Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Probleem waterhuishouding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Probleem waterhuishouding

    Korting op 420shop
    Hallo forumleden,

    Ik kom er niet meer uit met 1 plant in mn tent. Sinds ik haar heb overgepot in nieuwe growshopaarde (biobizz allmix) doet ze erg lastig.
    Ik had haar overgepot vanuit een klein potje naar een grote pot aarde. Deze aarde heb ik zoals op de zak staat ingewaterd in de pot. Het water werd erg goed vastgehouden en een dag later zette ik haar in het nog flink vochtig medium. Toen hoefde ik haar anderhalve week geen water te geven. Dit gaf ze ook aan, bolle bladeren. Toen de pot weer wat droog getrokken was ging ik haar weer water geven. Ze vertoonde weer overbewaterings verschijnselen, te veel water dus. 2 dagen later probeerde ik het weer want de bladeren hingen, zelfde resultaat. Nu heeft ze al 4 dagen geen water gekregen en ze vertoont (volgens mij) nu droogte en overbewaterings verschijnselen. Ik denk zelf dat door het natte medium tijdens het overpotten dat haar wortelkluit nog niet zo groot is en dat ik haar dus vrij snel overbewater.

    Wat moet ik doen?? of wat heb ik verkeerd gedaan?

    De foto's van de verschijnselen:
    07409F64-DF4F-4AD7-B3FD-F9EE06266624_zps5t1vtssk.jpgDeze duidt op droogte zou ik zeggen, het blad aan de andere kant van de node zegt juist overbewatering.

    7901A3E1-B657-4AB1-B0D2-61DDC68AEDFF_zpsymv9b4ej.jpgDit is het blad dat volgens mij een wateroverschot duidelijk maakt.

    294D68B3-D3B5-4E2C-94C2-959515E711EF_zpsz9nbv9cx.jpgAlgehele conditie van de plant.

    Heb ik iets verkeerd in mn hoofd heb of iets verkeerd heb gezegd, attendeer me erop

    Als je betere foto's wilt, gewoon even melden, dan komen ze erop

    Cookaap

    #2
    Re: Probleem waterhuishouding

    Steek je vinger is in de aarde is het NAT ZEIK NAT VOCHTIG DROOG
    Til je pot op en voel zwaar licht midden in zo voel je hoeveel water jou plant nodig heeft.
    En vandaar uit ga je kijken wat er mis is
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Probleem waterhuishouding

      ik zou ook gewoon zeggen water tekort mja ben dan ook nog maar beginneling
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

      Comment


        #4
        Re: Probleem waterhuishouding

        Er moet toch iets te bedenken zijn om te kunnen voelen of meten of je grond te nat is of te droog? Als het niet kan op gewicht dan met een tensiometer of misschien een stokje erin steken en kijken hoe vochtig dat wordt oid?

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: Probleem waterhuishouding

          lastig blijft het. Maar ik heb even op de chat overlegd wat ik nu het beste kan doen.
          We zijn eruit gekomen dat ze toch een wateroverschot heeft.

          Waarom?

          Omdat de pot niet heel licht is.
          Omdat de onderste blaadjes al geel worden.
          Omdat als ik water van onder geef het water niet wordt opgezogen.

          Het is best vervelend om je plant ze te zien en je niets moet doen, maar ik hoop maar op het beste.

          Bedankt voor het meedenken bella, thugz en wietefras
          Een tensiometer zou geen overbodige luxe zijn, eens even wat research doen.

          Comment


            #6
            Re: Probleem waterhuishouding

            Ja, balen is het als je niet zeker weet wat er mis is.

            Op zich zou een watertekort ook makkelijk op te lossen zijn door water te geven en bij jou ontstond het probleem juist na het watergeven. Wateroverschot klinkt dan wel logish. Maar goed, je zegt ook dat het al 4 dagen geleden is dat je water gegeven hebt. Dan drinkt de plant dus ook wel verdomd weinig.

            Je kan er anders wel een tensiometer van mij lenen. Kun je even kijken of je het wat vind. Ben nou toch bezig met hydro en dan heb ik er niet zo veel aan (bovendien heb ik mijn eigen digitale tensiometers gemaakt)

            Het is wel beter om die dingen er in te steken als de pot nog niet helemaal vol wortels zit. Ze meten de vochtigheid ook vrij lokaal, dus bij een grote pot kun je uiteraard wel weer verschillen hebben, maar als het zo erg is als bij deze plant dan moet je dat toch kunnen zien met zo'n ding. Dan gaat het water zich echt wel verdelen. Je kunt niet kurkdroog hebben aan de ene kant en zeiknat aan de andere.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Probleem waterhuishouding

              Das aardig van je wietefras Ik zou wel eens een tensio willen proberen ja, want ik vind deze planten erg lastig. En ja, meten is weten
              Ik stuur je een pm.

