Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel worden van bladeren 3 weken in de bloei g13 haze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geel worden van bladeren 3 weken in de bloei g13 haze

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen
    Ik zit in mijn eerste binnen kweek en begin wat bladproblemen te krijgen.
    Ik zit met G13 haze van Barney's farm 3 weken in bloei en in 14 liter potten.
    Ik geef ze momenteel BN pk 13+14 van Bio nova met elke waterbeurt van +/- 1,5 per dag.
    Ik had gelezen dat dit wel normaal kan zijn in de deze fase maar omdat ik toch wel bezorgd ben om men plantjes vroeg ik me af vanwaar dit kwam .
    hoop dat jullie me kunnen helpen!
    alvast bedankt en smokey greetz !
    *Ik weet dat het op de foto mischien niet zo goed te zien is maar van boven/midden zijn er ook enkele fan leaves geel
    Foto-0005.jpgFoto-0006.jpgFoto-0007.jpgFoto-0008.jpg

    #2
    Re: Geel worden van bladeren 3 weken in de bloei g13 haze

    Burnt by pk13/14. Je hebt veel te veel gegeven en veel te vroeg... Worden die blaadjes ineens geel.
    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Geel worden van bladeren 3 weken in de bloei g13 haze

      Volgens de fles + site* mag het van het begin tot het einde van de bloeifase,of ben ik fout?
      DOSERING:
      1e week bloei : 25 ml./100 liter
      2e week bloei : 75 ml./100 liter
      3e week bloei : 100 ml./100 liter
      4e week bloei tot oogst maximaal 125 ml./100 liter.


      Grtz

      *http://www.bionova.nl/index.php?opti...mid=71&lang=nl

      Comment


        #4
        Re: Geel worden van bladeren 3 weken in de bloei g13 haze

        Ik hou zelf de helft aan van wat er op de verpakking staat, en dan langzaam aan steeds meer toe dienen. En blijven observeren wat het met t plantje doet!


        Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Geel worden van bladeren 3 weken in de bloei g13 haze

            Dank jullie wel voor de respons maar ik geef slechts 5ml op 10 liter water dus lijkt me sterk dat ik teveel geef toch?

            Alvast bedankt voor jullie hulp.
            Friendly en smokey greetz!
            Last edited by Cid420; 22 March 2014, 11:54.

            Comment


              #7
              Re: Geel worden van bladeren 3 weken in de bloei g13 haze

              Maak eens foto's zonder dat hps licht erbij ? Nu is de hele foto geel.

              Ik zie wel veel paarse bladstengels en hangend blad.
              Ook dood blad in de potten. Daarmee trek je ongedierte aan eh..

              Welke pH geef je ? Staan ze per ongeluk ook even te nat ?

              Geef je geen voeding ? Alleen een pk booster ?
              In het schema (PDF) staat ook: BN grond supermix, X-cell, missing link en bn-zym.

              Alleen PK isnigoe
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Geel worden van bladeren 3 weken in de bloei g13 haze

                Geachte Qnq,

                Eerst en vooral wil ik je bedanken voor je reply omdat ik al verschillenden kweekverslagen van jou heb gelezen en gezien dat je toch wel aardig wat kennis hebt .
                Nu terzaken..
                De paarse stengels hadden ze wel al toen ze in de veggetieve stage waren,ze stonden onder een 300W spaarlamp en de temperatuur was niet echt optimaal dus misschien daarvan? (Ik weet eigelijk niet of het hetzelfde is als toen of verergerd :/).
                Wat het doodblad betreft,dankjewel voor de tip het is ondertussen al verwijderd .
                Voor de pH moet ik eerlijk zijn..Ik controleer deze niet. Ik ben, zoals je wel ziet, een budget kweker en zo'n pH meter toestel kost toch al gauw 30 euro niet dat dat extreem duur is maar omdat ik al aardig wat heb uitgegeven aan materiaal wauw ik mezelf hiervan besparen. Maar er bestaan ook goedkope test strips las ik, toch maar even aanschaffen dan?
                Ik geef ze momenteel enkel PK-booster ik heb ook nog wel top focus van hortifit maar ik wist niet zeker of je wel verschillende voeding mag mengen?


                Alvast bedankt en groeten!Foto-0010.jpgFoto-0011.jpgFoto-0012.jpg
                Last edited by Cid420; 22 March 2014, 22:39.

                Comment


                  #9
                  Re: Geel worden van bladeren 3 weken in de bloei g13 haze

                  Ik bedoel ook niet te zeggen dat je alles maar moet kopen eh..
                  Maar die paarse bladstengeltjes zou misschien kunnen komen door een pH die iets te veraf zit.
                  Je zou eens op de site van je waterleidingbedrijf kunnen kijken welke pH het water ongeveer heeft.
                  Eventueel zou je bijv. 50/50 regenwater/kraanwater kunnen gebruiken als je dat ergens kunt opvangen.
                  Die pH-strips zou ik lekker laten liggen, dan kun je voor die munten beter een klein flesje voeding aanschaffen, desnoods een tomatenvoeding ofzo, als er maar wat stikstof (N) in zit.

                  Ik zie vrij grote planten met -naar verhouding- kleine potten.
                  Geel hangend blad, dan is mijn eerste ingeving dat de aarde waarschijnlijk wel leeg is en dat ze misschien iets te nat staan.

                  Een paar opties zijn, verse grond of voeding.
                  Om snel resultaat te zien kun je sproeien met een bladvoeding of 'plantversterker'.
                  Mgoed, misschien denkt er iemand anders over ?
                  Je moet niet meteen 1 reactie opvolgen heh, ik ben ook weleens apestoned, dan zie ik het niet zo prettig meer.

                  btw. Topfocus is ook een -voornamelijk- PK booster, dus die heb je dubbel
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Geel worden van bladeren 3 weken in de bloei g13 haze

                    Bedankt voor de hulp Qnq !

                    Plantjes zitten in een nieuw jasje (14 ->20 liter,geen gigantisch verschil maar toch..)
                    Had nog tomatenmest dus word vanavond toegediend.
                    De pH van pidpa ligt tussen 4,5-6 is niet echt ideaal maar ik zoek nog naar een oplossing voor het regenwater.


                    Nu krijg ik ook last van bruine vlekken op de blaadjes van 1 van men planten. Ik las ergens dat het schimmel kon zijn (indien er geen beestjes zijn,wat het geval is bij mij)?! Iemand die me daar mee kan helpen?
                    Mijn excuses voor al de vragen maar het plantje gaat toch wel wat achteruit en zou het zeer spijtig vinden moest ze nu sterven..

                    Grtz!Foto-0013.jpgFoto-0014.jpg*de reden dat ze buiten staan was enkel om ze over te potten

                    Comment


                      #11
                      Re: Geel worden van bladeren 3 weken in de bloei g13 haze

                      Dagelijks anderhalve liter water of lees ik dat verkeerd?

                      Volgens mij veel te nat => gevolg: blokkades.
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                      Comment


                        #12
                        Re: Geel worden van bladeren 3 weken in de bloei g13 haze

                        Yeah, die vlekken zijn van het te nat staan.
                        Zou even geen water geven tot de bladeren wat meer omhoog (en minder bol) staan.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Geel worden van bladeren 3 weken in de bloei g13 haze

                          Dank beide!

                          De vlekken verspreiden wel heel snel nu maar zal ze even laten uitdrogen.

                          Bedankt allemaal voor de reply's !
                          Keep em green !

                          Comment

                          Bezig...
                          X