Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blaadjes krullen sterk naar beneden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blaadjes krullen sterk naar beneden

    Korting op 420shop
    Ik heb nu drie buitenplantjes staan. Ze zijn 3 weken oud. Nu kampt een plantje al een paar dagen met een probleem. De bovenste nieuwe blaadjes zijn erg dun en krullen sterk naar beneden. Het is een Amnesia Haze Autoflower. De andere plantjes hebben geen problemen.

    Ik heb al geprobeerd om erachter te komen wat het probleem is, maar ik lees veel verschillende dingen van The Claw tot watertekort. Ik vroeg me af of iemand weet wat het probleem precies is en hoe ik het zou kunnen oplossen.



    Mvg
    Attached Files

    #2
    Re: Blaadjes krullen sterk naar beneden

    Beestjes?

    Verstuurd vanaf mijn SM-T210 met Tapatalk
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: Blaadjes krullen sterk naar beneden

      Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
      Beestjes?

      Verstuurd vanaf mijn SM-T210 met Tapatalk
      Nee ik zie geen beestjes op het plantjes dus lijkt me niet.

      Comment


        #4
        Re: Blaadjes krullen sterk naar beneden

        Ook goed onder de bladeren gechecked?
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

        Comment


          #5
          Re: Blaadjes krullen sterk naar beneden

          Nog eens dubbelgecheckt, maar er zijn geen beestjes. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

          Comment


            #6
            Re: Blaadjes krullen sterk naar beneden

            staan ze savonds buiten?
            ik heb hetzelfde, maar bij de mijne is het bij het niewe blad niet meer.

            Comment


              #7
              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              even ter bijvoeging het kan ook zijn dat het te part gaat ook met trage groei. even checken

              Comment


                #8
                Re: Blaadjes krullen sterk naar beneden

                Mijn planten staan inderdaad snacht's buiten. Afgelopen nacht heb ik ze toevallig binnen gezet vanwege de lage temperatuur. Dan zouden die koudere temperaturen in de nacht de boosdoener zijn. Ik zal ze de komende tijd snacht's binnen zetten.

                Bedankt!, ik zal jullie op de hoogte houden als de blaadjes zich herstellen. Ik zal vast niet de enige zijn met dit probleem.

                Comment


                  #9
                  Re: Blaadjes krullen sterk naar beneden

                  hallo daar dit is voor het eerst dat ik reageer (beetje digibeet) maar ik herken het probleem ik heb het ook maar sommige wel en andere niet het lijkt wel iets genetisch een soort mongooltjes (als ze dan ook net zo sterk worden...)







                  0

                  Comment


                    #10
                    Re: Blaadjes krullen sterk naar beneden

                    Ze hebben nu twee nachten binnen gestaan, maar er is nog geen verbetering te zien. Aan de onderkant van de plant groeien vier nieuwe blaadjes waarvan eentje naar beneden krult. Hopelijk groeit de rest wel normaal. Ook heb ik een foto van de bovenkant van de plant bijgevoegd.
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: Blaadjes krullen sterk naar beneden

                      Ja de gekrulde bladjes gaan gekruld blijven maar er gaan dan andere blaadjes groeien en die zullen voor genoeg zorgen voor de hele plant. Als het momenteel onder 10 graden gaat zet ik ze even binnen tot het snachts echt wat stabiel wordt.
                      Geleerd nog vroeger dat planten beginnen te groeien aan min 6 graden (meestal gras soorten) dus mischien hier ook.

                      Comment


                        #12
                        Re: Blaadjes krullen sterk naar beneden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matsy80 View Post
                        Ja de gekrulde bladjes gaan gekruld blijven maar er gaan dan andere blaadjes groeien en die zullen voor genoeg zorgen voor de hele plant. Als het momenteel onder 10 graden gaat zet ik ze even binnen tot het snachts echt wat stabiel wordt.
                        Geleerd nog vroeger dat planten beginnen te groeien aan min 6 graden (meestal gras soorten) dus mischien hier ook.
                        Dan zal ik ze binnen blijven zetten snachts. Hopelijk groeien er weer snel normale blaadjes aan. Wat gebeurd er met die gekrulde blaadjes? Sterven die er langzaam af of blijven die voor altijd gekruld aan de plant?

                        Comment


                          #13
                          Re: Blaadjes krullen sterk naar beneden

                          nee die blaadjes blijven groen maar dan je een beetje met vervorming. Nu momenteel is het goed weer buiten hier bij ons. ik weet niet hoe het zit bij u maar hou het weer in de gaten. Als het snachts 9 is mogen ze buiten blijven maar vooral even wachten met voeding of water te geven laat de natuur maar zijn gang gaan momenteel. het voordeel aan buiten kweek is dat voeding niet zo van groot belang heeft in het begin . Een goeie aarde mix zorg meestal voor genoeg tot aan de bloei periode en water zal even van de regen kunnen komen is meestal ph 7 dus wil zeggen neutraal. Zou dat dan even niet het geval zijn kan je gemakkelijk ingrijpen door te kijken naar de plant ( zoals je al doet e) . Nu is belangrijk om geen voeding te geven of water. Zon/licht, warmte, lichte grond vochtigheid, luchtvochtigheid en liefde

                          Comment


                            #14
                            Re: Blaadjes krullen sterk naar beneden

                            Ja het weer bij mij is ook goed. Voeding gaf ik niet bij, maar als ik het goed begrijp dan moet ik de komende tijd even geen kraanwater geven en de regen zijn werk laten doen? Ik zal dan ook proberen wat regenwater op te vangen om een tekort van regenwater te kunnen opvangen. Over die blaadjes aan de onderkant, op eentje na zijn ze alle drie niet gekruld, dus het gaat nu wat meer de goede kant op. Hopelijk komt het dan uiteindelijk alsnog goed. Ben heel erg blij met je advies en hulp! Bedankt man!

                            Comment


                              #15
                              Re: Blaadjes krullen sterk naar beneden

                              Blij om te horen dat het beter gaat Ja best is de natuur zijn ding laten doen enkel in de voedinglose dagen bijhelpen. regenwater opvangen is zeker goed , doe ik ook Komende dagen wat minder goed weer dus ook weer opletten van niet teveel regenwater e
                              Je kan 2 verschillende zaken doen eigenlijk is of de pot en plant afschermen met een ring rond de volledige pot. Of af en toe binnen doen in een even goed verlichte plaats zoals een veranda.
                              ik ga zelf later kiezen voor zo een ring rond mijn pot doen want die plant weegt en kan niet goed tegen stress.
                              Dus dat is terug kiezen

                              Comment

                              Bezig...
                              X