              Het is ook vervelend dat dit nu voorkomt als ze gaan bloeien.. De plant begint al voeding uit de blaadjes te halen. Dus er is nu geen aanvoer vanuit de grond.
              Ze moeten straks wel ff doorwerken om de achterstand in te halen denk ik. Maar ach, ik heb alle tijd.

              Comment


                #8
                Re: Probleem waterhuishouding

                Hoe heb je de plant water gegeven? Het bovenste deel van de aarde wordt snel droger door de directe straling van de lamp. Als de wortels nog niet lang genoeg zijn, is het grootste deel in droge aarde en een klein gedeelte in de natte grond. Wanneer je water zou geven via de onderzijde (pot met gaatjes op schotel), dan zou dat je problemen enigszins verklaren. Het is beter om na het overpotten de plant enkele dagen van bovenaf te wateren.

                Comment


                  #9
                  Re: Probleem waterhuishouding

                  Ik heb ze altijd van bovenaf water gegeven

                  Comment


                    #10
                    Re: Probleem waterhuishouding

                    Dag forumleden,

                    Hmm, het probleem is er nog steeds. Ik had gister de tensiometer van wietefras binnen gekregen en heb hem meteen in elkaar gedraaid en in de aarde gestoken, dan 2,5 uur wachten en meten maar.
                    Het gekke is dat de tensiometer de waarde 170 aangeeft. Dat zou betekenen dat de aarde te droog is voor een overbewateringsprobleem.

                    Toen ik de planten overpotte gebruikte ik voor de eerste keer biobizz allmix. Dat is bemeste biologische aarde. Deze moest eerst ingewaterd worden om de biologische organismen op gang te brengen. Het inwateren gebeurde als volgt: aarde in de pot, vol gieten met water en een dag laten staan. De aarde was erg ingezakt/ingeklonken maar ik dacht dat dit zo hoorde.

                    Daardoor is de grond nu erg hard en ik denk dat de plant gewoon een zuurstoftekort heeft. Want overbewatering is niets anders dan een zuurstoftekort, en mn planten vertonen overbewaterings symptomen. Maar dan door een te harde grond( in een plastic pot). De kleine plant begint namelijk ook al gele bladeren aan te maken alleen ze laat de bladproblemen niet zo zien.

                    http://i1059.photobucket.com/albums/...s.jpg~original Hier zie je dat beide planten al gele bladeren krijgen, ze halen de voeding uit de bladeren. De kleine plant laat de naar binnengekrulde bladeren alleen niet zo zien.

                    http://i1059.photobucket.com/albums/...o.jpg~originalhttp://i1059.photobucket.com/albums/...x.jpg~original Na het meetklaar maken gaf die 170 aan.

                    Vanochtend heb ik ze nog even water gegeven, en het verbeterd echt niet, helemaal niets.

                    Kan ik er vanuit gaan dat het een zuurstof tekort is? want vinden jullie?

                    Cookaap

                    Comment


                      #11
                      Re: Probleem waterhuishouding

                      Balen man.

                      Doet die tensiometer het nog wel? In een glas water geeft ie 0 aan en als je het ding in bevochtigde aarde steekt geeft het dan ook iets geloofwaardigs?

                      Je had met die sateprikker ook al gemerkt dat het niet zeiknat was onderin de pot toch? Ook niet krukdroog dan (zeker niet nu je weer water hebt gegeven). Dus water tekort of overschot heb je dan sowieso wel uitgesloten toch?

                      Dat inklinken is inderdaad ook niet best, maar heb je al iets bedacht wat je daar aan zou kunnen doen?

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        Re: Probleem waterhuishouding

                        Ga een berg wormen halen die woelen de grond wel om.

                        Comment


                          #13
                          Re: Probleem waterhuishouding

                          Nu ben ik vrijwel een noob op gebied van inwateren.
                          Maar gebeurd dit normaal niet van onder af? of zou dit niet beter zijn?
                          De aarde laten volzuigen i.p.v. mee spoelen.

                          Maar beter snel wormen kopen zoals angel had gezegd
                          If life keeps putting you down, You better stay high

                          Comment


                            #14
                            Re: Probleem waterhuishouding

                            Een goeie boer weet dat toch

                            Comment


                              #15
                              Re: Probleem waterhuishouding

                              Betekent dit ook dat het bodemleven niet meer optimaal zal functioneren, en het dus nog even zal duren voor de organische mest is omgezet? Ben benieuwd hoe ze herstelt

                              Comment

                              Bezig...
                              X