Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

tekort aan fosfor??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    tekort aan fosfor??

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,

    Even wat advies nodig omtrent onderstaande foto.

    5 weken in de bloei.
    1 lamp van 600watt, ventilator
    Plagron lightmix aarde en een voedingsschema van master grower waarvan ik een gemiddelde neem aangezien de aarde reeds bemest is.
    1 van de 6 planten vertoont onderstaande schade, misschien fosfor tekort?

    Wat denken jullie?

    Pff, doet pijn haar zo te zien af takelen!!!

    IMG_20140504_113520.jpg
    Last edited by poane007; 4 May 2014, 13:55.

    #2
    Re: tekort aan fosfor??

    Welke ph heeft jouw water?
    Lightmix is idd voorbemest, maar zeker niet voor de gehele bloeiperiode. (vandaar "light"mix)
    Wel raar dat slechts een plant er last van heeft.

    Succes

    Comment


      #3
      Re: tekort aan fosfor??

      De de ph waarde in het water schommelt tussen 6 en 6.5.
      Er is echter ook een kleurverschil bij de planten en het zijn allemaal dezelfde zaden.
      Ze zagen er in het begin donker donkergroen uit (kan je zien op de foto). Na verloop van tijd worden ze wel lichter van kleur.
      Net zoals gebeurt is met m'n plant op de foto. ik vermoed dat er misschien een algemeen tekort is, maar doordat de plant op de foto wel degelijk het meeste produceert en in lengte boven de anderen uitsteekt het misschien logisch is dat zij eerst tekenen van tekort vertoont?

      Comment


        #4
        Re: tekort aan fosfor??

        Zoals je het nu verteld lijkt het een stikstof tekort, maar op de foto niet..? Hebben ze lang te nat gestaan?

        Comment


          #5
          Re: tekort aan fosfor??

          weer iemand met 2 topics over hetzelfde
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

          Comment


            #6
            Re: tekort aan fosfor??

            Lijkt me oude schade van teveel water ?
            Laat eens wat meer zien, want van 1 oud blaadje zie ik niet zoveel.
            Een echt fosfortekort zie je over meer bladeren.

            En wat geef je exact voor voeding en hoeveel, da's wel belangrijke info ?
            Dat voorbemeste uit de aarde is er na een week of 3/4 wel uit eh...
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: tekort aan fosfor??

              Er is echter ook een kleurverschil bij de planten en het zijn allemaal dezelfde zaden.
              Ieder zaadje is een uniek individu in tegenstelling tot stekken die genetisch gelijk zijn.

              Wat meer beeldmateriaal zou wenselijk zijn. Zelf denk ik eens aan een ernstig Kalk gebrek.

              Comment


                #8
                Re: tekort aan fosfor??

                Een teveel aan fosfor zal het opnemen van andere voedingselementen belemmeren, dus dan zou de schade zichtbaar zijn op heel de plant en zou deze zware vertraging opgelopen hebben. Als je niks van dat hebt gemerkt dan zal het geen teveel aan fosfor zijn.

                Volgens jouw schadebeeld lijkt het meer op een magnesium tekort, maar je hebt er ook niet bij vermeld of het op meerde bladeren voorkomt. (onder de croppen?)

                Bij een stikstof tekort zou er schade op de jonge blaadjes en dan achteraf op de oudere blaadjes zijn. Een tekort aan stikstof is maar tijdelijk en gaat geen invloed op het eindresultaat hebben.

                Ik zou me er niet te druk om maken, blijf haar in het oog houden en kijk hoe ze evolueert.

                PS: snap niet waarom je een 2de thread maakt terwijl je op de andere was gestopt met antwoorden, maar goed...

                Mvg
                Last edited by 320; 6 May 2014, 16:42.

                Comment

                Bezig...
                X