering te zien! De gele blaadjes bij de toppen zijn alweer groen aan het bijtrekken. De bodem is door het gebrek aan verdamping nog wel zichtbaar nat dus ik wacht nog even met water/voeding bij geven. Mijn eigen vuistregel is, ik stop mijn wijsvinger in de grond en als die droog is, water/voeding erbij. Ben wel benieuwd of dit invloed heeft op de eindkwaliteit maar ik verwacht van niet. We gaan erachter komen, wiet is een sterk onkruid

            Comment


              #7
              Re: in het donker door onbedoelde stroomuitval...

              Een betere manier is om de potten even te wegen in je handen.
              Vaak is het halverwege de pot nog nat genoeg, terwijl de bovenste 3cm droog zijn.

              Het naar binnen krullende blad op de foto's laat ook duidelijk zien dat ze te nat staan.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: in het donker door onbedoelde stroomuitval...

                Hoi, ik dacht laat ik nog even een reply geven hierop. Het is alsnog helemaal goed gekomen.

                Comment


                  #9
                  Re: in het donker door onbedoelde stroomuitval...

                  Cool! Niet geweten en niet verwacht. Succes met je verdere kweek!

                  Ps Als ik een hond zou nemen dan zou ik 'm Harry, Harry Bal noemen. Geen grap!
                  Rough! Rough! Arrrr..

                  Comment

                  Bezig...
                  X