bladprobleem? Spint?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • pippen00000
    Zaadje
    • May 2009
    • 2

    #1

    bladprobleem? Spint?

    Korting op 420shop
    Beste,

    Heb plantje staan +/- 5 weken aan de gang.
    Ik kweek mijn plantje in volle zon ook als het regent en erg slecht weer is staan ze buiten...
    Ik geef nog geen voeding.
    Nu keek ik gisteren en ik zag dat mijn bladeren niet zo denderend eruit zagen en onderaan zag ik zwarte puntjes.

    Maar foto's zeggen meer dan woorden dus hier mijn foto's in bijlage!

    Hopelijk kan er mij iemand helpen?

    Of moet ik mij geen zorgen maken?


    IMG_20140513_154806.jpg
    IMG_20140513_154857.jpg
    IMG_20140513_154912.jpg
    IMG_20140513_154918.jpg
    IMG_20140513_155027.jpg

    IMG_20140513_155122.jpg
    IMG_20140513_155154.jpg
    IMG_20140513_155209.jpg

    Alvast bedankt!
    Attached Files
  • Gps
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2014
    • 1988

    #2
    Re: bladprobleem? Spint?

    Ik had een beetje last van spinnen, dat heb ik opgelost door wat teentjes knoflook bij de plant te leggen.
    Knoflook zou ook tegen spint werken heb ik ergens gelezen.

    Maar ik heb geen idee of jij spint hebt.
    Lets not criticize but legalize

    Comment

    • shivaman
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Jul 2012
      • 905

      #3
      Re: bladprobleem? Spint?

      Knoflook werkt alleen preventief.. Je kan een knoflookplantje in je hok zetten, maar het dood niet..
      Als je eenmaal spint heb, moet je ff op het forum kijken.. Neemolie, of masai van Bayer kan ne gebruiken...
      is het niet gewoon aarde ?? Wat opgespat is bij het water geven... T lijkt op de foto.s niet op spint..
      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
      (running)

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: bladprobleem? Spint?

        Lol..inderdaad, het lijkt me gewoon grond wat opgespat is.

        Trouwens...buiten heb je beestjes, daar doe je weinig aan.
        Er zijn buiten ook weer beestjes die die beestjes opeten.
        Spuiten is meestal niet zo zinvol, of je moet bijvoorbeeld elke week preventief wat Neemolie spuiten tot de bloei begint.
        Zorgen iig dat er genoeg andere plantjes in de buurt staan die de beestjes prefereren.

        Plantje ziet er nog erg maagdelijk uit. Wacht maar tot de eerste rups/slak of wants langskomt..
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • pippen00000
          Zaadje
          • May 2009
          • 2

          #5
          Re: bladprobleem? Spint?

          Dank je voor jullie reacties,

          zal idd dat zijn. Lol

          Ik zie wel..

          Comment

          Bezig...