Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vergeling Bladeren, graag hulp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vergeling Bladeren, graag hulp!

    Korting op 420shop
    Hoi hoi beste medekwekers,

    Al maanden kijk ik hier rond op het forum en vind ik altijd wel een antwoord op een vraag.

    Maar ik heb nu toch maar een topic geopend, want ik zit met bladproblemen en ik zou niet direct weten wat ik het beste kan doen.

    Het probleem is dat sinds een week de bladeren geliger worden, het begon met de kiemblaadjes en die vielen er na een aantal dagen af, geen stress. Maar het probleem is dat het verder trekt, het is nog niet heel erg maar de 2e Node waar 3 bladeren aan zitten begint het nu ook al moeilijk te krijgen.

    Ik zelf zat te denk aan een voeding tekort. Ik heb voeding gekocht voor het kweken van kruiden. en ik heb nog universele voeding ( Ik gebruik niks door elkaar. ) Ik heb nu sinds 4 dagen er een beetje voeding bij gedaan en vervolgens een beetje ingespoelt met water. Helaas breiden de gele bladeren zich meer uit, opvallend van beneden naar boven.. ( Kom ik weer op het voedingstekort. ) Maar dit maakt tot nu toe nog geen verschil.

    Graag zou ik weten wat jullie vinden/denken, en wat ik het beste kan doen.

    Hieronder een paar foto's om de boel duidelijk te maken. Zoals je ziet kan je ook zien dat zeg maar de 2e node van de 5 bladerige takken, die bladeren zien er ook opvallend anders uit dan de rest...


    IMG_1433.jpgIMG_1433.jpgIMG_1425.jpgIMG_1431.jpgIMG_1426.jpgIMG_1427.jpgIMG_1429.jpgIMG_1424.jpg

    Ik heb veel rondgekeken maar durf niet zeker te zeggen wat het is? ( Magnesium tekort/ te veel? Voeding tekort? water tekort of teveel? )

    Ik werk niet met apparaten en dergelijke, als ik ze water geef is het ff vinger in de grond, en als die nog vochtig aanvoelt is het goed, maar als die echt goed droog is, krijgtie een paar lekkere shotjes water

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!

    Gr, Thijs

    Dit is mijn 1e kweek overigens, maar heb wel redelijke groene vingers

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Je kan ook duidelijk op de 3e foto de vergeling in de bladeren bovenin te zien, alleen op die node vergelen ze, en onderin natuurlijk, internode's en steeltjes zijn gewoon groen van kleur. Voor de rest ziet de plant er nog wel goed uit!
    Last edited by Thijs23041995; 2 April 2014, 23:25.

    #2
    Re: Vergeling Bladeren, graag hulp!

    Ok, niemand die mij kan/wil helpen?

    Comment


      #3
      Re: Vergeling Bladeren, graag hulp!

      Bodembedekker van de action en ik denk verkeerde grond/voeding

      Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Vergeling Bladeren, graag hulp!

        Maar ben maar n beginner

        Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Vergeling Bladeren, graag hulp!

          Algemeen voedingstekort. (zeer lichtgroene kleur)

          Best koop je een flesje bloeivoeding die specifiek bestemd is voor cannabis.
          Zal al veel schelen.

          Beter vandaag dan morgen aan beginnen want gele bladeren liggen op de loer.
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

          Comment


            #6
            Re: Vergeling Bladeren, graag hulp!

            Waar staan ze in ?

            En waarom ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Vergeling Bladeren, graag hulp!

              De bovenkant van het bladerdek is precies van te droog en de onderkant van te nat.
              Wortels zijn goed vochtig maar de lamp penetreert alleen bovenkant bladerdek waardoor bovenkant meer verdampt en onderkant niet.
              Welke lamp gebruik je?
              Je hebt soorten die ganse periode dat ze leven lichtgroen zien en toch geen voedingstekort hebben.

              Grtz.

              Comment


                #8
                Re: Vergeling Bladeren, graag hulp!

                @Hatsijou, Het is idd bodembedekker van de Action, er zit een laag onderin en een laag bovenop voor goede afwatering en om veel verdamping van de bovenste laag te voorkomen, lijkt me niet dat het aan de bodembedekker licht..

                @Gamm, Gewoon even een goed flesje voeding kopen bij de grownshop?

                @QnQ, Hij staat in een emmer, van 30L met gaten onderin, waarom? omdat dat makkelijker is dan op de grond?

                @Shiva Ketama, Oke oke, maar ik gebruik geen lamp? Ik heb een appartement met 2 schuine grote dakramen tegenover elkaar, dus hij krijg zodra de zon boven is gelijk zon, tot de zon ondergaat, ik verzet ze soms wel 2 meter zodat ze beter onder het raam komen. Kan dat het probleem zijn? In principe zit het dakraam namelijk wel dicht, maar ik zou ze ook gewoon de hele dag open kunnen zetten ( Op goeie dagen dan ), Thanks voor je reactie in ieder geval.

                Ik hoor graag van jullie en ik ga morgen even goede groei voeding kopen, en dan houd ik jullie op de hoogte met wat fotootjes.

                Grtzz.

                Comment


                  #9
                  Re: Vergeling Bladeren, graag hulp!

                  Ik dacht ik typ wat ik zie maar als je aan tips houd van mensen die er verstand van hebben.. Gaat t cker lukken

                  Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: Vergeling Bladeren, graag hulp!

                    Oooh haha Jaa ik ga zeker de tips gebruiken, ik ga bloeivoeding kopen, en dan kijken of het beter wil gaan

                    Comment


                      #11
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Vergeling Bladeren, graag hulp!

                        @Qnq, Ahzo, ik dacht al wat een domme vraag, maar we snappen elkaar,
                        Ze staan in Potgrond, niet iets specifieks om echt cannabis op te groeien. Er zit boven en onderin ongeveer 3 a 4 cm Cocos vezel snippers, voor afwatering onderin, en voor uitdroging tegen te gaan bovenin.

                        PH en een EC meter heb ik niet, PH ga ik regelen, maar een EC meter is wat prijzig..

                        Ik gooi zeker niet van alles bij mijn plantjes, of door de grond..

                        Grtzz

                        Comment


                          #13
                          Re: Vergeling Bladeren, graag hulp!

                          Ik denk dat hij bedoelt dat je t er beter uit kunt halen zeg maar......

                          Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

                          Comment


                            #14
                            Re: Vergeling Bladeren, graag hulp!

                            pH en EC meters zijn niet altijd nodig, maar als je dingen door je grond gaat doen is het handig als je weet wat er precies in zit.
                            Misschien werkt het prima, maar ik heb die Action-snippers nooit gebruikt, dus ik weet niet wat het precies is, en als een plantje "slecht" gaat kijk ik meestal eerst naar de -mogelijk- logische oorzaken.

                            Cannabis heeft wel liever een iets droger en luchtiger medium, dus het idee om verdampen zoveel mogelijk tegen te gaan is in dit geval misschien wel iets te veel ?
                            Ook omdat ze al niet zo hard gaat (veel strek, weinig blad) zal de behoefte aan water niet zo groot zijn als een plantje dat buiten of onder een kweeklamp staat.
                            Ik vind de kleur wel meevallen trouwens.
                            In dit geval zou ik de aarde een paar dagen iets droger laten trekken en zien hoe ze dan reageert.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            Bezig...
                            X