Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onderkant blad donker/paars gekleurd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onderkant blad donker/paars gekleurd

    Korting op 420shop
    Beste forumleden,

    ik ben net begonnen met mijn eerste kweekje en ik doe het puur als experiment. Heb me al aardig ingelezen, maar ben verder wel helemaal nieuw in deze wereld.

    Misschien hoort het zo, maar de onderkant van mijn blad is best donker. Het lukte niet om een goede foto te maken, maar zouden jullie er eens naar willen kijken?
    Ook is het blad helemaal gedraaid en dat vind ik vreemd.

    Ik kweek nu nog erg amateuristisch. Kastje is gedeeltelijk open voor ventilatie, verlichting bestaat uit 3 x 20W spaarlamp die er 5 cm boven hangt en een pc fan blaast tegen de lampen aan
    zodat er luchtstroom is en de temperatuur niet te hoog wordt, grond is gold label special mix (dus misschien te veel voeding?) en verder gaat het om een white widow.

    Het zou fijn zijn als iemand weet wat de oorzaak is of als iemand mij kan vertellen dat dit zo hoort

    Groeten
    Attached Files

    #2
    Re: Onderkant blad donker/paars gekleurd

    Is normaal in dit stadium, niets aan de hand. Ze past zich aan aan de omgeving en moet nog goed voeding opnemen daarmee wat paars.
    Later wordt de rest wel normaal van kleur.

    Comment


      #3
      Re: Onderkant blad donker/paars gekleurd

      Oke bedankt voor je reactie! Ik weet niet hoe diep de plant al geworteld is in dit stadium, maar de bovenste paar cm is ook erg droog. Is het dan aan te raden om wat meer water te geven?

      Comment


        #4
        Re: Onderkant blad donker/paars gekleurd

        Wortelen gaat vrij snel en zal al meer zijn dan je denkt. Je kan voelen met je vinger in de grond en als het 3cm diep droog aanvoelt is het tijd om water te geven, maar dit is moeilijk in te schatten. De pot opheffen en wegen of inschatten dat het droog is kan ook.

        Maar in begin heeft die niet veel water nodig, mss 1 keer in de 3 dagen, is afhankelijk allemaal van de condities.
        Plantje leren lezen is de boodschap.

        Nu zou ik wat water meegeven als het te droog wordt rondom rond en zo de plant wat laten zoeken achter water zodat ie goed wortels aanmaakt, cannabis houdt van droge voetjes maar natuurlijk ook niet te droog.

        Mss ff nagaan wanneer je laatst water gegeven hebt en hoeveel en dan bedenken wat die nodig heeft.

        Grtz en veel kweekplezier.

        Comment


          #5
          Re: Onderkant blad donker/paars gekleurd

          Goede tips om hem op die manier water te geven! Bedankt daarvoor. Nu kan ik weer met een gerust hart het verdere proces volgen

          Comment

          Bezig...
          X