Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers!!

    Ik heb sinds ik over ben gegaan naar een klein kastje, bijna 1m breed en 55 cm diep (4 plantjes)
    Vaak last van hetzelfde blad probleem.
    Vraag me nu toch af wat het zou kunnen zijn of veroorzaken vandaar deze post en zal proberen zo veel mogelijk informatie
    te geven.

    De grote van de kast is dus al bekend, heb een passive inlaat die denk dubbel zo groot is als het gat van de afzuiger, heb hier en daar
    qua temperatuur wat uitschieters tussen de 22 en 29 graden, een 600w HPS staat erboven. Het zijn White russian plantjes en staan nu op
    Lightmix en gebruik het de aanbevolen voeding van het plagron terra schema. na ongeveer 3 a 4 weken bloei beginnen sommige blaadjes lichter te worden en
    het gebeurd vaak in het begin bij de puntjes en komt ook op de puntjes van het nieuwe blad.
    Op de foto's lijkt het op een ijzer of magnesium tekort te lijken wat best zou kunnen hoor maar het vreemde is dat ik dit probleem ook had toen ik op canna aqua zat met
    een bubbleponic systeem.
    Om dit probleem te verhelpen ben ik aan de aarde begonnen maar zie het toch weer verschijnen.

    Iemand een iedee of tips?

    Laterzzz
    Attached Files

    #2
    Re: Bladprobleem

    gebruik je een EC-meter ? als ik het schema van Plagron aanhoud heb ik een waarde van 2.9 ofzo ... ik doe al die aanbevolen hoeveelheden op 1,5 liter water ipv 1 liter water om zo een EC van 1.9 - 2.1 te krijgen ...
    Bij mij begint het ook na 3 a 4 weken bloei wel te vergelen.. maar dit ziet er erg raar uit.. wacht ff op een ander.....
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #3
      Re: Bladprobleem

      Meten is weten.
      Geef je wel pH tussen 6 en 6.5 ?

      BLADPROBLEMEN ! ! th_down2.gif
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Bladprobleem

        Allereerst tnx voor de snelle reacties, Gebruik idd pH en EC meter, ik kwam ook op een iets te hoge ec waarde maar net als shivaman stel ik deze bij door wat extra water toe te voegen.

        Comment


          #5
          Re: Bladprobleem

          Heb je per ongeluk Calgel (Biogreen) in huis ?

          Ze zijn donker zat, dus qua voeding zit de hoeveelheid wel goed, maar het lijkt of er toch wat tekort is, of geblokkeerd wordt.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Bladprobleem

            Het gaat slecht met mn 3 plantjes die net in de bloei staan.. Bladeren verdorren worden geel, en bruine punten in het blad.. Ik kweek op batmix en geef ze minimaal voeding bij, en elke dag 150ml water... Wat kan het zijn?...


            De bovenkant van de planten en mn 3 voorste plantjes doen het wel mooi...


            Ik hoop snel een reactie terug te krijgen want ik zou het schrikkelijk vinden om na mn herma's nu dit weer te verkloten...

            Comment


              #7
              Re: Bladprobleem

              Batmix... zware grond hoor... ik merk her en der sporen van overvoeding. (bladpunten die naar beneden trekken)
              Volgende keer gaan voor Lightmix. Valt veel makkelijker op te kweken.

              Heb je verder een fan op je planten gericht? Je bladeren krullen op van uitdroging. Te warm of in de tocht...

              Als laatste vind ik 150 ml water wel relatief weinig voor dergelijke planten.
              Ze zien er nogal slap uit. Zou ze iets meer water durven geven. Stilaan opbouwen en kijken hoe ze reageren.
              Het zal de EC van je grond eveneens ten goede komen.
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

              Comment


                #8
                Re: Bladprobleem

                Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
                Batmix... zware grond hoor... ik merk her en der sporen van overvoeding. (bladpunten die naar beneden trekken)
                Volgende keer gaan voor Lightmix. Valt veel makkelijker op te kweken.

                Heb je verder een fan op je planten gericht? Je bladeren krullen op van uitdroging. Te warm of in de tocht...

                Als laatste vind ik 150 ml water wel relatief weinig voor dergelijke planten.
                Ze zien er nogal slap uit. Zou ze iets meer water durven geven. Stilaan opbouwen en kijken hoe ze reageren.
                Het zal de EC van je grond eveneens ten goede komen.


                Ja batmix is idd te zwaar denk ik... Ik ga ze vanaf nu geen voeding meer bij geven, alleen de kleintjes nog een beetje wortelsimulator, en ik verhoog mijn dosis water naar 250ml per dag. En de temp onder de lamp gaat toch richting de 29 graden, heb de afzuiger al wat harder gezet zodat ik rond de 27 zit en heb de lamp wat hoger gehangen. Hartstikke bedankt voor je duidelijk info Gamm! En nu maar afwachten hoe het zal gaan...

                Comment


                  #9
                  Re: Bladprobleem

                  Hallo klein vraagje,

                  Heb mijn zaadje dat mooie groeid maar het is 4 cm en juist bovenaan staan de blaadjes er aan is dit normaal en komen de andere blaadjes van zelf ?.

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladprobleem

                    Hoi, Dat is dan toch je probleem? Bijvoeden op al bemeste aarde.

                    Succes,
                    Rough! Rough! Arrrr..

                    Comment

                    Bezig...
                    X