Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gelig blad in twee dagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gelig blad in twee dagen

    Korting op 420shop
    Hello collega's,

    Kzit met een (nu nog) klein bladprobleem.
    Maandag heb ik mijn onder TL-voorgegroeide plantjes (2x sannie's jack, 1x sannie's killing fields)
    overgepot naar hun 18l potten.
    Maandag stonden ze nog mooi groen, maar gisteren vertoonden ze al veel geliger blad.
    Plant vandaag
    20140424_125137.jpg

    Plant maandag
    20140421_214529.jpg

    Zoals je ziet,zijn de eerste blaadjes geel aan het worden met vlekken.
    De nieuwe blaadjes zijn heel lichtgroen, en het topje is een beetje getorst.
    De jacks hebben een gelijkaardig probleem, alleen daar is veel minder erg.

    Ik had eerst gedacht aan een N-tekort (lijkt me de minst waarschijnlijke optie, nieuwe licht voorbemeste aarde, geen gs aarde)

    Toen dacht ik spint?
    Ofwel licht vergiftigd door de witte mousse die ik gebruikt had, om de aarde van uitdroging te beschermen. (weekmakers?)
    Ofwel te veel water gegeven na het overpitten? Elk 200ml, en gisteren nog eens 250ml per pot.
    Nadat ik ze gisteren water heb gegeven, heb ik de mousse er niet meer opgelegd.

    Wat denken jullie?

    Pics vd jacks nu;
    20140424_125144.jpg20140424_125149.jpg

    Pics vd jacks vorige week;

    20140421_214535.jpg20140421_214459.jpg

    Het kleintje was een beetje een trage starter :p

    Thanx

    #2
    Re: Gelig blad in twee dagen

    Vandaag niet veel beterschap te merken in de killing fields (wel in de jacks)
    Hier enkele pics van vandaag;

    20140425_210021.jpg20140425_210032.jpg20140425_210013.jpg

    Temperaturen in de tent zijn ideaal (25 met licht/20 in donker)
    Maar bij deze KF zijn ook de nieuwe blaadjes gekruld, blaadjes zijn lichtgeel in het midden.

    Wie weet wat ik best kan doen?

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Gelig blad in twee dagen

      Wortels zullen beetje te vochtig staan, waardoor dat geel blad. Elke dag water geven is niet nodig en zeker niet in een grote pot als je de aarde al eens voorgespoeld hebt.
      Zou volgende keer maar water geven als de bovenkant er al goed droog begint uit te zien of nagaan met een meter.

      Grtz.

      Comment


        #4
        Re: Gelig blad in twee dagen

        Te nat. Veul te nat. Die kunnen wel een paar dagen zonder water.
        Gooi die meters eruit, en hef elke dag die pot even op, pot zwaar : geen water geven.
        Pas als de pot echt lichter is geworden ga je verder.

        Verder, foto's maken zonder HPS licht.
        Door dat licht is alles geel, en kunnen we maar weinig zien.

        Waarom geen growshopaarde ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Gelig blad in twee dagen

          Thanx voor de replies!!
          Kga ze dan zeker een paar dagen droog laten staan,
          En proberen aan te voelen met het gewicht van de potten. Dat is voor mij u nog niet gemakkelijk,
          Het zijn immers al zware potten op zich (ik schat 7kg, onderaan de pot ligt een laag hydrokorrels)
          En dan voel je de 300gr (300ml water) niet zo goed.
          Om toch ongeveer een richtlijn te hebben; 300ml om de dag?

          De jacks zien er al pakken beter uit, enkel de Killing Fiels baart me een beetje zorgen;
          (Fotos zonder hps, maar is niet gemakkelijk om met de tablet goeie pics te maken )
          20140426_201647.jpg20140426_201626.jpg20140426_201540.jpg

          Na zoeken op het inet naar gelijkaardige problemen, zou ik denken aan TMV-virus?
          Vooral de vreemd gekrulde blaptoppen, rare structuur van de bladeren (niet effen)
          En de kleurschakeringen doen me hieraan denken.

          Zou dit het probleem kunnen zijn? Wat zouden jullie dan doen?

          @qnq: waarom geen gs-aarde? Khad geen cash geld meer in de growshop, en ik wil liever niet met de kaart betalen in een shop...

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: Gelig blad in twee dagen

            Hey, bovengronds zie je wat er ondergronds gebeurd. Je hebt 18l potten, dus eenmaal water gegeven heb je enkele dagen reserve en moet je niet iedere dag watergeven. Als de toplaag er droog uitziet en de potten voelen licht aan is het tijd om water te geven. Dit doe je door rondom te gaan in de pot, meer aan de buitenkant en min mogelijk aan de stam.

            Je bladeren zijn nu zowat aan het verwelken doordat de wortels verzopen zitten, mits je teveel water gaf moet je die richting denken.

            Comment


              #7
              Re: Gelig blad in twee dagen

              Hello again,

              Kheb de jongedames deze week nauwlettend water gegeven, en met de jacks gaat het supergoed
              20140503_203808.jpg20140503_203817.jpg

              Maar met de killing field gaat het niet zo denderend,
              De plant drinkt nauwelijks, de nieuw gevormde bladeren zijn ook allemaal gekarteld en met gele plekken,
              Ook groeit deze plant veel minder snel dan de andere twee. Ik overweeg serieus om deze plant te laten gaan.
              Wat denken jullie? Nog moeite insteken en het kleine beetje oogsten dat er mss te oogsten valt?
              of meer plaats voor de jacks? (Wordt een scrog btw)

              20140503_203653.jpg20140503_203712.jpg20140503_203801.jpg

              Grtz

              Comment

              Bezig...
              X