Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

wat moet ik doen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wat moet ik doen

    Korting op 420shop
    Ik heb 5 planten nu 10weken in de groei gehad vind alleen dat er nog redelijk weinig bladeren aan zitten.

    Maar de bladeren die er aan zitten zijn ook niet donkergroen maar redelijk licht en worden nu langzaam geel vanuit het midden van het blad

    Me planten staan in 50/50 cocos + tuinaarde
    heb ze net in bloei gezet...
    PH is 6.5
    temp is 27 met lamp aan en 20 met lamp uit

    Ik heb ze net 1 week in 15 liter potten staan maar de wortels worden naar mijn idee ook niet echt groot... misschien wortel stimulator toevoegen of kan dit niet meer tijdens bloei..??

    Zal ook even foto's plaatsen asap

    Hoop dat iemand me kan helpen...
    First thing to grow, than you need to blow...

    #2
    Wel een lange voorgroei gegeven !
    best is dat je een foto plaatst om te kunnen kijken wat er mis aan is .
    Ph best al wat omlaag brengen tussen 5.8-6.0
    hoe zit het met je luchtvochtigheid in het begin van de groei 75 % zijn later rond de 60% .
    Welk is de Ec waarde van de medium deze begint met 1.2 en daarna oplopend per week met 0.1 tot max 1.8
    Ec waarde meet de voeding in je voedingswater .
    Heb je al voeding bijgegeven ?
    Zeker je planten niet te nat houden is een veel gemaakte fout !
    Als de randen van het blad geel en daarna bruin verkleuren is het dikwijls magnesium te kort dat is op te lossen met bitterzout toe te voegen aan je water .
    Last edited by marc; 6 February 2009, 19:41.

    Comment


      #3
      Hoe kan ik mijn EC waarde meten (wat voor meter heb ik dan nodig?)
      Ze krijgen nu ongeveer 400ml per 2 dagen per plant.
      Luchtvochtigheid zit rond de 55% nu
      Ik geef ze voeding de om en om dus 1e keer wel 2e keer niet en die daarna wel weer
      First thing to grow, than you need to blow...

      Comment


        #4
        Ec waarde meet je met een ec meter kost rond de 70 € te koop bij alien growshop .

        Comment


          #5
          Bedankt!
          Ik ga er maar maandag maar 1tje scoren denk ik

          Mijn planten lijken erg op de planten van jona die te droog stonden heb nog even gecheckt hoe nat ze waren maar dit was niet top dus maar ff water gegeven en ze lijken vandaag iets beter....
          First thing to grow, than you need to blow...

          Comment


            #6
            Als je mij bedoelt dan vrees ik dat je het niet goed hebt gezien, die van mij stonden nooit droog (eerder te nat zelfs). Het zal overbemesting zijn als ik het kan inschatten welke topic je bedoelt. Een ec meter kopen en dadelijk die waarden gaan meten. Gebruik je een voedingsschema? Want met coco's valt dat toch echt wel aan te raden, zeker als je geen ec-meter hebt!
            Hou ons op de hoogte

            Greetzzz

            Jona

            Comment


              #7
              Sorry, verkeerd gelezen denk ik of gewoon ergens in een bericht aan iemand anders van jou misschien dat ik het gezien had weet het ook niet meer.

              Ze gaan een stuk beter echter Mg tekort en heb ze wat bladzout gegeven hoop dat het nu beter gaat.

              Probleem met me camera dus heb geen foto's kunnen posten helaas.

              Ik heb ze nu een aantal dagen in bloei staan maar ik ben bang dat er in de groei toch iets vekeerd is gegaan aangezien ik best wel lange dun begroeide planten heb.

              Iedereen heeft zeer dichte planten na een 2 a 3 weken groei maar mijn planten is een stengel met om de 5cm 2 bladeren opzij.


              iemand nog tips....

              alvast bedankt!
              First thing to grow, than you need to blow...

              Comment


                #8
                lange gestrekte planten krijg je doordat je licht of lamp te hoog hangt bij de voorgroei of te weinig licht ik weet niet welke lamp je bgebruikt maar op het forum hier vind je daar genoeg info over .

                Comment


                  #9
                  ik had eerst een spaarlamp maar heb nu een 400w lamp gekocht en geplaatst ze worden wel iets voller inplaats van langer naar mijn idee
                  First thing to grow, than you need to blow...

                  Comment

                  Bezig...
                  X