eerste verschijnselen. Help!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • alf
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Mar 2014
    • 214

    #1

    eerste verschijnselen. Help!

    Korting op 420shop
    growers,

    ik ben bezig met me eerste keer WW kweek, dus ook eerste WW problemen

    ik heb al heel wat topic afgelopen maar al die problemen lijken het hetzelfde voor me :s

    er beginnen wat gaatjes en vergeling in me blaadjes te komen. wat is dit ??????

    dames staan nu 2 weken 18/6 in bio- aarde van atami in 11L potten.(sind 2 dagen in 11L potten)

    ik geef ze kraanwater met rootfast (1ml op 1L) en Terra leaves (1ml op 1L). zo'n 300ml per plant/ per dag
    temp blijft netjes 26° met lamp aan en 20° lamp uit.
    lamp is HPS 400W op zo'n 45 cm van de dames.

    IMG_0978.jpgIMG_0976.jpgIMG_0977.jpgIMG_0980.jpgIMG_0979.jpg

    iemand die deze leerling kan helpen ? ? ?
    Last edited by alf; 16 May 2014, 13:03.
    ..first time WW and still running..
  • shivaman
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2012
    • 905

    #2
    Re: eerste verschijnselen. Help!

    Op die gele stippen na heb ik volgens mij exact hetzelfde probleem.. Bladeren willen dichtvouwen, kartelrandjes gaan omhoog staan.. En het blad zelf begint te 'rimpelen' .. Check in me handtekening me lopende verslagje maar.. T zijn de laatste foto's ...
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment

    • alf
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Mar 2014
      • 214

      #3
      Re: eerste verschijnselen. Help!

      @ shivaman: idd lijkt bijna hetzelfde probleem te zijn.
      ik meen dat ik ergens had gelezen dat de bladen naar boven zijn gekrult wilt zeggen dat ze overvoed zijn. in mijn geval trek ik het bij twijfels.
      ik baar me meer zorgen over de stippen/gaatjes en de punt die percies aan het wegsmelten is.
      heb jij trouwens de oplossing gevonden ?
      ..first time WW and still running..

      Comment

      • shivaman
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Jul 2012
        • 905

        #4
        Re: eerste verschijnselen. Help!

        Het zou de warmte kunnen zijn.. Of tocht.. Overvoeding zal het in mijn geval ook beslist niet zijn.. Ik vermoed dat ik me lamp te laat omhoog heb gedaan. 400w stond op 33 cm..
        Ik heb me lamp nu op 52cm staan (ff aankijken) ook heb ik vandaag een zooi water (enkel ph6) gegeven. Dat dichtklappen doen ze ook als er niks te verdampen valt...
        Ik weet t voor de rest niet...
        bij bladproblemen kon ik niet veel vergelijkende vinden behalve een krop sla die er wel op leek...
        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
        (running)

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Re: eerste verschijnselen. Help!

          Deze staan gewoon wat nat denk ik.
          Die bladvorm ligt aan de genetica. Die "smeltende punt" is gewoon een foutje.
          Last edited by QnQ; 21 April 2014, 08:16.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • dr00p
            Wicked Stoner
            MemberLucky Member
            • Mar 2014
            • 289

            #6
            Re: eerste verschijnselen. Help!

            Dat die bladeren zo bollig staan is inderdaad het water toch?! Bij m'n aloë vera plant, zie je ook goed als tie (te) veel water heeft door de bolle bladeren.

            Vind m overigens mooi hoor. Moest even naar die smeltende punt kijken om te zien wat jullie bedoelden, maar in mijn beleving is dat blad gewoon "af". Lijkt wat op m'n white widow feminized die ik had. Mooie bolle bladeren - niet bol als in dik of opgezet, zoals een alinea geleden. Maar qua vorm.
            Last edited by dr00p; 22 April 2014, 04:29.
            Rough! Rough! Arrrr..

            Comment

            • Matsy80
              Grower
              MemberLucky Member
              • Apr 2014
              • 616

              #7
              Re: eerste verschijnselen. Help!

              hebben die wel genoeg licht?

              Comment

              • alf
                Wicked Stoner
                MemberLucky Member
                • Mar 2014
                • 214

                #8
                Re: eerste verschijnselen. Help!

                maty, thx
                is ondertussen verholpen.. vanzelf verdwenen. zie verslag..
                ..first time WW and still running..

                Comment

                • Matsy80
                  Grower
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2014
                  • 616

                  #9
                  Re: eerste verschijnselen. Help!

                  Tof dat het verholpen is goed nieuws is zalig hehe

                  Comment

                  Bezig...