bladproblemen en beestjes

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • zappa25
    Senior Stoner
    Member
    • May 2014
    • 27

    #1

    bladproblemen en beestjes

    Korting op 420shop
    beste medeplanters,


    Ik hoop dat iemand me kan helpen met mijn hoge CBD medische plantjes.
    Ik ben chronisch ziek dus ik hoop dat deze plantjes me wat verlichting gaan brengen.
    Dit is mijn eerste ervaring met wiet planten……dus ik ben een ongelooflijke amateur.
    Ik heb de volgende problemen:


    Een paar van mijn plantjes hebben last van kleine witte beestjes,beestje.jpg
    weet iemand wat ik daar kan tegen doen ? ( er is al een klein gaatje in een van de blaadjes)


    Drie van mijn andere plantjes hebben last van verschrompelde en gekreukte blaadjes (zie foto’s).
    Ik heb alleen maar hoge cbd plantjes van de CBD crew (Skunkhaze, critical mass, medihaze).blad 1.jpgblad 2.jpgplant 1.jpgplant 2.jpg


    Ze staan allemaal buiten in 18 liter potten in een mengsel van bio potgrond ( zou normaal genoeg voeding hebben voor 3 maanden ) een beetje cocos ,perliet en Bactrex (biotabs) wortelstimulator.


    Ik heb ze nog niet bijgemest en ze krijgen ongeveer 6 uur volle zon op de plaats waar ze staan.


    Ze staan nu 2 weken buiten, en ze zijn allemaal 1 maand oud ( hebben 2 weken binnen gestaan).


    Ik woon eigenlijk in het midden van een bos, dus er zijn hier veel beestjes….


    Please help….Alvast hartelijk bedankt.
  • BlowerFons
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Apr 2014
    • 2

    #2
    Re: bladproblemen en beestjes

    Ik ben bezig met een micro kweek en zit met hetzelfde probleem.
    Zal eerst nog eens wat verder zoeken naar oplossingen.
    Hulp of tips zijn ook welkom.

    Grtz

    Comment

    • stafford
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Sep 2009
      • 2382

      #3
      Re: bladproblemen en beestjes

      -te nat
      kijk goed na het krullend blad,

      -te koud
      kijk goed na de niewe scheut,als je goed oplet zie je dat ze paars is lichtjes,
      zet de wanneer het savonds onder de 10 graden word liever binnen,

      het ziet er erger uit dan het is, dit trekt snel bij weer,mits je de 2 bovenstaande tips volgt

      Comment

      • hatsijoe
        Bong Master
        MemberLucky Member
        • Dec 2013
        • 321

        #4
        Re: bladproblemen en beestjes

        Cker te nat... Ook potten zonder gaatjes volgens mij (is wel aan te raden) zal wel laag water instaan volgende week (veel regen voorspeld)

        Suc6

        Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

        Comment

        • BlowerFons
          Zaadje
          Nieuw Lid
          • Apr 2014
          • 2

          #5
          Re: bladproblemen en beestjes

          Wat zijn die kleine witte beestjes dan en hoe krijgen we die weg.
          heb ondertussen ook ontdekt dat er te weinig calcium en forsfor hebben.

          Comment

          • stafford
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Sep 2009
            • 2382

            #6
            Re: bladproblemen en beestjes

            omdat je planten een blokkade hebben door te nat staan,
            dit trekt vanzelf bij,als je ervoor zorgt dat ze niet meer te nat kunnen staan(y)

            je plantjes zijn nog relatief jong,
            maar brimex insectenspray bio werkt perfect

            je kunt ook zelf wat maken en dat is,

            1plantenspuit
            1eetlepel vloeibare groene zeep (Driehoek) gewoon of bio maakt niet zoveel uit,
            6dopjes spiritus,
            en dan vullen met warm water.

            ff laten trekken en op tempratuur komen, en wallaha.
            nevelen van onder het blad en boven op.

            ook perfect voor bladluis te bestrijden,

            gr staff

            Comment

            • zappa25
              Senior Stoner
              Member
              • May 2014
              • 27

              #7
              Re: bladproblemen en beestjes

              Bedankt allemaal voor de reacties..ik heb ze nu even binnen staan onder een glazen koepel.
              Ik gebruik BSI bio insecten vrij.....is dat spul ook goed?

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              ga ik zeker doen, bedankt!

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: bladproblemen en beestjes

                Het jonge blad van de planten wordt opgevreten door luizen, dit heeft niks met water ofzo te maken.
                Dat witte is vel van een jonge luis, die vervellen namelijk.

                Je bent al wat laat met behandelen, hopelijk krijg je ze er uit.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...